Februargullet2013 Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 Kan dere spise den grønne sterke,eller tåler ikke babyen den?
Frufluffy Skrevet 9. februar 2013 #2 Skrevet 9. februar 2013 Jeg spiser sterk mat når jeg ammer og ville spist og prøvd meg frem. De av vennene mine som har vært mest opptatt av hva de ikke kan spise er de som syns babyene reagerer på alt MIne har ikke reagert noe voldsom på hva jeg har spist
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 Det er jo uansett ikke voldsomme mengder wasabi man setter til livs når man spiser sushi. Tviler sterkt på at det kan påvirke babyen. Jeg ville imidlertid droppet bitene med scampi/reke/krabbe og kanskje tunfisk
Frufluffy Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Ville ikke droppet reker og scampi, det er jo kjempegodt, gleder meg til reker i sommer og ny baby Er noe med krabbe og gravid er det ikke ? Husker ikke spiser dt så skjeldent og bare om sommeren så har ikke oversikten. Tunfisken skal man vel droppe når man er gravid.
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2013 #5 Skrevet 9. februar 2013 Ville ikke droppet reker og scampi, det er jo kjempegodt, gleder meg til reker i sommer og ny baby Er noe med krabbe og gravid er det ikke ? Husker ikke spiser dt så skjeldent og bare om sommeren så har ikke oversikten. Tunfisken skal man vel droppe når man er gravid. Burde spesifisert her - var litt uklar, ser jeg ... dersom baby er disponert for allergier kan det være uheldig at mor spiser skalldyr da dette kan gå i melken. Jeg ville ikke tatt sjanser og risikert å få en baby met utslett. Tunfisk og krabbe (klørne er OK) skal droppes under graviditet. Tunfisk pga miljøgifter og fare for parasitter. Kjenner bare at jeg er litt skeptisk til tunfisk http://www.forskning.no/artikler/2003/januar/1042205500.32
Frufluffy Skrevet 9. februar 2013 #6 Skrevet 9. februar 2013 Ja, det er klart at er det allergier i familien så tar man andre hensyn. Har har vi ingen allergier i familien og om det ikke er det så syns jeg heller ikke man skal holde seg unna mat. Det er jo fortsatt mange som sier at man ikke kan spise jordbær og reker fordi barnet utvikler allergi, men det er jo ikke riktig, bare en gammel sannhet som bringes videre.
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2013 #7 Skrevet 9. februar 2013 Ja, det er klart at er det allergier i familien så tar man andre hensyn. Har har vi ingen allergier i familien og om det ikke er det så syns jeg heller ikke man skal holde seg unna mat. Det er jo fortsatt mange som sier at man ikke kan spise jordbær og reker fordi barnet utvikler allergi, men det er jo ikke riktig, bare en gammel sannhet som bringes videre. Helt enig meg deg. Vi har bare så mange allergier og intoleranser i familien at jeg "glemmer" at det finnes normale folk
Sjeva Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 Alle barn er forskjellige. Jenta mi fikk kollik av løk i halvfabrikata. Så jeg var på en ufrivillig diett de 3 første mnd. Spiste wasabi (grønne greiene til sushi) da hun var ca 7 mnd. Gav henne litt luft i magen av wasabimelk som jeg kalte det da. Det er å prøve deg frem til hva som fungerer og ikke fungerer. Ingen rette fasit svar.
Frufluffy Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 Ja, det er klart at er det allergier i familien så tar man andre hensyn. Har har vi ingen allergier i familien og om det ikke er det så syns jeg heller ikke man skal holde seg unna mat. Det er jo fortsatt mange som sier at man ikke kan spise jordbær og reker fordi barnet utvikler allergi, men det er jo ikke riktig, bare en gammel sannhet som bringes videre. Helt enig meg deg. Vi har bare så mange allergier og intoleranser i familien at jeg "glemmer" at det finnes normale folk Kanskje ikke helt normal på alle fronter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå