Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Jeg passer babyen til svigerinnen min, fordi hun ligger på sykehuset etter fødselen. ( er i utlandet, babyen tas med hjem imens mor ligger igjen på sykehuset) Svigermor ( mor til mannen min og mor til min manns bror som igjen er far til babyen ) krever jo selvsagt å få ta del i stell. Tingen er den at når babyen har hatt avføring, vasker hun han ikke helt ren. Jeg tok henne på det , men da vifta hun meg vekk å sa at det har ingenting å si. Flere ganger har jeg byttet bleie å funnet størknet avføring på babyens rumpe. Jeg VET jo at dette ikke er bra. Men hun nekter å høre på meg i det hele tatt. Noen råd fra dere ? Hun er et utrolig vanskelig menneske å ha med å gjøre på det meste. Ikke bare dette med babyen. Men det er no i alle fall situasjonen nå. Hun vasker han ikke ordentlig, pakker han inn i 4 fleecepledd på en gang ( veldig tykke) insitserer på at et av pleddene til enhver tid skal henge over vugga ( komplett dekket til ). Jeg spør om ikke babyen skal få luft, da sier hun bare at hun gjorde det slik, hennes barn lever. ( alle med astma). Hun gir han nye pledd som det ryr småhår av, funnet flere i babyens nese og munn. Men hun nekter å høre. Hun bytter heller ikke klær på han. Så jeg finner størknet gulp på klærne hele tiden. Jeg er så mye sammen med babyen som jeg kan, men hun har da sin " rett" som hun sier, jeg er jo bare inngifta. Ikke engang i blodsfamilie. Hva gjør jeg ? Anonym poster: e28ae43605a1892ebbe8da87fc5a4bc1
Fire gullunger(">) Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Huff, høres ikke helt god ut hun svigermoren din!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Si at hun skal være glad dere ikke bor i Norge for da hadde barnevernet nektet henne å behandle ungen slik, jada overdriver. Men sett en støkk i henne. Anonym poster: eeeed68c1e89faff9bf45396193d0a5e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Det har jeg forsåvidt sagt. Men hva kan jeg konkret gjøre ? Annet enn at jeg prøver å være der så mye som overhodet mulig. Men må jo sove og gå på do og spise jeg også. :-/. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Si at hun skal være glad dere ikke bor i Norge for da hadde barnevernet nektet henne å behandle ungen slik, jada overdriver. Men sett en støkk i henne. Anonym poster: eeeed68c1e89faff9bf45396193d0a5e Ja, det kommer sikkert til å skremme henne... HI, kan du ikke ta deg en prat med babyens far? Eventuelt få din mann til å snakke med sin mor? Anonym poster: 4a3b8f738686e63bdb38a20ca919d703
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Hvilket land? Hvor lenge er mor borte fra babyen? Høres jo helt rart ut!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Egypt, hun er borte fra den frem til hun er bra nok til å komme hjem. Babyen er 6 dager gammel nå. Kan se ut som mor blir liggende i alle fall i 14 dager til. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Si at hun skal være glad dere ikke bor i Norge for da hadde barnevernet nektet henne å behandle ungen slik, jada overdriver. Men sett en støkk i henne. Anonym poster: eeeed68c1e89faff9bf45396193d0a5e Ja, det kommer sikkert til å skremme henne... HI, kan du ikke ta deg en prat med babyens far? Eventuelt få din mann til å snakke med sin mor? Anonym poster: 4a3b8f738686e63bdb38a20ca919d703 Nytter desverre ikke. Mamman deres kan jo umulig ta feil. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44
LivetErEnLek Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 Dette er en helt annen kultur og de har nok en helt annen måte å gjøre ting på enn det vi har. Det eneste rådet jeg kan gi deg, er å være sammen med ungen så mye som overhodet mulig for å minimere skadene. Hvis det er mulig, så reis på sykehuset for å besøke svigerinnen din og ta med deg babyen. Samme hvor syk hun er (med mindre det er smittsomt), er det bra for mor og barn og være så mye sammen som mulig. Lykke til.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 10. februar 2013 #10 Skrevet 10. februar 2013 Da får du vel bare gjøre det beste ut av det inntil moren kommer hjem. Du får passe på så godt du kan, og ta de fleste oppgavene med babyen. Det teppet som skal ligge over vogga, kan du jo ta bort hver gang hun har lagt det over. Så gidder hun vel ikke det til slutt........
