Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Tar dere av ringen før dere vasker dere på hendene? Hvis ikke må det jo bli klamt og møkkete under der av vann som samler seg. Og hvis dere gjør det tar dere jo i en skitten ring før og etter håndvask..... Tror ikke jeg ville følt meg ordentlig ren på henda, feks etter å ha vært på et offentlig toalett, med en ring på. Call me crazy Anonym poster: 7ca9bacf08cdfe4f43d167bb3ad4f829
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Nei det blir verken klamt eller møkkete. Anonym poster: 09a54f2a1981777e0325abf8d6ed0bcc
☆☆☆ Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Tek av ringen på jobb og ved matlaging av hygienegrunnar, let han vere på og seier til meg sjølv at det får vere måte på hysteri elles. Gubben tek av ringen før bleieskift og ved kvar handvask.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Møkkete under ringen når du akkurat har vasket hendene?? Haha, hva vasker du hendene dine med da?! Man tørker gjerne hendene etter de er blitt vasket, da flytter man på ringen og tørker der også Ja, u are crazy! Anonym poster: 36adb0a1e7ba8ec5005ad0495142d83b
Musemorbr / Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Jeg vasker helst ringen også. Flytter litt på den og vasker under og inni den også. Bruker såpestykke, så jeg må vaske inni ringen hvis jeg ikke vil ha såpe liggende der. Men ved matlaging skal den av.
Elsker livet Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Ja, det er mye bakterier under ringer både pga. at det er mange riper i ringene der det bakteriene kan ligge å godgjør seg. I tillegg er fuktighet grobunn for bakterier. Det blir alltid litt fuktigere under ringene enn på hendene ellers. Det er hovedgrunnen til at man ikke bruker ringer eller klokker når man har pasientkontakt. Heller ikke neglelakk.
Soon to be mum Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Jeg har alltid på gifteringen uansett, bortsett fra når jeg baker gjærbakst (baker ut deigen). Når jeg vasker hendene, vasker jeg også ringen, og flytter den litt frem og tilbake på fingeren slik at både ringen blir vasket og området under ringen. Ikke noe problem det da.
☆☆☆ Skrevet 10. februar 2013 #10 Skrevet 10. februar 2013 Jeg har alltid på gifteringen uansett, bortsett fra når jeg baker gjærbakst (baker ut deigen). Når jeg vasker hendene, vasker jeg også ringen, og flytter den litt frem og tilbake på fingeren slik at både ringen blir vasket og området under ringen. Ikke noe problem det da. Problemet er at huda under ringen forblir fuktig etter vask, og utgjer ein perfekt grobunn for bakteriar. Dette gjeld sjølv om ein tørkar godt (og forsåvidt sjølv om ein fjernar ringen ved vask, vaskar han separat og set på plass etter tørking). Det er sjølve ringbruken som er uhygienisk. Men som sagt over her, eg brukar ringen min på fritida og satsar på at det ikkje gjer meg og andre sjuke berre eg tek han av ved matlaging. Heilt hysterisk kan ein ikkje bli, det å bruke kjøkenkluten heile dagen i staden for tørkepapir som kastast etter kvart er ein større bakterierisiko..
