Gå til innhold

6 dager på overtid og ingen melk :

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange sier jo at de ikke fikk melkeproduksjonen i gang før flere dager etter at barnet kom. Særlig gjelder det vel de som har hatt keisersnitt. Så tipper det er normalt. Selv hadde jeg ekstremt mye melk første gangen, men fikk ikke til ammingen likevel, så det trenger ikke å bety noe.

Skrevet

Oki takk for svar :) alle er tydeligvis forskjellig da, mange av mine venner fikk det 2-3 uker før babyen kom :)

Skrevet

har du ikke fått han ut ennå? hehe, får håpe han kommer snart da!

Skrevet

Melkeproduksjonen starter for fullt etter fødsel, i tiden før fødsel har man som oftest råmelk. Er helt normalt at melken lar vente på seg, det er en grunn til at barnet legges til brystet nesten med det samme etter fødsel og at jordmødrene pusher på ammingen; det er ikke bare for å sørge for at ammingen foregår riktig, men også for å sette melkeproduksjonen i gang. Jo oftere man legger til desto mer melk (som oftest). Ikke bekymre deg for dette før etter fødsel, kroppen fikser det selv :)

Skrevet

har du ikke fått han ut ennå? hehe, får håpe han kommer snart da!

Nei, han virker aboslutt ikke intressert heller :)

Skrevet

Melkeproduksjonen starter for fullt etter fødsel, i tiden før fødsel har man som oftest råmelk. Er helt normalt at melken lar vente på seg, det er en grunn til at barnet legges til brystet nesten med det samme etter fødsel og at jordmødrene pusher på ammingen; det er ikke bare for å sørge for at ammingen foregår riktig, men også for å sette melkeproduksjonen i gang. Jo oftere man legger til desto mer melk (som oftest). Ikke bekymre deg for dette før etter fødsel, kroppen fikser det selv :)

Takk for svar,godt og høre at kroppen fikser det selv,men ble litt redd når venninnene mine sa at det er vanlig og få det 2-3 uker før, og da tenkte jeg at jeg kanskje ikke fikk melk i hele tatt,vil helst amme den lille :) mye styr med flasker

Skrevet

Da jeg ventet førstemann fikk jeg råmelk som piplet ut av og til hele 2-3 mnd før termin, og jeg fikk noe helt ekstremt til melkeproduksjon etter fødsel. Tror nok du kan være trygg på at melken kommer kjapt i gang etter fødsel, så fremt du har en normal/vaginal fødsel og sørger for å legge han til brystet like etter fødselen :)

Skrevet

Takk for svar :) Ja skal nok føde vanlig ja :)

Skrevet

Fikk ikke melk før etter fødsel med noen av mine 6 barn. Fullammet alle sammen i 5 mnd, så det var ikke noe problem:) Lykke til!

Skrevet

Når morkaka løsner utløser det et hormon i kroppen som setter i gang melkeproduksjonen :)

Skrevet

Det vanligste er nok at melkeproduksjonen kommer skikkelig igang ETTER fødsel. For de fleste tar det 2-3 dager, og det er derfor fullbårne babyer er født med et ekstra "spekklag" som gjør at de skal tåle å gå noen dager uten mat. :)

Skrevet

Med min første fikk jeg ikke melk før noen dager etter fødsel, og med mye amming. Hadde ikke en dråpe før det.

Skrevet

Med første fikk jeg melk ca uke 30. Var jo da sikker på at amming ble hvertfall ikke noe problem!!! 4 uker etter fødsel kunne denne kua pensjoneres gitt!,

Mange som ikke får melk før etter fødsel får i overflod av melk.

Tror ikke det har noen sammenheng når du får melk i det hele tatt :-)

Skrevet

Jeg fikk melk rett etter fødsel og mengden økte for hver dag.lillegutt ville ikke ta puppen så jeg pumpet og da visste jeg hvor mye jeg fikk ut.

Skrevet

Jeg fikk ikke melk før etter 5 eller 6 dager(keisersnitt).Satt på kaffebar da det plutselig sprutet hehe. Tror det er hormoner som vanligvis kommer etter fødsel som setter det igang.

Skrevet (endret)

Ehm, jeg er 18 uker på vei og allerede nå sliter jeg med at brystene ikke tåler noe særlig kulde, og noen ganger kommer det væske ut, særlig om jeg prøver å massere de vonde brystene... :o

Er det unormalt kanskje???

Endret av Håperpåønskebaby
Skrevet

Ehm, jeg er 18 uker på vei og allerede nå sliter jeg med at brystene ikke tåler noe særlig kulde, og noen ganger kommer det væske ut, særlig om jeg prøver å massere de vonde brystene... :o

Er det unormalt kanskje???

Alt er like normalt. Noen får melk tidlig, andre sent.

Skrevet

Slapp av, den kommer sikkert etter fødselen. Lykke til!

Skrevet

Melken kommer vanligvis når baby begynner å die, men en del får råmelken tidlig. Begge deler er heeeelt vanlig. Jeg har kunnet klemme ut melk mellom svangerskapene og det er 7år siden sist jeg. Var gravid. Fikk råmelk tidlig sist, men full produksjon kom først nesten ett døgn etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...