Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Jeg fikk sove lenge i dag. Våknet for ca en time siden og huset var rotete som fy, men ingen var hjemme. Sender melding til mannen og lurer på hvor de er. De er hos hans mor og har laget boller og holder på med middag der. Vi har planlagt å lage hjemmelaget pizza her hjemme i dag, og jeg har tatt ut kjøttdeig som må brukes i dag. Nå må jeg til å rydde hus før jeg drar bort til svigermor for å heller spise middag der. Mannen ble skikkelig sur fordi jeg nevnte at vi måtte lage noe av kjøttdeigen i dag for hvis ikke må vi kaste den. Så da skjellte han meg ut på tlf forran svigermor om at jeg ikke trengte å komme bort hvis jeg hadde så lite lyst... Hadde gledet meg til en rolig dag hjemme med barna, men slik ble det altså ikke... Er det dumt av meg å være skuffet? Forventet hverken gave eller kake, men hadde vert koselig å bli vekket til ryddig hus og kort fra barna... P.s: Jeg har et godt forhold til svigermor, det var bare det at dagen ble helt annen enn hva jeg hadde sett for meg. Anonym poster: 7fa706fede1a73e9806649abcc94afb3
DaTuMa Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Rart han ikke spurte om du ville være med før han dro?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Du fikk sove så lenge du ville. Klart det hadde vært koslig om mannen hadde brukt dagen til å rydde huset, men han har jo også en mor å gjøre noe hyglig for i dag. Dropp ryddingen og dra etter til svigermor. Kos deg der og ta husarbeidet sammen når dere kommer hjem. Hvis dere er redde for at kjøttdeigen ikke holder seg kan dere bare steke den opp i kveld og bruke den i morgen. Anonym poster: 9b045bb602668c00562d4c039dfbad17
Kremtopp Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Høres ut som om mannen din er en inngrodd mammadalt. Klart du har lov til å være skuffet, det hadde jeg også blitt om jeg våknet til et rotete hus og ingen barn (eller mann) hjemme. Og å skjelle deg ut over tlf med svigermor til stedet? Hadde det vært min mann hadde han fått angre dyrt og hellig på det senere
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Jeg har fortalt mannen akkurat hva jeg ønsker. Det var han som handlet inn til middagen i dag. Jeg ante ikke at han hadde tenkt seg bort til svigermor i dag. Men skjønner jo selvfølgelig at han ville bort å gratulere henne med morsdagen. Det jeg ikke skjønner er hvordan han kunne forandre på planene våre uten å si ifra til meg en gang. H.i Anonym poster: 7fa706fede1a73e9806649abcc94afb3
Gjest Gullguttene Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Jeg hadde blitt veldig glad om jeg fikk sove til jeg våknet også hadde mannen i tillegg tatt med ungene for å bake fastelavensboller. Dumt og måtte kaste kjøttdeigen, holder den ikke en dag til i kjøleskapet da? Uansett har dere jo ikke tapt en middag siden dere får hos svigers da
Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Kjære vene... Hvor gammel er du, HI? Dette er en barnslig reaksjon, spør du meg. Du har fått sove lenge, du får også både boller og middag og så blir du sur pga. en pakke kjøttdeig? Kjøttdeigen steker du opp før du drar til svigers. Kjøttdeigen setter du i kjøleskapet til i morgen og lager noe til middag i morgen av den. Mannen din lager en hyggelig morsdag for sin mor; du er ikke moren hans, vettu. Du får ta del i feiringa ved å få morsdags-/fastelavensboller hos svigermor, samt middag. Dette er en barnslig reaksjon.
Snuppa09 Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 Skikkelig dårlig gjort av den mammadalten av en mann du har. Jeg hadde blitt skikkelig sur. Utspekulert er han.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #10 Skrevet 10. februar 2013 Dagen din ble annerledes enn forventet, men var det egentlig et dårlig alternativ? Jeg syns det hørtes nydelig ut... sove lenge, våkne til tomt hus, ville dusja og spist frokost i fred, og deretter reist til svigers på middag og boller... Kjøttdeigen er en bagatell... Og for å si det sånn, jeg rydder heller ikke til mannen står opp når jeg har stått tidlig opp med barna i helgene. Anonym poster: 08aab67d55dd5e3feb0331089ddcc6d9
Bambia Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 Jeg hadde også blitt skuffet om dette var meg. Nå veit jeg ikke hvor gamle deres barn er, men det sier seg selv at når de er små så må de ha litt hjelp av pappa for å få gjort noe av morsdagen. Og da kan man sette til siden sin egen mor til senere på dagen så en småbarnsmor kan få nyte morsdagen sin med hjemmelagede kort osv. For barna blir fort voksne, og selv om det sikkert er like koselig å bli satt pris på da er det nok noe helt annet med sjarmen som barna fører med seg :-) At mannen din i tillegg forandrer planene uten å si noe til deg og bare forlater deg når du sover stikker nok litt ekstra. Jeg hadde blitt litt irritert da man faktisk er to i et forhold, og da blir man enige sammen!
Stina <3 Skrevet 11. februar 2013 #12 Skrevet 11. februar 2013 Jeg hadde blitt overlykkelig. Min mann tar aldri barna med ut uten at jeg hadde mast lenge på forhånd. Hvor deilig er det ikke å ha huset for seg selv, bli servert middag og boller? Kan ikke huske sist jeg var helt alene hjemme. Jeg hadde kost meg på middag hos svigermor og bedt mannen rydde huset når han kom hjem siden det tross alt er morsdag.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 "Skjelle ut" er ingen normal kommunikasjonsform mellom voksne mennesker, og jeg hadde aldri i verden kunnet ha en samlivsrelasjon til en voksen som trodde det. Utover det synes jeg du er lite fleksibel. Anonym poster: 8615132b06c02e4c7d268b0052d53cfa
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #14 Skrevet 11. februar 2013 Jeg synes det er bra at han gjør stas på moren sin, men helt uholdbart å ikke si fra til deg (den andre voksne i huset) at planene er forandret!!! Dere er en familie, og skal kommunisere. Og det med kjøttdeigen - mange nordmenn er så inngrodd i holdning om at kveldsmat MÅÅÅ være brødskive, at det er ingen fantasi ute og går. Lag kjøttdeiggryte, kjøttboller eller noe annet av kjøttdeigen til kveldsmat og server det. Anonym poster: 67f05b9c3153ce539a6a0ef734a0a767
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #15 Skrevet 11. februar 2013 Hvordan gikk det, dro du dit og ble dere "venner" igjen? Anonym poster: 5a35c02d0dce0c0b5dd1cb1d643cf7e6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #16 Skrevet 11. februar 2013 Kjøttdeig kunne vel fint stekes og enten brukes på kvelden eller fryses når den var stekt. Rydde hadde jeg ikke gjort det kunne du og mannen eller mannen gjøre på kvelden. Men om han forandret planene uten å si fra til deg kunne han ihvertfall skrevet en lapp om hvor dere var. Han kunne fint før han dro til moren sin ha ordnet med at barna laget en tegning eller et kort til deg. Men du ante vel ikke om han hadde eller ikke da dagen ikke var over. Det jeg reagerer mest på er at han skjelte deg ut, man skjeller ikke ut partneren sin hverken så andre hører eller om man er alene det er ikke slik man kommuniserer i et forhold og om han gjør dette ut av en så liten konflikt/diskusjon så tenker jeg mitt om denne mannen Anonym poster: fb6978fdaf0b216e3838563a0590a58f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #17 Skrevet 11. februar 2013 En uting å skjelle ut parteneren sin, ja, men ellers hadde jeg blitt strålende fornøyd over en slik start på dagen - som andre har skrevet før meg. Jeg hadde syntes det var topp å sove lenge, ha huset for meg selv der jeg kunne nyte en god, lang og fredelig frokost for meg selv, og så dra avsted til ferdig middag og boller:-) Kjøttdeigen hadde jeg stekt opp, og brukt på kvelden eller til middag dagen etter! I verste fall kastet den, om jeg var for lat - de 30-40 kronene den kostet velter ikke akkurat økonomien. Ikke verre enn det. Anonym poster: 358e70a0f294255f21a87c63dd622d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå