Gå til innhold

Hvordan defineres attpåklatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver på nr 3, har fra før 2 barn som vil være 7 og 9 når babyen kommer om vi blir gravide nå snart. Blir nr 3 da en attpåklatt? Hvor går grensa for hva man kaller en attpåklatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det blir det :). alt over 8 år

Skrevet

Vet ikke hva andre definerer som attpåklatt, men selv så syns jeg at hvis de barna man har ifra før har startet på skolen før nestemann kommer så er det en attpåklatt.. Så blir vel da hvis det er ca 6 år imellom da. :)

Skrevet

Tja, jeg har alltid tenkt på attpåklatt som en som virkelig kommer lenge etter. At de andre nærmer seg voksen alder, så kommer det en til:) Her fikk vi en når de andre var 15,15 og 10,-men siden vi slo til med 2 til etter det, så slapp han å bli attpåklatt...hehe. Istedet ble det en ny runde med småbarn;) Hvis det er attpåklatt når en har begynt i 1.klasse, ja da er det jammen mange attpåklatter.....

Skrevet

Har liksom ikke tenkt på at det er en attpåklatt vi nå lager, men ser jo at mange anser det... Ikke det at det har noen betydning da. Jeg har også ansett en attpåklatt som en som kommer lenge etter, vet ikke om jeg synes at 7 år er sååå lenge ;)

Er ikke så farlig i grunn, men dette er helt klart vår siste :D Mannen ville egentlig bare ha 1 barn og nå prøver vi på nr 3, så jeg er fornøyd jeg :D

Skrevet

Er 9 år mellom meg og søstra mi, og jeg definerer henne som en attpåkladd. Svigerinna mi skal ha en til nå og det blir 9 år mellom yngste og mellomste, så der og blir det en attpåkladd

Skrevet

Da jeg var liten, hadde jeg en i klassen min som hadde en 18 år eldre bror. Læreren fortalte oss da at denne gutten var en attpåklatt da han var over 12 år yngre enn sitt yngste søsken. Så jeg lærte da at om man har 12 år mellom søsken, er det en attpåklatt.

Skrevet

Det stod i avisa i fjor en gang at 7 års mellomrom er definisjonen på en attpåklatt. De hadde visst hatt en undersøkelse av ett eller Anna slag.

Så er det vel noe med at 7 år etter en fødsel så er kroppen slik den var før fødsel. (Innvendig...)

Skrevet

Jeg har to søsken 7 og 10 år eldre enn meg. Har altid fått høre at jeg var en attpåklatt.

Vi hadde ingen felles venner, og da jeg var ni var begge de andre flyttet hjemmefra.

Lyder sansynlig at grensen går ved 7 år syns jeg. Før startet man jo skole da så var forskjellen så stor eller større ble attpåklatten gående alene hjemme uten likesindede i huset. Man leker jo heller ikke sammen på samme måte når forskjellen er så stor.

Skrevet

hm..jeg har spurt jordmødre og leger om dette, og de sier at en kropp som har født og gått gravid aldri blir "1.gangs" igjen...:) Jeg er også overbevist om at jeg selv ikke var 1.gangs-fødende når jeg fikk nr 4, selvom det var 10 år mellom nr 3 og nr 4.

Skrevet

Jeg har alltid hatet ordet attpåklatt Mine søsken er 10,13 og 15 år eldre enn meg. Har alltid blitt kalt attpåklatt. Selv nå i voksen alder har jeg et anstrengt forhold til ordet. Kommer ikke til å kalle sønnen min det selvom storesøster er 10 år eldre

Skrevet

Vel, det må være mer enn fem år i mellom i allefall... husker da jeg var liten, ble litt sur fordi folk ikke var enige i at jeg var en attpåklatt, hehe. Søsknene mine var fem og syv år eldre.

Skrevet

AttpåSKATTER:):):)mye finere å kalle de det:) kommer gjerne med en del år etter siste barn, jeg ville kalt det det når det er 7 år eller mer mellom barna, men det er min personlige mening:)

Skrevet

Har en eller annen grunn en følelse på 8 år,

Har man derimot begynt tildlig med første og så går det en haug med år og så får man noen flere barn så er det liksom ikke atpåklatter :)

Syns 7 høres lite ut og 5 er jeg ikke enig i. Det er jo mange som har 4 år i mellom søsknene. Da er ikke veien opp til 5 år så lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...