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #11 Skrevet 10. februar 2013 Takk for råd :-) Tar med babyen ( og med svigermor på slep) på sykehuset hver dag. Men bare for en time av gangen. Så har han jo de resterende 23 av døgnet. Jeg begynner å bli veldig sliten kjenner jeg. Stakkars baby. Blir trist av tanken på at det skal være slik. Men hun er laga av jern. Det SKAL gjøres slik hun sier det skal. Enkelt og greit. Tanken på at mannen min sannsynligvis ble behandla slik da han var baby gjør meg også trist. Vurderer å bare leie en leilighet for 14 dager sammen med mannen min ( far til babyen jobber uansett ). Så kan svigermor bare sitte hjemme. Mor til babyen ønsker ikke at svigermor skal borti babyen i det hele tatt. Men hun har jo ikke så mye valg. Kulturen er jo slik som den er. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 10. februar 2013 #12 Skrevet 10. februar 2013 Takk for råd :-) Tar med babyen ( og med svigermor på slep) på sykehuset hver dag. Men bare for en time av gangen. Så har han jo de resterende 23 av døgnet. Jeg begynner å bli veldig sliten kjenner jeg. Stakkars baby. Blir trist av tanken på at det skal være slik. Men hun er laga av jern. Det SKAL gjøres slik hun sier det skal. Enkelt og greit. Tanken på at mannen min sannsynligvis ble behandla slik da han var baby gjør meg også trist. Vurderer å bare leie en leilighet for 14 dager sammen med mannen min ( far til babyen jobber uansett ). Så kan svigermor bare sitte hjemme. Mor til babyen ønsker ikke at svigermor skal borti babyen i det hele tatt. Men hun har jo ikke så mye valg. Kulturen er jo slik som den er. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Tror du svigermor vil tillate at du tar med deg babyen til en leilighet? I tilfelle vil du muligens ha henne hengende rundt 24/7 uansett.......:-P
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #13 Skrevet 10. februar 2013 Takk for råd :-) Tar med babyen ( og med svigermor på slep) på sykehuset hver dag. Men bare for en time av gangen. Så har han jo de resterende 23 av døgnet. Jeg begynner å bli veldig sliten kjenner jeg. Stakkars baby. Blir trist av tanken på at det skal være slik. Men hun er laga av jern. Det SKAL gjøres slik hun sier det skal. Enkelt og greit. Tanken på at mannen min sannsynligvis ble behandla slik da han var baby gjør meg også trist. Vurderer å bare leie en leilighet for 14 dager sammen med mannen min ( far til babyen jobber uansett ). Så kan svigermor bare sitte hjemme. Mor til babyen ønsker ikke at svigermor skal borti babyen i det hele tatt. Men hun har jo ikke så mye valg. Kulturen er jo slik som den er. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Tror du svigermor vil tillate at du tar med deg babyen til en leilighet? I tilfelle vil du muligens ha henne hengende rundt 24/7 uansett.......:-P Det var det da.. Men trenger vel ikke å fortelle henne hvor leiligheten er vel. Jeg er villig til å gå så langt for å beskytte den. Babyer skal bli tatt godt vare på. Ikke bli behandlet som hunder. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #14 Skrevet 10. februar 2013 Høres forferdelig ut. Prøv og forklar henne at i Norge har man ikke behandlet babyer sånn på over 100 år, understrek at det nesten ikke er spedbarnsdødlighet her lengre. Snakk hygiene, hygiene og hygiene hele tiden. Anonym poster: eeeed68c1e89faff9bf45396193d0a5e
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 10. februar 2013 #15 Skrevet 10. februar 2013 Takk for råd :-) Tar med babyen ( og med svigermor på slep) på sykehuset hver dag. Men bare for en time av gangen. Så har han jo de resterende 23 av døgnet. Jeg begynner å bli veldig sliten kjenner jeg. Stakkars baby. Blir trist av tanken på at det skal være slik. Men hun er laga av jern. Det SKAL gjøres slik hun sier det skal. Enkelt og greit. Tanken på at mannen min sannsynligvis ble behandla slik da han var baby gjør meg også trist. Vurderer å bare leie en leilighet for 14 dager sammen med mannen min ( far til babyen jobber uansett ). Så kan svigermor bare sitte hjemme. Mor til babyen ønsker ikke at svigermor skal borti babyen i det hele tatt. Men hun har jo ikke så mye valg. Kulturen er jo slik som den er. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Tror du svigermor vil tillate at du tar med deg babyen til en leilighet? I tilfelle vil du muligens ha henne hengende rundt 24/7 uansett.......:-P Det var det da.. Men trenger vel ikke å fortelle henne hvor leiligheten er vel. Jeg er villig til å gå så langt for å beskytte den. Babyer skal bli tatt godt vare på. Ikke bli behandlet som hunder. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Det er jeg enig i. Men i og med at sønnene hennes ikke reagerer på samme måte som deg i dette tilfellet, så kan det vel bli vanskelig å holde adressen skjult for henne? Hun vil vel prøve å få sønnene sine til å sladre, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #16 Skrevet 10. februar 2013 Høres forferdelig ut. Prøv og forklar henne at i Norge har man ikke behandlet babyer sånn på over 100 år, understrek at det nesten ikke er spedbarnsdødlighet her lengre. Snakk hygiene, hygiene og hygiene hele tiden. Anonym poster: eeeed68c1e89faff9bf45396193d0a5e Har forsøkt, men da sier hun, hvordan kan mine 3 barn være i live dersom jeg ikke har behandlet de riktig ? De dør ikke av å ha litt tørr avføring på stumpen osv osv. De SKAL ha det varmt og godt hele tiden ( pleddene ) osv osv. Jeg må bare tie stille, fordi jeg ikke har barn. Hun har oppdratt 3. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #17 Skrevet 10. februar 2013 Takk for råd :-) Tar med babyen ( og med svigermor på slep) på sykehuset hver dag. Men bare for en time av gangen. Så har han jo de resterende 23 av døgnet. Jeg begynner å bli veldig sliten kjenner jeg. Stakkars baby. Blir trist av tanken på at det skal være slik. Men hun er laga av jern. Det SKAL gjøres slik hun sier det skal. Enkelt og greit. Tanken på at mannen min sannsynligvis ble behandla slik da han var baby gjør meg også trist. Vurderer å bare leie en leilighet for 14 dager sammen med mannen min ( far til babyen jobber uansett ). Så kan svigermor bare sitte hjemme. Mor til babyen ønsker ikke at svigermor skal borti babyen i det hele tatt. Men hun har jo ikke så mye valg. Kulturen er jo slik som den er. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Tror du svigermor vil tillate at du tar med deg babyen til en leilighet? I tilfelle vil du muligens ha henne hengende rundt 24/7 uansett.......:-P Det var det da.. Men trenger vel ikke å fortelle henne hvor leiligheten er vel. Jeg er villig til å gå så langt for å beskytte den. Babyer skal bli tatt godt vare på. Ikke bli behandlet som hunder. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Det er jeg enig i. Men i og med at sønnene hennes ikke reagerer på samme måte som deg i dette tilfellet, så kan det vel bli vanskelig å holde adressen skjult for henne? Hun vil vel prøve å få sønnene sine til å sladre, mener jeg. ja, det er akuratt det. Kjenner jeg blir så sint. Lista er lang over ting hun har gjort de siste dagene som ikke kunne falle meg inn å godta. Mannen sier han er enig med meg, men hun hører ikke på han. Så vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Vurderer å heve stemmen skikkelig. Gi henne en alvorlig skyllebøtte. Og så si, DU holder det unna babyen. Enkelt og greit. Rett og slett bare bli sint. Ingenting annet fungerer. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 10. februar 2013 #18 Skrevet 10. februar 2013 Takk for råd :-) Tar med babyen ( og med svigermor på slep) på sykehuset hver dag. Men bare for en time av gangen. Så har han jo de resterende 23 av døgnet. Jeg begynner å bli veldig sliten kjenner jeg. Stakkars baby. Blir trist av tanken på at det skal være slik. Men hun er laga av jern. Det SKAL gjøres slik hun sier det skal. Enkelt og greit. Tanken på at mannen min sannsynligvis ble behandla slik da han var baby gjør meg også trist. Vurderer å bare leie en leilighet for 14 dager sammen med mannen min ( far til babyen jobber uansett ). Så kan svigermor bare sitte hjemme. Mor til babyen ønsker ikke at svigermor skal borti babyen i det hele tatt. Men hun har jo ikke så mye valg. Kulturen er jo slik som den er. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Tror du svigermor vil tillate at du tar med deg babyen til en leilighet? I tilfelle vil du muligens ha henne hengende rundt 24/7 uansett.......:-P Det var det da.. Men trenger vel ikke å fortelle henne hvor leiligheten er vel. Jeg er villig til å gå så langt for å beskytte den. Babyer skal bli tatt godt vare på. Ikke bli behandlet som hunder. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Det er jeg enig i. Men i og med at sønnene hennes ikke reagerer på samme måte som deg i dette tilfellet, så kan det vel bli vanskelig å holde adressen skjult for henne? Hun vil vel prøve å få sønnene sine til å sladre, mener jeg. ja, det er akuratt det. Kjenner jeg blir så sint. Lista er lang over ting hun har gjort de siste dagene som ikke kunne falle meg inn å godta. Mannen sier han er enig med meg, men hun hører ikke på han. Så vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Vurderer å heve stemmen skikkelig. Gi henne en alvorlig skyllebøtte. Og så si, DU holder det unna babyen. Enkelt og greit. Rett og slett bare bli sint. Ingenting annet fungerer. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Hvis du bearbeider mannen din litt mer, så kan det være du får mer støtte i ham til å sette foten ned han også. Jo flere som sier ifra, desto bedre er det for den lille. Ellers hadde jeg som sagt fortsatt som før, og holdt ut til moren kom hjem igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #19 Skrevet 10. februar 2013 Takk for råd :-) Tar med babyen ( og med svigermor på slep) på sykehuset hver dag. Men bare for en time av gangen. Så har han jo de resterende 23 av døgnet. Jeg begynner å bli veldig sliten kjenner jeg. Stakkars baby. Blir trist av tanken på at det skal være slik. Men hun er laga av jern. Det SKAL gjøres slik hun sier det skal. Enkelt og greit. Tanken på at mannen min sannsynligvis ble behandla slik da han var baby gjør meg også trist. Vurderer å bare leie en leilighet for 14 dager sammen med mannen min ( far til babyen jobber uansett ). Så kan svigermor bare sitte hjemme. Mor til babyen ønsker ikke at svigermor skal borti babyen i det hele tatt. Men hun har jo ikke så mye valg. Kulturen er jo slik som den er. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Tror du svigermor vil tillate at du tar med deg babyen til en leilighet? I tilfelle vil du muligens ha henne hengende rundt 24/7 uansett.......:-P Det var det da.. Men trenger vel ikke å fortelle henne hvor leiligheten er vel. Jeg er villig til å gå så langt for å beskytte den. Babyer skal bli tatt godt vare på. Ikke bli behandlet som hunder. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Det er jeg enig i. Men i og med at sønnene hennes ikke reagerer på samme måte som deg i dette tilfellet, så kan det vel bli vanskelig å holde adressen skjult for henne? Hun vil vel prøve å få sønnene sine til å sladre, mener jeg. ja, det er akuratt det. Kjenner jeg blir så sint. Lista er lang over ting hun har gjort de siste dagene som ikke kunne falle meg inn å godta. Mannen sier han er enig med meg, men hun hører ikke på han. Så vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Vurderer å heve stemmen skikkelig. Gi henne en alvorlig skyllebøtte. Og så si, DU holder det unna babyen. Enkelt og greit. Rett og slett bare bli sint. Ingenting annet fungerer. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Hvis du bearbeider mannen din litt mer, så kan det være du får mer støtte i ham til å sette foten ned han også. Jo flere som sier ifra, desto bedre er det for den lille. Ellers hadde jeg som sagt fortsatt som før, og holdt ut til moren kom hjem igjen. Skal forsøke, men det er jo dette med at selv om han er enig med meg, kan han ikke gå imot sin mor. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 10. februar 2013 #20 Skrevet 10. februar 2013 Takk for råd :-) Tar med babyen ( og med svigermor på slep) på sykehuset hver dag. Men bare for en time av gangen. Så har han jo de resterende 23 av døgnet. Jeg begynner å bli veldig sliten kjenner jeg. Stakkars baby. Blir trist av tanken på at det skal være slik. Men hun er laga av jern. Det SKAL gjøres slik hun sier det skal. Enkelt og greit. Tanken på at mannen min sannsynligvis ble behandla slik da han var baby gjør meg også trist. Vurderer å bare leie en leilighet for 14 dager sammen med mannen min ( far til babyen jobber uansett ). Så kan svigermor bare sitte hjemme. Mor til babyen ønsker ikke at svigermor skal borti babyen i det hele tatt. Men hun har jo ikke så mye valg. Kulturen er jo slik som den er. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Tror du svigermor vil tillate at du tar med deg babyen til en leilighet? I tilfelle vil du muligens ha henne hengende rundt 24/7 uansett.......:-P Det var det da.. Men trenger vel ikke å fortelle henne hvor leiligheten er vel. Jeg er villig til å gå så langt for å beskytte den. Babyer skal bli tatt godt vare på. Ikke bli behandlet som hunder. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Det er jeg enig i. Men i og med at sønnene hennes ikke reagerer på samme måte som deg i dette tilfellet, så kan det vel bli vanskelig å holde adressen skjult for henne? Hun vil vel prøve å få sønnene sine til å sladre, mener jeg. ja, det er akuratt det. Kjenner jeg blir så sint. Lista er lang over ting hun har gjort de siste dagene som ikke kunne falle meg inn å godta. Mannen sier han er enig med meg, men hun hører ikke på han. Så vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Vurderer å heve stemmen skikkelig. Gi henne en alvorlig skyllebøtte. Og så si, DU holder det unna babyen. Enkelt og greit. Rett og slett bare bli sint. Ingenting annet fungerer. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Hvis du bearbeider mannen din litt mer, så kan det være du får mer støtte i ham til å sette foten ned han også. Jo flere som sier ifra, desto bedre er det for den lille. Ellers hadde jeg som sagt fortsatt som før, og holdt ut til moren kom hjem igjen. Skal forsøke, men det er jo dette med at selv om han er enig med meg, kan han ikke gå imot sin mor. Anonym poster: c9413f2b8eef3e7f31aa1b9ffe32dc44 Da bruker du heller kreftene dine til å passe på og følge med ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #21 Skrevet 10. februar 2013 Denne burde fungere: http://www.facebook.com/pages/MAMITA-BABY-SLINGS-PILLOWS/74908874921 ... ha med det barnet overalt! Anonym poster: d8481707ce6abfba351bcf8ce539e3c1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #22 Skrevet 10. februar 2013 Jeg forstår ikke helt. Svigerinnen din er norsk? Svigermor er fra egypt? Og du og svigerinnen er da gift med hver deres egypter? Anonym poster: 11806f28b7c6b9c2ee40536ebcad77b6
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #23 Skrevet 10. februar 2013 Tror nok det beste er å bruke kreftene din på babyen. Svigermor får du ikke forandret, og sønnene vil nok neppe si i mot henne. Sånn er det nok bare desverre, helt annen kultur. Lykke til,du er kjempeflink!! Anonym poster: 7f793ebef6dbd9258577421ec2352588
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #24 Skrevet 10. februar 2013 her er det bare å være tålmodig. det er lite du kan gjøre, bortsett fra å være så god med babyen som du kan. Jeg blir fascinert av forskjellen mellom kulturene her; tenker på amming f.eks,da er jo det helt utelukket om man ikke får ha babyen hos seg ? Har vært på sykehus i Egypt, og det var en sær opplevelse, sukk... Anonym poster: 4af55e8600bea14dca31140903e40ed2
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 10. februar 2013 #25 Skrevet 10. februar 2013 Hvor er faren til barnet når han ikke jobber da? Er jo litt rart at alt ansvar er lagt over på deg og svigermor. Stakkars moren som ikke får være med babyen sin:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå