Gå til innhold

Angrer slik på at jeg tok abort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk at jeg kunne være så dom, korttenkt og ikke tenke meg skikkelig om før jeg gjorde noe slikt. jeg hadde nettopp innledet et forhold med en mann som var en venn, denne mannen likte jeg godt, så skjedde det som ikke skulle skje, jeg ble gravid, noe som ikke var planlagt, da jeg har noen nydelige barn som jeg er alenemor for. Da jeg fant ut at jeg var gravid var jeg i sjokk, å ringte samme dag til barnefar å fortalte at jeg var gravid. Barnefar tok ikke dette pent, han sa klart å tydelig at han ikke ønsket dette barnet å at jeg ikke kunne beholde det. jeg fortalte at jeg var imot abort men at jeg skulle tenke på det for han skyld. det var en tung tid å tiden gikk, jeg ble så gla i den lille i magen, snakket med den å det var min lille hemmelighet, men presset ble stort å jeg sank mer å mer inn i meg selv, tilslutt ga jeg etter å bestilte time til abort. jeg syntes det var skremmende å ta abort i et fremmet land. da vi kom på sykehuset fant de ut at jeg var 16 uker på vei, å jeg fikk se den lille på ultralyd, da angret jeg bittert, men klarte å fikk meg ikke til å si noe, så det ble til at jeg tok abort under narkose. da jeg våknet angret jeg slik at jeg viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, jeg spurte hva som de gjorde med barnet, å da fikk jeg beskjed om at de kastet det, da fikk jeg gråten i halsen, hva hadde jeg gjort, jo jeg hadde tatt livet av mitt egent barn, å barnas søster eller bror, å kastet det i rasket. jeg hadde så lyst å bare springe å hente den opp av raske eller bare se hvordan den så ut...min lille lille skatt, mamma vil alltid elske deg, å kan aldri tilgi meg selv for at jeg gjorde dette, etterlot deg i ei søppelbøtte i et fremmed land...vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegge, men måtte bare få det ut...

Anonym poster: e8376874650eb7987890cedc9d48b9fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff så trist. Men kanskje alt skjer for en grunn? Dersom du blir gravid igjen kan du jo tenke at det nye barnet ikke ville ha vært her dersom du ikke hadde tatt slike valg

Anonym poster: 70f86893e7790a1f3b61159458b11e03

Skrevet

Få en time hos fastlegen og snakk om hvordan du føler det, kanskje du trenger profesjonell hjelp til å få bearbeidet det som skjedde.

Du vil jo alltid huske at du avbrøt svangerskapet, men det kan bli lettere å leve med.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal si.... En baby på 16 uker er jo så stor og fin(i min øyne) kan ikke forestille meg hvordan du har det og heller ikke at du lot deg overtale.... Sender deg en klem. <3

Skrevet

Uff, blir lei meg på dine vegne:(

Må være hardt å måtte velge et liv bort på den måten.. Huff!:(

Gjest Trulte med to små
Skrevet

I hvilket land går det an å ta abort i uke 16?? Grusomt uansett :(

Du bør nok finne noen du kan prate ut med om dette for det må være forferdelig å ha det slik du har det nå!

Lykke til!

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Du bør nok finne noen du kan prate ut med om dette for det må være forferdelig å ha det slik du har det nå!

Lykke til!

Ehh, i norge.

Skrevet

Takk for alle de fine kommentarene dere har sendt, dere er virkelig gode.. hilsen Hi

Gjest Trulte med to små
Skrevet

I hvilket land går det an å ta abort i uke 16?? Grusomt uansett sad.png

Lykke til!

Ehh, i norge.

Trodde grensen var 12 uker og at det måtte søkes om abort etter den tid. At man fikk det innvilget kun ved "spesielle tilfeller" eller hva jeg kan kalle det.

Likevel er det ingenting annet en horribelt!!

