Patetica fåkksi Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Jeg har kjøpt kuvøse til babyene mine. Den skal bidra til at de vokser seg store og sterke mens de enda er bittesmå og svake. Akkurat nå er det ganske mange babyer der inne, og noen av dem har allerede vist at de er sterke nok til å overleve *hjerter* I år prøver jeg tre nye ting: Gule tomater Hengetomatplanter Gulrøtter Hvordan går det med babyene deres? Jeg kan sitte og se på kuvøsen i timesvis jeg, med et salig smil om munnen. Det skal ikke mye til å for å glede en stakkar..!
Gjest sug lut Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Jeg har ikke impregnert meg ennå, må over vinterferien først så ikke de små får separasjonsangst og visner hen av mangel på morskjærlighet. Men jeg blir dødsinspirert av deg, og har jo selvsagt masse egg på frys, dvs frø i pose, det skaffa jeg jo rundt juletider. Jeg må også forberede familien på at ingen får ha med seg venner hjem og forvente å spise rundt bordet mellom vinterferien og syttende mai, selvsagt, det pleier å bli litt protester men ærlig talt, jeg må da få ha halve spisebordet til småbarna. Hva slags kuvøser har du kjøpt?
Patetica fåkksi Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2013 Vi har også en plassutfordring mellom snø og 17. mai. De som protesterer kan flytte ut eller la vær å komme på besøk. Jeg kjøpte en nedsatt kuvøse i kvitt tre og glass, akkurat slik jeg hadde sett for meg i hodet mitt. Skulle egentlig kjøpe en kjip en i plast uten sjarm, men oppdaget rett før betalingsstedet at de hadde et bord med nedsatte varer, og der hadde de jaggø meg pene kuvøser i tre med glass. Til halv pris, faktisk. Kan sende deg bilde på mail. Jeg skal jo ut på reise om litt under fire uker. Tror jeg må ta med meg babyene, gitt.
Patetica fåkksi Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2013 Å, det minner meg om at jeg har lyst på mini-paprikatre i år! Også det som er så lett også! Jeg har det hvert år.
Studine mevik Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Jeg gremmes over dere som kan plante. Her i huset er det mannen som ønsker å så frø, men siden vi fortsatt har spart på de typene med paprika og chili som ble plantet for flere år siden, så har jeg lagt ned forbud. Ikke kom og fortell meg at disse plantene ikke kan overvintre, for de er på tredje vinteren nå. Det blir aldri større frukter på dem og de ser ut som dvergplanter, men de lever og gir miniatyravlinger.
Gjest sug lut Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Å, det minner meg om at jeg har lyst på mini-paprikatre i år! Også det som er så lett også! Jeg har det hvert år. Jeg også, og så har det de søteste små hvite blomstene så det er også pynt (jeg vil helst ha pynt, men aksepterer pynt som kan spises).
Gjest sug lut Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Vi har også en plassutfordring mellom snø og 17. mai. De som protesterer kan flytte ut eller la vær å komme på besøk. Jeg kjøpte en nedsatt kuvøse i kvitt tre og glass, akkurat slik jeg hadde sett for meg i hodet mitt. Skulle egentlig kjøpe en kjip en i plast uten sjarm, men oppdaget rett før betalingsstedet at de hadde et bord med nedsatte varer, og der hadde de jaggø meg pene kuvøser i tre med glass. Til halv pris, faktisk. Kan sende deg bilde på mail. Jeg skal jo ut på reise om litt under fire uker. Tror jeg må ta med meg babyene, gitt. Sånne er så fine at jeg også kjøpte en på salg i fjor høst. Så jeg har god erfaringsbakgrunn for å si følgende: IKKE tenk at på vinteren er det kjempefint å ha det stående på balkong og sette lys i det. Selv med bittelite telys sprekker faktisk det fine glasstaket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå