Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Vet jeg kan høres veldig barnslig og egoistisk ut nå, men jeg er så utrolig skuffa og lei meg. I dag skulle jeg feire morsdag for aller første gang, min mann vet hvor mye denne dagen betyr for meg da veien for å få barn har vært lang. Vel, han har to barn fra før og han har bestandig kjøpt inn noe enkelt til barnas mor på morsdagen noe som jeg har sett på som en selvfølge. I dag dag da jeg våknet fikk jeg pakke på senga. Gleden var stor da jeg åpnet, men den falt fort i grus da en av hans gutter sa: Sånn får mamma også! Akkurat samme farge!! Jeg ble så skuffa og lei meg. Jeg greide å ikke vise det, men har vært lei meg i hele dag. Er det slik at det skal være rettferdig når det gjelder morsdagsgaver også??? Betyr jeg virkelig ikke mer for han at bare gjør enkel prosess og kjøper det samme?? Jeg skjønner jo at det egentlig er fra barnet, men det er jo så lite at jeg vet jo at det er fra han på en måte.... Trodde bare at det var naturlig med en forskjell. Han vet innmari godt hvor sår jeg er på dette med eksen og så presterer han å kjøpe akkurat lik gave. Er jeg urimelig? Er jeg hårsår? For meg er morsdagsgaver ødelagt, ja, jeg vet det er utrolig barnslig, og for min del så kan han bare la vær å kjøpe noe som helst neste år. Jeg vil ikke ha det samme. Er det så mye å forlange?? Anonym poster: 094c6d578340efa71bf71a451ed97c78
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Sikker på at det ikke er ungen som har plukket ut gavene? Kanskje ungene ville kjøpe det samme til mor og stemor? Spiller det noen rolle? Anonym poster: ebf5a500e208bbf3f31ccdf32fda5665
☆☆☆ Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Kan det vere at du legg anna betydning i gåva enn han? Morsdagsgåve er ikkje ei kjærestegåve for dei fleste, og sjølv om eksen ikkje lenger er i eit forhold til han er ho like mykje mor til barna hans.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Ja nå er du virkelig urimelig og hårsår! Hva tror du ungen hadde tenkt om du fikk noe som var mye finere og dyrere enn hans mamma da? Du er heldig som i tillegg har mannen der til å gjøre stas på deg i dag, og burde ikke klage altså. Anonym poster: b9e2d493275b3343e42fd74ee7847234
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Jeg forstår deg godt.. Men prøv heller å se på det som at det er barna som har plukket det ut, det virker som de var kjempe glade for å gi deg det! Fokuser på det istedetfor at mannen din har kjøpt det samme til deg og xen. Du kan jo hinte neste år at du ønsker deg en sånn eller kan du si det rett ut at du ikke setter pris på at han kjøper det samme til både deg og xen. Anonym poster: d710284d357829ae81d7e389bbff8a07
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Ts her. Takk for rask tilbakemelding. Godt mulig dere har rett, og jeg er sikkert hårsår. Men det jeg reagerer på er at det alltid har vært små pakker til barnas mor, mens i år var den like "stor" som min.., mulig det var for å vise barna at det ikke er noen forskjell, men han VET hva jeg føler rundt dette. Kunne heller tenkt meg et par sokker, så det hadde vært en forskjell. Jeg er bare så skuffet over HAN og ikke gaven i seg selv når jeg tenker meg om. Jeg er enig med det dere skriver, men jeg tror jeg kommer til å nevne det til han slik som den siste skrev. Dette orker jeg ikke hvert år. Anonym poster: 094c6d578340efa71bf71a451ed97c78
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Ts igjen. Vil jeg virke veldig utakknemlig hvis jeg tar det opp? Jeg ønsker virkelig ikke ha det slik hvert år. Det må da finnes andre rettferdige måter å gjøre dette på? Hva gjør dere andre? Får dere også det samme? Anonym poster: 094c6d578340efa71bf71a451ed97c78
☆☆☆ Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Ts igjen. Vil jeg virke veldig utakknemlig hvis jeg tar det opp? Jeg ønsker virkelig ikke ha det slik hvert år. Det må da finnes andre rettferdige måter å gjøre dette på? Hva gjør dere andre? Får dere også det samme? Anonym poster: 094c6d578340efa71bf71a451ed97c78 Ting som plagar ein bør ein alltid ta opp. Men gjer det på ein roleg måte. Kanskje kompromisset kan bli at morsdag blir som i år, med like gåver til begge mødre, medan de innfører feiring av valentines day? Morsdag er tross alt ikkje meint som ein romantisk dag..
