Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Jeg veier nå 105 kg,og klarer ikke å gå ned i vekt..Veldig overvektig... Min far har hjerteproblemer og Diabets-- han Døde nå før jul av hjertesvik--- Tror dere at j kan få dekka slanke operasjon ,sia j kan være i faresonen,sia det er arvlig?? Spørsmål 2, kan man ta en slanke operasjon når man har Morbus Chrons??Og for jeg dekka dette av staten?? (koster 180 tusen ) (Morbus C er en kronisk tynntarm betenelse )Ønsker kun seriøse svar takk.... Tykke Anne Anonym poster: a2bd96f43a999d3029b776cad527307e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Dette er et så medisinsk spørsmål som du nesten blir nødt til å spørre legen din om synes jeg. Du kan få dekt operasjon dersom du har bmi over 40 eller fra 35 ved diverse plager knyttet til overvekten. Men de vurderer likevel om det er lurt å operere akkurat den og den ut i fra både fysikk og psyke. Anbefaler deg å ordne deg legetime jeg for å få en sjekk om du ligger an til hjerteproblemer og diabetes. Og så spør du om å bli henvist for operasjon. Lykke til Anonym poster: 0bde2e6862f9e3a749412abba10f35f7
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Men du... er #2 igjen her. Kom på en ting Dersom du tar gastric sleeve istedet for bypass, så er forskjellen at på sleeve rører de ikke tarmene! Google gastric sleeve og les Anonym poster: 0bde2e6862f9e3a749412abba10f35f7
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Takk for svar--- ska google det j nå... Anonym poster: a2bd96f43a999d3029b776cad527307e
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Har selv morbus chrons og er så tynn at fy... men er veldig plaget. Har vert syk i 12 år. Tenkte bare at du må sikkert være i en rolig perjode av sykdommen i allefall. Jeg måtte tilogmed gå på prednisolon kur før fødsel for å kunne føde normalt. Var bare på hengende håret. Så regner med du må ha et rolig sykdomsbilde i allefall. Her er problemet helt motsatt. Mat er ute av kroppen før jeg får spist å smertene enorme så velger jo å spise lite for å slippe det og... Uff en grusom kjip sykdom. Men lykke til! Håper du når målet ditt. klem fra en chron prinsesse til en annen.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 J sliter med spiseforstyrelse,er nok derfor jeg legger på meg. Akkurt nå er det rolig ,men j har hatt forferdelige til smerter hvor j har vært lagt inn flere runder på sykehuset. Jeg har også gått på Kortison kur i 3 mnd. .La oå meg pga kortison ,og este opp i Ansiktet osv.Så ikke ut.Nå 2 mnd sia j slutta,har jeg endelig fått att ansiktet..Men sliter med å gå ned i vekt,da j trøste spiser hele tiden.Klarer ikke å slutte..De tror også j har adhd.Og min lege mener j vil gå ned i vekt ,da j vil roe meg ned ang spisinga mi. Kan klare å holde meg unna sjokolade,fet mat osv.Blir dårlig i magen av fet mat,og kaker. Men j må ha det,hver dag.Skammer meg over meg selv,men j klarer ikke å la være.Blir rolig når jeg får i meg mat.Jeg har prøvd flere ganger,men klarer meg maks 2 dager.så sprekker jeg.Og til og med de dårlige periodene mine ,så må j ha dritt maten om j kan kalle det det. Ennå j vet at j får store magesmerter... Anonym poster: a2bd96f43a999d3029b776cad527307e
<3 2G <3 Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Da må jeg bare si at en operasjon ikke vil hjelpe deg om du ikke klarer å endre spisevanene dine. Bare fordi du får plass til mindre mat betyr ikke at alle problemene blir borte og vekten blir perfekt. Det er mye arbeid og masse omstilling i hodet for å få en slik operasjon til å hjelpe deg. Be heller om hjelp med trøstespisingen din.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Dessverre vil nok både morbus crohn og spiseforstyrrelse eksludere deg fra slankeoperasjon. Ingen vil nok operere i en morbus crohn tarm om det ikke er helt nødvendig. Anonym poster: 96ef176313aa015a8bddecd88e388ffb
♥Madam Mim♥ Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 Spiseforstyrrelse er ingen god kombinasjon med slankeoperasjon!! Du må være psykisk stabil for å kunne opereres. Tror nok også det blir problemer angående tynntarmene dine på gastric bypass. Vil tro at det vlir for stor risiko når du allerede har en infeksjon/betennelse i tarmen og de da skal kutte og skjøte. Er da stor sjanse for at disse skjøtene ikke vil bli bra og sette seg betennelse osv. Mulig gastric sleeve er et bedre alternativ evt. Gastric banding. Hør med legen. Jg har selv tatt operasjon, men har ikke mulighet for å svare annet enn hva jeg selv har erfart. Er ingen fagperson og ekspert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå