Gå til innhold

Prøvde meg på en JIPPI-middag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og potetmosen var en av tingene på menyen. Den er grei på smak, men for en latterlig liten porsjon! Ikke nok til to sultne barn en gang..

Grønnsaksblandingen så fresh ut, men smakte ikke noe særlig. Fiskefigurene var helt ok og 4 åringen elsket dem.

Flere med JIPPI erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jippi mat? Ikke hørt om.

Hva er det?

Skrevet

Var en tråd her i går...

Anonym poster: b94597d6b3fbf5e74d9e75fbecec2ed7

Skrevet

JIPPI ønsker NorgesGruppen å gjøre det enklere for barnefamiliene å velge sunnere varianter av mat vi vet barn liker

Skrevet

Jeg smakte noen smoothie og juice fra Jippi.. Det smakte helt forferdelig! Ungene likte det heller ikke.

Anonym poster: cf63aa557714ccedf1b3e4b0c26af353

Skrevet

Synes ikke det ser hverken sunt eller godt ut jeg, og utrolig overpriset!

Anonym poster: 7310d5375627b49a142f5eccf9a9e9bc

Skrevet

Enkelte av jippi produktene er jo så overpriset at det er jo helt sykt. 67kr for 400 gram karbonader.

Idag spiste ungene den pastaen med dyrefigurer til middag. De elsket den, men kun pga det var dyrefigurer. Så minstemann måtte ringe morfar og si at han hadde spist løve, skilpadde og sjiraff til middag, hehe.

Skrevet

Hele opplegget hørtes jo ut som en smart ide før jeg så hva de solgte.

tomater smaker vel det samme om det har dette bildet på eska eller ikke, og ser ikke kjøttbollene, brød, juice også videre skal bringe barn så veldig mye mer matlyst en det andre av samme type i butikken,

Tviler på at jeg kommer til å kjøpe noe av det.

Ikke skal barn leke med maten heller derfor syntes jeg ikke den skal trenge å ha spesielle former for å spises. Hva om de heller lagde mat som smakte så godt at unga vil spise det av den grunn og ikke formen.

Selv med to til tider kresne barn velger jeg det bort. :)

Anonym poster: 2b5161d344e8fb4106caba559a9064a6

Skrevet

Frokostblandingen som er formet som tall falt i smak hos 4-åringen her, men ser ikke helt for meg at jeg kommer til å kjøpe noe av det andre. Synes de var dyre jeg...

Anonym poster: 6f04b8d6fce1e68a63a1a5d1c1d935b6

Skrevet

En avsporing i forhold til det du spør om, men.. Syns det er greit at de spiser det samme som oss voksne jeg. Så med mindre produktene er mye sunnere enn det andre som selges, så er jeg skeptisk.

Anonym poster: 6c8df349060d76f37b7d1c6eef8b54d8

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes at det blir litt tøysete. Det er vel og bra at samfunnet tilpasses barn, men har det ikke gått litt langt? Da vi var små spiste vi da fiskekaker uten å mukke (enda de ikke de hadde festelig former) og vi spiste da potetmos uten fargerik innpakning?

Når produktene i tillegg er kraftig overpriset, og kvaliteten tydligvis ikker er så mye å skrive hjem om, kjenner jeg at dette blir for dumt.

Hva er greia med at vi skal "lure" i barn vanlig sunn mat? Det må da være bedre at de lærer seg til å spise det som blir servert?

Normale barn sulter ikke i hjel frivillig.

Jeg er veldig glad i å lage mat, men det kommer ikke på tale at jeg skal lage en middag til kjæresten og meg, og en middag til Nurket (når h*n blir gammel nok til å spise middag).

Eller er jeg skikkelig vrang nå?

Endret av MammantilNurket
Gjest sussie77
Skrevet

Har lyst til å teste ut Frokostblandingen. Men er vel ikke mye sukker i den?

Skrevet

Må skyte inn noe her. Har ikke studert prisen på alle produktene, men av de jeg har lagt merke til så koster de det samme som tilsvarende produkter. Det som er bra er at de ikke bruker muk-kjøtt. Også er de fleste produktene glutenfrie såvidt jeg har sett.

En siste ting, sitat fra sønnen som fikk prøve havreputer med melk:"Mamma, de bråker i munnen". Han var superfornøyd og jeg slipper å sponse Nestlé

Skrevet

Må skyte inn noe her. Har ikke studert prisen på alle produktene, men av de jeg har lagt merke til så koster de det samme som tilsvarende produkter. Det som er bra er at de ikke bruker muk-kjøtt. Også er de fleste produktene glutenfrie såvidt jeg har sett.

En siste ting, sitat fra sønnen som fikk prøve havreputer med melk:"Mamma, de bråker i munnen". Han var superfornøyd og jeg slipper å sponse Nestlé

Hvorfor er det så galt med muk-kjøtt i farseprodukter da? Mener du seriøst at vi bare skal male opp filetene og kaste alt det andre på dyrene vi slakter? Vi har til alle tider utnyttet alt spiselig på dyrene vi tar livet av, derfor farseprodukter ble funnet opp i det hele tatt...

Er enig i at vi ikke skal spise farseprodukter hver dag, men de dagene vi gjør det kan det da inneholde de delene av dyret som passer best å spise oppmalt.

Skrevet

Hvorfor er det så galt med muk-kjøtt i farseprodukter da? Mener du seriøst at vi bare skal male opp filetene og kaste alt det andre på dyrene vi slakter? Vi har til alle tider utnyttet alt spiselig på dyrene vi tar livet av, derfor farseprodukter ble funnet opp i det hele tatt...

Er enig i at vi ikke skal spise farseprodukter hver dag, men de dagene vi gjør det kan det da inneholde de delene av dyret som passer best å spise oppmalt.

Jeg synes ikke noe om at det er kjøtt blandet med både bein og brusk.

Skrevet

Jeg synes ikke noe om at det er kjøtt blandet med både bein og brusk.

Enig med deg Studine

Og Ikke bare det, men jeg gir ikke barna mine noe som er kjørt igjennom ei kvern, bein, brusk og kjøtt. Deretter silet for så å bli vasket med salmiakk for at alle bakterier drepes. Det er en grunn for at dette ikke er lov å gjøre med svin og storfekjøtt... Det er ikke bra!

Skrevet

Har prøvd smoothie de var helt jævlig ingen likte de.frokostblandingene gikk ned til ungene,men de var helt blase i fargen..tenkte og prøve fiskegratengen i morgen

Skrevet

En helt forferdelig matserie!

Fiskegratengen smakte helt jævlig og barna likte heller ikke frokostblandingen.

Kommer til å holde oss langt unna denne serien, og anbefaler andre til å gjøre det samme...

Anonym poster: 8ea8e95b6a83c8b7bbd63aa80309083c

Skrevet

Står denne serien sammen med vanlig barnemat?

Fant det ikke i butikken her :S

Anonym poster: 6efc4dd9077b8e117dcec45d6dbea37f

Skrevet

En helt forferdelig matserie!

Fiskegratengen smakte helt jævlig og barna likte heller ikke frokostblandingen.

Kommer til å holde oss langt unna denne serien, og anbefaler andre til å gjøre det samme...

Anonym poster: 8ea8e95b6a83c8b7bbd63aa80309083c

Folk har faktisk forskjellig smak!

Så selv om ikke du eller barna dine likte det så betyr det ikke at det er en forferdelig matserie!

Kanskje det er bare du og barna dine som er kresne!

Blir for dumt å sitte anbefale mot å kjøpe det bare fordi DU ikke liker det.

Det blir som å si at alle må holde seg unna å spise reker fordi JEG ikke liker det.

Grow up!

Skrevet

Nei det står ikke sammen med barnematen, men sammen med alle andre varer i butikken. Juicen finnes sammen med annen juice, fiskeprodukter sammen med andre fiskeprodukter osv

Skrevet

Jeg tenket at dette handler om at Norgesgruppen skaper et kunstig behov hos oss som forbrukere.

Er det noen her som har våknet en tidlig en morgen og tenkt med seg selv: "Filler'n!!! Jeg føler et dypt og inderlig savn etter fiskekaker som er formet som løver og skilpadder"??

Nå har jeg ikke smakt på dem, ei heller sammenliknet næringsinnhold et på disse med vanlige fiskekaker, men jeg kan vanskelig forestille meg at forskjellen er veldig stor.

Jo mer jeg tenker på dette, jo mer tøysete synes jeg at denne produktserien er.

Skrevet

Nei det står ikke sammen med barnematen, men sammen med alle andre varer i butikken. Juicen finnes sammen med annen juice, fiskeprodukter sammen med andre fiskeprodukter osv

Okey takk for svar :)

Skrevet

Barna mine synes Jippi er kjempekuuuult, selvfølgelig mest fordi det er enkelt for barna å finne produktene, og ting smaker visst litt ekstra godt hvis det er Jippi:p

Her har vi testet salami, skinke og kyllingpålegget, og det smaker akkurat som samme produkter fra feks Gilde. Pålegg er pålegg, unga synes det er kult og prismessig er det greit nok nå som de har 3 for 2 kampanje på disse produktene.

Eplejuicen smakte, tja, eplejuice. Omtrent som Eldorado sin.

Frokostblandingen er helt ok, men det er "helgefrokostblanding", siden den er proppufll av søtt.

Brødet var også helt ok, men ingenting å rope hurra for. (eller Jippi kanskje:p)

Tror ikke det er flere produkter vi har prøvd ennå, men jentene var nyskjerrig både på fiskebollene/kakene eller hva det nå enn er og laksebollene, og vil de smake skal de da få lov til det.

Regel nummer 1 her i huset er nemlig at mat er spennende, og vi ønsker jo da å oppfylle ønsker om å prøve nye smaker og ting:) Så får vi se om vi fortsetter å kjøpe dette eller ikke, det er jeg usikker på.

Skrevet

Det ville jo vært veldig rart om NorgesGruppen laget disse produktene for moroskyld. Det handler alltid om å tjene penger. Om ikke smaken er noe særlig forskjellig fra lignende produkter så tenker jeg at det er vel viktigere om de får barn til og synes det er moro å smake på ting. Vil ikke si at de andre kjedene er noe bedre, de bare gjør ting på en annen måte. Det handler alltid om å tjene penger på enten den ene eller andre måten. Og jeg synes det er flott at flere og flere butikker satser på ting som skal være sunne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...