Underveis --> Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 Jeg synes faktisk det er riktig av ham å gi lik gave til begge mødrene til hans barn. Hva ville de to eldste sagt hvis pappa ga stor gave til deg, mens deres mamma fikk en liten fislegave? Se forbi deg selv.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #10 Skrevet 10. februar 2013 Jeg synes faktisk det er riktig av ham å gi lik gave til begge mødrene til hans barn. Hva ville de to eldste sagt hvis pappa ga stor gave til deg, mens deres mamma fikk en liten fislegave? Se forbi deg selv. Det går jo an å gi like stor gave, men forskjellige ting, sånn at det blir mer personlig? Det ville jeg satt pris på i allefall. Anonym poster: 016dcded8523ca20a8aae9209a2f6eac
Underveis --> Skrevet 10. februar 2013 #11 Skrevet 10. februar 2013 Jeg synes faktisk det er riktig av ham å gi lik gave til begge mødrene til hans barn. Hva ville de to eldste sagt hvis pappa ga stor gave til deg, mens deres mamma fikk en liten fislegave? Se forbi deg selv. Det går jo an å gi like stor gave, men forskjellige ting, sånn at det blir mer personlig? Det ville jeg satt pris på i allefall. Anonym poster: 016dcded8523ca20a8aae9209a2f6eac Han er mann da! Han er sikkert glad bare over å ha funnet en gave! ;-) Give him a brake!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #12 Skrevet 10. februar 2013 Jeg synes faktisk det er riktig av ham å gi lik gave til begge mødrene til hans barn. Hva ville de to eldste sagt hvis pappa ga stor gave til deg, mens deres mamma fikk en liten fislegave? Se forbi deg selv. Det går jo an å gi like stor gave, men forskjellige ting, sånn at det blir mer personlig? Det ville jeg satt pris på i allefall. Anonym poster: 016dcded8523ca20a8aae9209a2f6eac Ts her. Det er akkurat det jeg mener også. To like store gaver, men med forskjellig innhold. Er så utrolig enig. Det hadde gjort hele forskjellen, og det hadde blitt mer personlig en samlebånd gave til alle.... Menn.... Jeg vil ikke ha en kjærlighetsgave, men jeg vil bli behandlet som MEG, jeg og eksen har ikke samme interesser og er veldig ulike. Er det ikke da naturlig å gi forskjellige gaver til samme pris? Anonym poster: 094c6d578340efa71bf71a451ed97c78
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 Tror han har funnet gave til deg, og hatt sine store barn med, som har sagt de vil ha samme ting til sin mor. Jeg forstår deg godt. Hadde ikke likt at han hadde hatt barna sine med en gang når han kjøpte gave tim meg. Antar ditt barn er baby, siden det er din første morsdag. Anonym poster: 7681e99fe3c5e3a4ec22727f3c6a71b7
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #14 Skrevet 14. februar 2013 Ikke alle er like flinke med gaver, menn som kvinner. Jeg blir kjempe glad for et kort fra stebarna Anonym poster: b1be1d1277450e8c3935c0c7e2db03a0
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #15 Skrevet 21. februar 2013 Mulig jeg har misforstått nå, men det virker som om du har vært stemor for disse barna noen år, siden du skriver at "har bestandig kjøpt inn noe enkelt til barnas mor på morsdagen". Du skriver også at dette er din første morsdag (antar at dere har fått barn sammen da), og jeg tolker det som at det også er første gangen du får gave på morsdagen... Viss du i flere år ikke har fått morsdagsgave fra stebarna, hvorfor er det da urettferdig at du skal få noe annet enn deres mor nå når du for første gang får gave?? (Viser nå til alle de som har svart at gavene bør være like...) Hun har fått gave i flere år uten at du har fått, og det er rettferdig? Men nå når du har eget barn du får gave fra, da skal du måtte få det samme som hun, fordi det er rettferdig?? Jeg har aldri, iløpet av mine 4 år som stemor, fått gave på morsdagen. Nå har heller ikke min mann vært den som har stått for innkjøp av gave til barnets mor heller, så sånn sett har jeg jo sluppet unna denne problemstillingen. Men jeg må si at jeg hadde nok blitt fornærmet viss min mann hadde kjøpt gave til barnets mor i alle år, uten å gi noe til meg på morsdag, og når det endelig er min tur så hadde jeg fått det samme som henne... Er det virkelig normalt at far står for innkjøp av gave til mor på morsdag, etter at det er slutt mellom dem?? Anonym poster: 0378dbb40d0c40170e7852c810e64585
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #16 Skrevet 22. februar 2013 Synes dette blir litt storm i et vannglass. Det er morsdag, ikke bursdag. Det er liksom ikke store greiene og ikke så mye å legge sjela i, spør du meg. Pick you battles. Anonym poster: f48e5b429733b22bee1c5ccf03d927e0
Katrin85 Skrevet 23. februar 2013 #17 Skrevet 23. februar 2013 For noen svan du får... !! :-O synes du har god grunn til å bli lei deg!! Det ville jeg også absolutt blitt!! Og da er man hverken hårsår eller egoistisk.. Det faktum at din mann i utgangspunktet kjøper gave til sin ex på morsdagen er ikke noe alle ville ha takklet godt, kreditt til deg for at du gjør det! Og når han har to mødre til sine barn, burde han absolutt uten noe tvil gjøre litt mer stas på den mamman han faktisk deler seng og livet med! Han ikke den andre mamman en mann eller kjæreste som kan hjelpe barna hennes med og kjøpe morsdagsgave til henne? Snakk med ham og si at du ble lei deg, det burde et forhold tåle! Synes oppriktig synd i deg som ble så lei deg på din første morsdag<3 Sier ingenting om gaven, den kan være nydelig superfin for alt jeg vet, men man forventer jo selvfølgelig mer omtanke bak gaven en det exen får. Fordi uansett hvem det står på gavelappen at det er fra, er det pappan som står for innkjøp!
Helene Harepus Skrevet 23. februar 2013 #18 Skrevet 23. februar 2013 Jeg tenker at dette skal være gave fra barna til mor, ikke fra far til mor. De færreste barn kjøper gaver selv ved slike anledninger og det høres også ut som barna hans er blitt store nok til å legge merke til hvis de gir "kjipere" gave enn lillebror/søster. Jeg tror for far dreier dette seg om å ta hensyn til barnas følelser og ikke forskjellsbehandle de, gaven skal tross alt være fra de til mor. Så egentlig er det din svigermor som skulle fått den fineste gaven fra din mann
smiia Skrevet 23. februar 2013 #19 Skrevet 23. februar 2013 For noen svan du får... !! :-O synes du har god grunn til å bli lei deg!! Det ville jeg også absolutt blitt!! Og da er man hverken hårsår eller egoistisk.. Det faktum at din mann i utgangspunktet kjøper gave til sin ex på morsdagen er ikke noe alle ville ha takklet godt, kreditt til deg for at du gjør det! Og når han har to mødre til sine barn, burde han absolutt uten noe tvil gjøre litt mer stas på den mamman han faktisk deler seng og livet med! Han ikke den andre mamman en mann eller kjæreste som kan hjelpe barna hennes med og kjøpe morsdagsgave til henne? Snakk med ham og si at du ble lei deg, det burde et forhold tåle! Synes oppriktig synd i deg som ble så lei deg på din første morsdag<3 Sier ingenting om gaven, den kan være nydelig superfin for alt jeg vet, men man forventer jo selvfølgelig mer omtanke bak gaven en det exen får. Fordi uansett hvem det står på gavelappen at det er fra, er det pappan som står for innkjøp! Veldig enig med Katrin her! Meningene som kommer til uttrykk her inne er ofte milevis fra det jeg møter i mitt da
smiia Skrevet 23. februar 2013 #20 Skrevet 23. februar 2013 Der var jeg borte i poste-knappen Som sagt, stusser noen ganger veldig over de meningene som kommer til uttrykk her inne. Kjenner en del som befinner seg i dine-mine situasjon, og det ville ikke falle dem inn å kjøpe mors-/farsdagsgave til eksen. Jeg ser selv på meg selv som en ganske hyggelig eks, kjøpte gave fra ungene da eks fikk nytt barn, gir dem litt penger til å kjøpe julegaver når de skal dit til jul etc. Men farsdags og bursdagsgave til eks... nei. Blir liksom nor personlig som nåværende partner ordner, vekker far på senga med kaffe og sang etc. Hadde syntes det var veldig rart hvis eks ordna morsdagsgave til meg, nesten så jeg hadde lurt på om han prøvde å hinte til å bli sammen igjen;) Uansett, det er iallefall ikke rart at HI reagerer på at hun og eksen får samme gave, det er jo helt på trynet. Får være måte på hvor langt man skal gå for å verne barnas følelser, ærlig talt. Får tanker om et forhold det særkullsbarn går foran alt alltid, vært i sånt forhold, ikke en stor fan.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #21 Skrevet 24. februar 2013 Klart første morsdagen er viktig! Fordi om morsdag i utgangspunktet ikke er en romantisk dag, kan det jo godt være det allikevel? Morsdag er en koselig dag for familien, men kos i foreldresenga, kaffe og frokost. Særlig med baby er jo øyeblikket mellom han og henne. Og når man har barn sammen er det jo romantisk å sette pris på hverandre som livspartnere. Skivebom å splitte dette fra fellesskapet mellom mor og far. Fellesskapet rundt familien er romantisk. Fellesskapet rundt familien er jo limet, siden barna er det viktigeste man har. Det som er det vondeste med stefamilien er jo nettopp at for eksempel meg selv har hele mitt fokus og all min energi rettet mot mann, barn og hjem, mens min mann går bare halvhjertet inn for oppgaven da han fokuserer store deler av sin energi inn mot barna han har med en annen kvinne. Når han avlaster henne, så gir han ikke avlastning til meg, bare mer jobb og mer ensomhet i oppgaven. Barn krever 100%, når hun ikke yter 50% i forhold til deres barn, må han yte mer. Han har ikke mer enn 100% å gi, så når han yter 70% til sine særkullsbarn, har han bare 30% å yte mot våre barn, og da må jeg yte 70 for dem. Da blir jeg ensom i oppgaven. Anonym poster: 7681e99fe3c5e3a4ec22727f3c6a71b7
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #22 Skrevet 24. februar 2013 Klart første morsdagen er viktig! Fordi om morsdag i utgangspunktet ikke er en romantisk dag, kan det jo godt være det allikevel? Morsdag er en koselig dag for familien, men kos i foreldresenga, kaffe og frokost. Særlig med baby er jo øyeblikket mellom han og henne. Og når man har barn sammen er det jo romantisk å sette pris på hverandre som livspartnere. Skivebom å splitte dette fra fellesskapet mellom mor og far. Fellesskapet rundt familien er romantisk. Fellesskapet rundt familien er jo limet, siden barna er det viktigeste man har. Det som er det vondeste med stefamilien er jo nettopp at for eksempel meg selv har hele mitt fokus og all min energi rettet mot mann, barn og hjem, mens min mann går bare halvhjertet inn for oppgaven da han fokuserer store deler av sin energi inn mot barna han har med en annen kvinne. Når han avlaster henne, så gir han ikke avlastning til meg, bare mer jobb og mer ensomhet i oppgaven. Barn krever 100%, når hun ikke yter 50% i forhold til deres barn, må han yte mer. Han har ikke mer enn 100% å gi, så når han yter 70% til sine særkullsbarn, har han bare 30% å yte mot våre barn, og da må jeg yte 70 for dem. Da blir jeg ensom i oppgaven. Anonym poster: 7681e99fe3c5e3a4ec22727f3c6a71b7 Bra illustrert.. Føler det slik selv. Det er derfor jeg syns det er stress når han skal ha barnet mer enn de vanlige 50%. Han er ikke spesielt huslig av seg heller, så det er flere ting som gjør det ensomt i oppgaven.. Anonym poster: 3ea90532f5e83d5b51a883a04bc46784
Gjest yrild Skrevet 24. februar 2013 #23 Skrevet 24. februar 2013 Var klar for å skrive noe om at man ikke skal forvente så mye, men her synes jeg du har rett til å bli sår. Du må nok bare si til mannen din at du ble litt lei deg fordi du følte deg lite spesiell når han kjøper det samme til exen som til deg. Prøv å ikke være sint, bare vis at du ble lei deg. Du kan jo også si at du føler deg dum som ble lei deg, men st det føltes sårt å ikke være mer spesiell. Jeg vil tro at han har kjøpt gavene sammen med bonusbarnet ditt og derfor ikke ville gjøre forskjell, for ikke å såre barnet... Men sånn er livet, man prøver å tråkke forsiktig i forhold til barnet og så tråkke man rett i salaten med kjæresten. Synes du har en flott mann som faktisk kjøper morsgave sammen med barnet sitt til exen :-) der har du gjort et varp! Og det er jo du som har ham :-)
nistepakka Skrevet 26. februar 2013 #24 Skrevet 26. februar 2013 Skjønner ikke greia. Det er jo gave fra barna til mammaene, ikke fra mannen din til deg og eks. Da gjør det vel ikke noe om dere får det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå