Gå til innhold

Hvor naive kan AP bli egentlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er skremmende. Håper ikke de når fram. Dersom høyesterett settes til side vil de miste all autoritet og hele institusjonen er overflødig.

Anonym poster: 86514e35795387f27a618bb21a0320ca

Skrevet

Det er jo langt flere enn Ap som har tatt kraftig til orde for å la disse barna bli i Norge.

Jeg er uenig med deg i at man først og fremst skal vurdere hvorvidt det er "premiering" av foreldrene. Barnets beste bør gå foran også innvandringspolitiske hensyn.

Men jeg er uenig med de som mener at det er direkte skadelig for barn å flytte til et annet land med familien sin, selv om de aldri har bodd der før. Ambassadebarn og andre gjør dette hele tiden, det er ikke nevneverdig skadelig.

Anonym poster: 1d55ec32e2e980433e528fbd10bb9fb8

Skrevet

Det er jo langt flere enn Ap som har tatt kraftig til orde for å la disse barna bli i Norge.

Jeg er uenig med deg i at man først og fremst skal vurdere hvorvidt det er "premiering" av foreldrene. Barnets beste bør gå foran også innvandringspolitiske hensyn.

Men jeg er uenig med de som mener at det er direkte skadelig for barn å flytte til et annet land med familien sin, selv om de aldri har bodd der før. Ambassadebarn og andre gjør dette hele tiden, det er ikke nevneverdig skadelig.

Nå er det jo snakk om å premiere foreldrene med oppholdstillatelse da. Dette er mennesker som ikke oppfyller kravene til verken asyl eller opphold, så gjør man barn om til spillebrikker om disse gir foreldrene varig opphold.

Det man trenger er strengere asylpolitikk, ikke gi opphold til alle som ikke skyr noen midler for å få opphold.

Anonym poster: 87ae21f8187f00509dd423cf95014267

Skrevet

Nå er det jo snakk om å premiere foreldrene med oppholdstillatelse da. Dette er mennesker som ikke oppfyller kravene til verken asyl eller opphold, så gjør man barn om til spillebrikker om disse gir foreldrene varig opphold.

Det man trenger er strengere asylpolitikk, ikke gi opphold til alle som ikke skyr noen midler for å få opphold.

Anonym poster: 87ae21f8187f00509dd423cf95014267

Ja, jeg forstår jo også at foreldrene vil følge med på lasset og få opphold dersom barna får det. Det er uheldig fra et innvandringspolitisk ståsted. Men som sagt: Jeg mener barnets beste må vurderes foran innvandringspolitiske hensyn, uten at jeg i disse sakene kan se at barna er avhengige av å bli i Norge for å ha en adekvat omsorgssituasjon.

Dermed er jeg enig med deg i at de kan returneres med sine foreldre, men uenig i resonnementet som ligger bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...