Skrevet

I Norge er det ikke mulig med kirurgisk abort etter uke 12 da fosteret er for stort til å kunne fjernes med curette og sug. Etter fullgått uke 12 er det kun mulig med medisinsk abort.

Tok de keisersnitt på deg da, HI? I hvilket land var dette?

Anonym poster: 429d184dca5dfe2732a630488c4e1249

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Lykke til!

Ehh, i norge.

Syns i grunn det svaret var frekt!

Skrevet

Oi, 16 uker. Det må ha vært en vanvittig påkjenning. Håper det går bedre med deg etter hvert, klem!

Skrevet

nei tok ikke keisersnitt, ble tatt mens jeg sov, dette var i Spania...er helt enig i at det var helt feil det jeg gjorde...å jeg angrer veldig.. Hi

Gjest Trulte med to små
Skrevet

nei tok ikke keisersnitt, ble tatt mens jeg sov, dette var i Spania...er helt enig i at det var helt feil det jeg gjorde...å jeg angrer veldig.. Hi

Gjort er gjort, og håper du får noen å snakke med slik at du så godt det lar seg gjøre kan legge dette bak deg og ikke klandre deg selv resten av livet.

Det må være så ufattelig vondt, men jeg håper du kan få det bedre med deg selv etterhvert.

Skrevet

Nå har det skjedd.. Du tok abort. Ikke mye å få gjort med det nå.

Du må nesten være litt streng mot deg selv for din egen og dine barns skyld slik at du ikke faller i en spiral som kan ødelegge deg.

Gå til din lege, snakk med han/henne om dine tanker eller få din lege til å henvise deg til noen du kan snakke med for å få sortert dine tanker.

Lykke til videre.

Anonym poster: 4aaad25dfa0828cff27a6ad1bb22bbf4

Skrevet

Uff, høres forferdelig ut :( Et embryo på 8-9 uker er fælt nok å miste, et foster på 16 uker høres helt grusomt ut.. Kanskje man til og med har kjent spark.. Men håper du finner trøst og styrke i de andre barna dine. Klem

Anonym poster: 429d184dca5dfe2732a630488c4e1249

Skrevet

Skjønner at det må være tungt. Klem til deg! :)

Skrevet

Jeg kan ikke gi deg klem eller trøste deg. Dette måte du tenke på før du gjorde noe så grusomt!!!

Dette er helt forferdelig, hvordan kunne du gjøre noe slikt? Du kunne jo adoptere barnet bort etter fødselen. Hvis du tenker over så vil du finne ut at du hadde mange andre valg enn abort.

Anonym poster: 14989aae4c033caaf9bf78e6ad5f02d5

Skrevet

jeg er veldig klar over at jeg gjorde noe veldig dumt, å at jeg ALDRI skulle gjort noe slikt. å jeg angrer veldig på at jeg gjorde dette, så fortjener heller ikke trøst eller noe klem...kan ALDRI tilgi meg selv for dette! Hi

Skrevet

Jeg håper virkelig du ikke er sammen med den idioten av en mann som gjorde deg gravid og presset deg følelsesmessig til å ta abort??

Skrevet

Kjære deg... du må være ærlig med deg selv nå. Hvis denne angeren ig sorgen gjør deg syk, så må du finne noen å snakke med så det ikke ender opp med at du går helt psykisk ned. Vi angrer alle på ting her i livet. Noen mer seriøse enn andre. Vi sørger også. Selv om du nå føler deg på ditt livs laveste punkt, vil du komme opp igjen fra dette også. Det som er gjort kan ikke gjøres om, men med tiden (og terapi?) til hjelp, kan du lære å leve med det uten at det blir altoppslukende. Jeg er ikke begeistret for abort, og spesielt ikke senabort, men jeg mener likevel at du ikke er noe monster av den enkle grunn at du tok et sånn valg. Fokuser på fremtiden nå, for som du sier så har du et par fantastiske barn å ta vare på. Det beste du kan gi dem er en glad mamma, og med tiden vil du bli nettopp det igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...