Gjest lykkeliggift Skrevet 10. februar 2013 #11 Skrevet 10. februar 2013 Tar av ringen og skyller den når jeg vasker hendene. Tar den også alltid av når jeg lager mat.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #12 Skrevet 10. februar 2013 De som jobber i næringsmiddelindustrien skal helst ikke bruke ringer da dette er bakteriebomber. Anonym poster: 2d87ba4403fc5e38a37fd14363db3f09
Tauriel Skrevet 10. februar 2013 #13 Skrevet 10. februar 2013 Har så tynne ringer på meg at jeg tviler for at det blir så fuktig under de, også fikler jeg en del med de så det er godt å uftig under tar de ikke av når jeg vasker hendene mine eller på jobb, men baker jeg, eller lager mat der jeg ikke kan bare bruke redskaper så tar jeg de av
Rediken Skrevet 10. februar 2013 #14 Skrevet 10. februar 2013 Jeg tar av meg ringen når jeg arbeider på lab, men jeg tar den ikke av meg hver gang jeg vasker hendene. Rengjør ringen inn i mellom. Kanskje jeg skal ta en bakterieprøve av den en dag? Tipper den er en bombe for små mikroorganismer
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #15 Skrevet 10. februar 2013 Jeg tar av meg ringen når jeg arbeider på lab, men jeg tar den ikke av meg hver gang jeg vasker hendene. Rengjør ringen inn i mellom. Kanskje jeg skal ta en bakterieprøve av den en dag? Tipper den er en bombe for små mikroorganismer Vi tok prøver av noen ringer der jeg jobbet tidligere. Dette fordi det var mange som mente at hygieneansvarlig var hysterisk da han kom med forbud å bruke ringer på jobb. Å gud bedre så mye bakterier det samle seg. Spesielt på ringer som ikke er helt glatte. Anonym poster: 2d87ba4403fc5e38a37fd14363db3f09
Soon to be mum Skrevet 10. februar 2013 #16 Skrevet 10. februar 2013 Jeg har alltid på gifteringen uansett, bortsett fra når jeg baker gjærbakst (baker ut deigen). Når jeg vasker hendene, vasker jeg også ringen, og flytter den litt frem og tilbake på fingeren slik at både ringen blir vasket og området under ringen. Ikke noe problem det da. Problemet er at huda under ringen forblir fuktig etter vask, og utgjer ein perfekt grobunn for bakteriar. Dette gjeld sjølv om ein tørkar godt (og forsåvidt sjølv om ein fjernar ringen ved vask, vaskar han separat og set på plass etter tørking). Det er sjølve ringbruken som er uhygienisk. Men som sagt over her, eg brukar ringen min på fritida og satsar på at det ikkje gjer meg og andre sjuke berre eg tek han av ved matlaging. Heilt hysterisk kan ein ikkje bli, det å bruke kjøkenkluten heile dagen i staden for tørkepapir som kastast etter kvart er ein større bakterierisiko.. Nå har jeg en type jobb hvor dette ikke er noe problem. I tillegg har våre gifteringer en avrundet form på innsiden som gjør at det kommer mer luft til under der også. Ringen min er også såpass løs i passformen at den ikke sitter pal på samme sted til enhver tid heller. Ellers så er jeg såpass påpasselig når jeg feks lager mat eller gjør andre ting hvor smitte evt skulle være et problem at jeg ikke er spesielt bekymret over det kjenner jeg. Har heller ikke barn enda, men tenker at jeg nok vil ta av meg ringen når jeg feks skal skifte bleier hvis det blir aktuelt. Jeg er utdannet helsepersonell og har fått opplæring i hygiene på skolen, men har nå en jobb hvor dette ikke er aktuelt akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #17 Skrevet 10. februar 2013 Tar ikke av ringene ved håndvask. De sitter ikke så stramt at det blir vått og fuktig under de etter å ha tørket hendene. Anonym poster: 8d1fa7cbc9d86520d07873cb8db9e116
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #18 Skrevet 10. februar 2013 Husk å skrubbe neglene godt også. De har tusen ganger mer bakterier under seg. Anonym poster: 1634d9d34205e5c59401630f7d3165fc
Anne-B. Skrevet 10. februar 2013 #19 Skrevet 10. februar 2013 Jeg tar ringene halvveis av fingeren og skyller, gjør det samme når jeg tørker.
Soon to be mum Skrevet 10. februar 2013 #20 Skrevet 10. februar 2013 Husk å skrubbe neglene godt også. De har tusen ganger mer bakterier under seg. Anonym poster: 1634d9d34205e5c59401630f7d3165fc Åja. Har alltid en neglebørste stående ved vasken. Føler meg ikke ordentlig ren uten å ha brukt den. Og bytter den ut jevnlig også.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #21 Skrevet 10. februar 2013 Bruker kun giftering til vanlig og den flytter jeg på så jeg vasker under når jeg vasker hendene. Har jeg på meg ringer med mer dilldall på så tar jeg dem ofte av. Anonym poster: 9d795f8b9c7e53dfbc004b1f05626459
Gilette Skrevet 11. februar 2013 #22 Skrevet 11. februar 2013 Tar den av når jeg mekker bil eller baker, den er bare i veien da. Samt at det kam bli farlig å bruke ringer når en mekker bil....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå