Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 Dette er et forum for gravide og småbarnsforeldre, man kan få råd og støtte av andre mødre. Mange svarer flott og gir gode råd. MEN veldig mange her inne aner ikke hva de snakker om, rådene er direkte feil og i noen tilfeller direkte farlige. Synes det er skremmende at så mange gale og mindre smarte folk har ansvar for små barn, hvordan skal det gå med de ungene senere i livet? Mor kan ikke skrive og snakke rent, bruker mye banneord og er veldig hissig. Flere gir assosiasjoner til De unge mødre dk. Anonym poster: 6b6a909c8a3968067f1515e125a369c8
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #2 Skrevet 9. februar 2013 Så de som har lese og skrivevansker er dårlige mødre? Jeg kan ikke utale r riktig så da er jeg en dårlig mor? Banneord er noe helt annet, men hvem er du som dømmer etter så lite infomasjon om en person? Anonym poster: 6da2a51d346a475606527c789b512dc5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 helt enig. spesielt enig i det at mange ikke klarer å skrive rett. på facebook er det også mange som skriver utrolig mye feil. har lyst til å kommentere det så ofte men kan jo ikke gjøre det heller. da kommer det fra at det er synd på dem...men skrivevansker og diverse. men utrolig vanskelig å lese innimellom. ting henger ikke sammen og mangler komma overalt.... blir jo sliten, før du er ferdig med å lese setningen...inni deg.. Anonym poster: c7e955679877a5d02a0cfd9b1e2b8358
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Og er ikke vi fordømmende...... Gale og mindre smarte fordi man sier noe feil av og til? Ingen er perfekte og heller ikke sagt at man er eksperter på forskjellige områder. Folk svarer ut fra hva man tror og synes og så må man selv klare å sile ut de svarene som virker mest korrekte. Skrivefeil er det nok av her inne. Både fordi mange sliter med dysleksi og fordi det er forferdelig mye slurv her inne. Jeg slurver masse og skriver på ipad som gjør at jeg får noen snodige skrivefeil og bokstaver som er plusset på eller tatt bort flere steder. Selv om noen, av og til også jeg, banner her inne er ikke det dermed sagt at vi banner og er hissige ovenfor våre egne barn. Synes det er litt artig at du klarer å se at mange her inne er dårlige foreldre kun ut fra hva dom blir sagt. Tanken har ikke slått seg at en del er for å provosere osv også? Anonym poster: 3b8411836d582e584f941445237fc493
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #5 Skrevet 9. februar 2013 Regner med at du får pes for dette innlegget.... Men jeg er til dels enig med deg. Jeg vil tro sidene her er et tverrsnitt av befolkningen. Man får jo ikke samme inntrykk av fremmede man aldri snakker med i det virkelige liv som man får av folk man "snakker" med her inne. Ting som skiller seg ut skiller seg ofte enda tydeligere ut på skrift. I tillegg tror jeg en del gir fullstendig f... så lenge de kan gjemme seg bak anonymknappen eller et anonymt nick. Skrivefeil a la dysleksi stusser jeg ikke på. Men mer de som virker som om de ikke bryr seg, som har et elendig språk og som er svært hissige og aggressive i måten å ordlegge seg på, og som synes å finne glede i å tråkke på andre. Men heldigvis finnes alle typer her inne - også de som vil andre vel, som er hyggelige og som gir gode råd og støtter hverandre Anonym poster: 8fd47be635d0c68fadcfb53dc149331e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #6 Skrevet 9. februar 2013 helt enig. spesielt enig i det at mange ikke klarer å skrive rett. på facebook er det også mange som skriver utrolig mye feil. har lyst til å kommentere det så ofte men kan jo ikke gjøre det heller. da kommer det fra at det er synd på dem...men skrivevansker og diverse. men utrolig vanskelig å lese innimellom. ting henger ikke sammen og mangler komma overalt.... blir jo sliten, før du er ferdig med å lese setningen...inni deg.. Anonym poster: c7e955679877a5d02a0cfd9b1e2b8358 Og du kan ikke bruke stor bokstav etter punktum... Anonym poster: ba73fe0911609f6a0dc13dbe084a7a93
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #7 Skrevet 9. februar 2013 banning er tegn på dårlig ordforråd/språk kunnskaper og i noen tillfeller lite intellegens Anonym poster: c7e955679877a5d02a0cfd9b1e2b8358
Gjest overlord Skrevet 9. februar 2013 #8 Skrevet 9. februar 2013 banning er tegn på dårlig ordforråd/språk kunnskaper og i noen tillfeller lite intellegens Anonym poster: c7e955679877a5d02a0cfd9b1e2b8358 Hva er det et tegn på dersom man ikke kan stave ordet "intelligens" da?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #9 Skrevet 9. februar 2013 banning er tegn på dårlig ordforråd/språk kunnskaper og i noen tillfeller lite intellegens Anonym poster: c7e955679877a5d02a0cfd9b1e2b8358 Hva er det et tegn på dersom man ikke kan stave ordet "intelligens" da? tegn på at man ikke bruker å skrive akkurat det ordet så ofte Anonym poster: c7e955679877a5d02a0cfd9b1e2b8358
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 9. februar 2013 #10 Skrevet 9. februar 2013 banning er tegn på dårlig ordforråd/språk kunnskaper og i noen tillfeller lite intellegens Anonym poster: c7e955679877a5d02a0cfd9b1e2b8358 Og hva er total fravær av stor bokstav etter punktum tegn på da?
Gjest overlord Skrevet 9. februar 2013 #11 Skrevet 9. februar 2013 banning er tegn på dårlig ordforråd/språk kunnskaper og i noen tillfeller lite intellegens Anonym poster: c7e955679877a5d02a0cfd9b1e2b8358 Og hva er total fravær av stor bokstav etter punktum tegn på da? Her er jo ingen punktum å sette stor bokstav etter Så slik unngikk hun det problemet. Men kunne jo spandert en stor bokstav innledningsvis i det minste..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #12 Skrevet 9. februar 2013 Sånn er det. Jeg tror forresten ikke et øyeblikk at dette forumet gir noe tverrsnitt av befolkningen (selv om man skulle begrense denne til kvinner med barn eller som venter barn og er ca 18-40). Det finnes flere store norske fora som omhandler (småbarns)foreldrerollen, og ingen av dem er så preget av lav alder, lav utdanning og generelt manglende samfunnsforståelse som dette. Anonym poster: bd44f1c7313d46a791b9744795066250
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #13 Skrevet 9. februar 2013 helt enig. spesielt enig i det at mange ikke klarer å skrive rett. på facebook er det også mange som skriver utrolig mye feil. har lyst til å kommentere det så ofte men kan jo ikke gjøre det heller. da kommer det fra at det er synd på dem...men skrivevansker og diverse. men utrolig vanskelig å lese innimellom. ting henger ikke sammen og mangler komma overalt.... blir jo sliten, før du er ferdig med å lese setningen...inni deg.. Anonym poster: c7e955679877a5d02a0cfd9b1e2b8358 Hvorfor skal du kommentere andres skrivefeil, når du ikke kan skrive selv? Anonym poster: b92c5b8dd58ff7d52ead926e4776c4b7
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #14 Skrevet 9. februar 2013 Sånn er det. Jeg tror forresten ikke et øyeblikk at dette forumet gir noe tverrsnitt av befolkningen (selv om man skulle begrense denne til kvinner med barn eller som venter barn og er ca 18-40). Det finnes flere store norske fora som omhandler (småbarns)foreldrerollen, og ingen av dem er så preget av lav alder, lav utdanning og generelt manglende samfunnsforståelse som dette. Anonym poster: bd44f1c7313d46a791b9744795066250 Og her er du likevel, like barn leker best? Anonym poster: bee475ddaa5468ebf80a596ee4d6794a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #15 Skrevet 9. februar 2013 Og her er du likevel, like barn leker best? Anonym poster: bee475ddaa5468ebf80a596ee4d6794a Ja, der tok du meg skikkelig, du. Anonym poster: bd44f1c7313d46a791b9744795066250
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #16 Skrevet 9. februar 2013 Banning er ikke lavmål, det er kraftuttrykk som understreker hva man sier i visse tilfeller,OM det blir brukt i rette sammenhenger selvsagt. Skjønner ikke hvorfor banning er så negativt om det ikke høres av barn? Anonym poster: 29ee2a3907685fa9ff1e6ee98de47080
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #17 Skrevet 9. februar 2013 Da må de fleste "norraførr" være ganske så dumme? Anonym poster: aa71566c02336082507c47ef99e5be6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå