samu Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 hei. jeg gikk på arbeidsavklaringspenger før jeg gikk ut i permisjon. når permisjonen min er ferdig, kommer jeg til å gå tilbake på arbeidsavklaringspenger, i vente på at jeg er psykisk klar til å gå ut i jobb igjen. jeg har nå søkt barnehageplass til jenta mi, men syns 9mnd er så altfor tidlig å begynne i barnehage. er det mulig å motta både arbeidsavklaringspenger og kontantstøtte (om det er det de pengene man får, når man ikke har barnet i barnehagen, heter.) samtidig, om jeg velger å ha henne hjemme litt utover permisjonen?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 NAV skriver som svar til ei som lurte på det samme som deg: " Arbeidsavklaringspengene (aap) påvirkes ikke av kontantstøtten, og heller ikke omvent. Så du kan få begge deler fullt utbetalt samtidig :-)" http://forum.babyverden.no/threads/arbeidsavklaringpenger-kontantst%C3%B8tte.1537504/
samu Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2013 ååå, nå ble jeg litt glad. men hva gjør jeg med søknaden om barnehageplass nå? jeg har jo allerede sendt den inn. får jeg plass, og takker nei, må jeg vel søke på nytt...og kommer nederst på lista igjen. eller?
Fire småtroll Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Om du må ha barnehageplass kommer vel litt an på aktivitetsplanen din? Om nav krever at du skal gå i behandling, arbeidstrening, være utplassert i praksis e.l. må du jo ha barnepass. Men du har kanskje fått godkjent aktivitetsplan alt og vet at du ikke trenger barnepass for å gjennomføre det dere har blitt enige om? Vet nav ofte er litt strenge med de som kommer rett fra foreldrepermisjon fordi de er redd for misbruk at trygd for å få forlenget permisjonen, det gjelder både dagpenger og sykepenger, men kanskje de ikke er så på hugget mot de som får aap.
samu Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2013 laget bare aktivitetsplan fram til at jeg skulle ut i permisjon. så da må jeg jo eventuelt ha et nytt møte og høre hvordan det blir med framtidig aktivitetsplan. takk for at du minnte meg på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå