Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 Planen er 3 ukers tur til NSW, VIC og SA. Altså den sørlige delen av Australia. Noen som har vært i Australia med småbarn i alderen 1-4 år? Fungerer det greit? Hvor barnevennlig er resturanter/hoteller/osv? Finnes det aktiviteter som passer for småbarn i Sydney, Melbourne og Adelaide? Alle tips tas imot med stor takk Anonym poster: 549a0b8756cd4bfa3b8249511c2ddec8
Bustetroll Skrevet 9. februar 2013 #2 Skrevet 9. februar 2013 (endret) bodd der, dog uten barn, men det er jo veldig likt norge, så absolutt helt fint å ta med barn ' og ja, aktiviteter er det mye av.. akvarier, hvalbåtturer. masse i sydney OVERALT. også i melbourne.. Adelaide er kjent som den litt skumlrere byen.. jeg synes ikke det men.. det er som oslo i norge på en måte.. Der det er flest innvandrere, kriminalitet, hjemløse,osv. (ikkeno rasistisk ment men) Endret 9. februar 2013 av AiliVeronica
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 "Grøss"... Jeg tenker bare på farlige småkryp jeg når jeg tenker på Australia... He he... vet det bor folk der altså... og små barn Anonym poster: ce4f3998995b3d4433986be893f5ae73
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Jeg har også bodd der i mange år og reist mye uten barn. Men har jo ingen erfaringer med hvordan det er å reise der med barn. Har bemerket meg hvor lite tilrettelagt det er for handikappede der, så ser for meg at det er vanskelig å manøvrere i storbyene med barnevogn? En ser jo nesten ikke barnevogner i selve sentrum på storbyene der nede. HI Anonym poster: 02e82461d6c586c20968b61a187f10e4
Gjest thricane Skrevet 9. februar 2013 #5 Skrevet 9. februar 2013 Reiste dit da ungene var 5 mnd og 5 år. Det gikk helt fint. Fullammet minste. Vil i grunnen si det er langt mer barnevennlig i Australia enn Norge. Alt av tog og buss har egne seter til barnefamilier, folk hjelper deg opp trapp med vogn og holder opp døra. Var i grunnen litt nedtur å komme hjem. Krypdyr er jo ikke noe problem så lenge man bor steder der de sprayer mot insekter og man tar forhåndsregler som alltid å ta it matsøppel osv. Vi var i perth, så kjenner dessverre ikke til noen spennende steder dit du skal. God tur :-)
Gjest Emea Skrevet 8. mars 2013 #6 Skrevet 8. mars 2013 Reiste dit da ungene var 5 mnd og 5 år. Det gikk helt fint. Fullammet minste. Vil i grunnen si det er langt mer barnevennlig i Australia enn Norge. Alt av tog og buss har egne seter til barnefamilier, folk hjelper deg opp trapp med vogn og holder opp døra. Var i grunnen litt nedtur å komme hjem. Krypdyr er jo ikke noe problem så lenge man bor steder der de sprayer mot insekter og man tar forhåndsregler som alltid å ta it matsøppel osv. Vi var i perth, så kjenner dessverre ikke til noen spennende steder dit du skal. God tur :-) Har du noen gode tips til bosted, aktiviteter ol i Perth. Vi leker også litt med tanken om en permisjonstur til Australia.
Kamomille Skrevet 8. mars 2013 #7 Skrevet 8. mars 2013 Vi har reist til Australia to ganegr med småbarn, og kan anbefalle det på det varmeste. Jeg liker Perth og området rundt bedre enn Sidney og Melbourne. Alt er mer abslappet og laid-back i Perth. Byen er veldig koselig og ikke minst barnevennlig. Parker og lekeplasser overalt, barn er veldig velkomne inn på spisesteder. Flere barnevennlige strender osv
Gjest thricane Skrevet 9. mars 2013 #8 Skrevet 9. mars 2013 Reiste dit da ungene var 5 mnd og 5 år. Det gikk helt fint. Fullammet minste. Vil i grunnen si det er langt mer barnevennlig i Australia enn Norge. Alt av tog og buss har egne seter til barnefamilier, folk hjelper deg opp trapp med vogn og holder opp døra. Var i grunnen litt nedtur å komme hjem. Krypdyr er jo ikke noe problem så lenge man bor steder der de sprayer mot insekter og man tar forhåndsregler som alltid å ta it matsøppel osv. Vi var i perth, så kjenner dessverre ikke til noen spennende steder dit du skal. God tur :-) Har du noen gode tips til bosted, aktiviteter ol i Perth. Vi leker også litt med tanken om en permisjonstur til Australia. Beklager sen tilbakemelding her. Vi overnattet på quality sorrento beach, rett ved hillarys bryggen. Det var rett ved stranden og en rusletur til bryggen. Av steder burde dere reise til Rottnes Island, det er paradis på jord. Picnik i kings park er verdt å få med. Western Australia reptiler park og aqua park hvor du kan se hai på nært hold er gøy å gå med. Vi var også på en familiepark hvor vi fikk mate kenguruer og se wombat og koala. Har dere mulighet for fn voksenkveld, reis til fremantle og på et bryggeri der. Mye flott å se her altså. Savner turen nå kjenner jeg, må tilbake dit.
Gjest Emea Skrevet 9. mars 2013 #9 Skrevet 9. mars 2013 Reiste dit da ungene var 5 mnd og 5 år. Det gikk helt fint. Fullammet minste. Vil i grunnen si det er langt mer barnevennlig i Australia enn Norge. Alt av tog og buss har egne seter til barnefamilier, folk hjelper deg opp trapp med vogn og holder opp døra. Var i grunnen litt nedtur å komme hjem. Krypdyr er jo ikke noe problem så lenge man bor steder der de sprayer mot insekter og man tar forhåndsregler som alltid å ta it matsøppel osv. Vi var i perth, så kjenner dessverre ikke til noen spennende steder dit du skal. God tur :-) Har du noen gode tips til bosted, aktiviteter ol i Perth. Vi leker også litt med tanken om en permisjonstur til Australia. Beklager sen tilbakemelding her. Vi overnattet på quality sorrento beach, rett ved hillarys bryggen. Det var rett ved stranden og en rusletur til bryggen. Av steder burde dere reise til Rottnes Island, det er paradis på jord. Picnik i kings park er verdt å få med. Western Australia reptiler park og aqua park hvor du kan se hai på nært hold er gøy å gå med. Vi var også på en familiepark hvor vi fikk mate kenguruer og se wombat og koala. Har dere mulighet for fn voksenkveld, reis til fremantle og på et bryggeri der. Mye flott å se her altså. Savner turen nå kjenner jeg, må tilbake dit. Takk for tips
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #10 Skrevet 9. mars 2013 Jeg har bodd lenge i Queensland. For et fantastisk sted det er. Hadde ikke reist til Australia uten å reise nord :-) Anonym poster: 4903474a74e1f2c31aa299daf0098193
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #11 Skrevet 9. mars 2013 Fritt for å ikke sitte bak småbarn på flyturen til Australia Anonym poster: 148b558359d91b3aa8bd7fd1a17b0cd0
BettyBoob Skrevet 9. mars 2013 #12 Skrevet 9. mars 2013 Har bodd i Adelaide :)Synes ikke det var skummelt jeg da men! Pappan til sønnen min bor der og er derfra. Vi har ikke vært der på mange år, men må vel ned en tur snart tenker jeg... http://www.bubhub.com.au/kids-activities-things-to-do-adelaide-sa.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå