Gå til innhold

Er dette grunn til bekymring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Stusset litt på et innlegg her. Når det er -10 grader så velger jeg og holde barnet mitt hjemme fra bhg. Er det grunn til bekymring? Har aldri tenkt den tanken før jeg leste det innlegget.

 

Anonym poster: 5f800f473b9e9e1d098e91fd8c5b24ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Skjønte ikke helt... Hva er du bekymret for?

 

Anonym poster: 1eaf6e6c4e004dabd44a3453d996fb09

Skrevet

Så også det der, og ikke bry deg. Ha barnet hjemme når du ønsker det du.

Har selv hatt barna mye hjemme fra bhg. Arbeidet turnus og vært permittert i perioder. Har kost oss masse og er kjempeglad jeg gjorde det når jeg kunne. Nå er begge skolebarn så slik luksus har vi ikke lenger.

Bhg din vil gi beskjed om barnet faller utenfor sosialt;-)

 

Anonym poster: c51e5f702caa4806d319a8a6463aff6c

Skrevet

Glemte si- jeg spurte en gang om de følte barna tapte noe på å være en del hjemme. Fikk da beskjed om at de ville selvfølgelig gi beskjed om det skulle skje, men de hadde ikke merket noe til det. Og at det var verre med de barna som aldri får en fridag!

 

 

Anonym poster: c51e5f702caa4806d319a8a6463aff6c

Skrevet

Jeg stusset også på hun barnevernsdama som blir bekymret når barna kan få en dag fri fra bhg iblant. Jeg tar meg gjerne en hjemmedag med sønnen min innimellom, da har vi lang frokost, ser film i pysjen og bare koooser oss. Kan ikke skjønne at det skal være et problem.

Skrevet

Ja, har tenkt at det er nå jeg har muligheten. Det er nå jeg er i permisjon, om ikke lenge er det full jobb og full fart igjen. Godt og høre det ikke bare er meg som syns det hørtes rart ut :)

 

Anonym poster: 6b7d5fdadc6b5c98a706698fbf321643

Skrevet

Da burde barnehagen vår være superbekymra. Har full plass, men hun er der nesten aldri mer enn 3 dager i uka. Jeg går hjemme så da får hun bestemme selv om hun skal være hjemme eller i barnehagen. Har ikke fått noen klager på det.

Skrevet

Er jo selvsagt bare koselig at barna får være hjemme fra barnehagen å kose seg :)

 

Men om det er pga at det er -10?? grader ute er det jo ikke helt riktig å lære barna holdninger som at "om det er litt kald ute, snør osv" så trenger vi ikke dra til barnehagen/på jobb.

Det er jo endel av livet.

 

Her har det vært -28 hele uka, er da ingen hindring å pakke alle 3 barna i bilen og komme seg til barnehagen/jobb forde?

 

Anonym poster: 67b9f0b0b97f1853d135f1b94a2afec4

Skrevet

barn trenger barnehagen...

de trenger oxo å komme tidlig i barnehagen, så de ikke blir ekskludert fra lek, av andre barn.

 

barn som ikke er i barnehage blir

usosiale

bortskjemte

trassene

ikke klarer å leke med andre barn

den er min-mentalitet/ ikke klarer å dele

 

 

send unga deres i barnehagen.

 

Anonym poster: 7c2988330a10c7c9f1720b2c89efed2d

Skrevet

Er jo selvsagt bare koselig at barna får være hjemme fra barnehagen å kose seg :)

 

Men om det er pga at det er -10?? grader ute er det jo ikke helt riktig å lære barna holdninger som at "om det er litt kald ute, snør osv" så trenger vi ikke dra til barnehagen/på jobb.

Det er jo endel av livet.

 

Her har det vært -28 hele uka, er da ingen hindring å pakke alle 3 barna i bilen og komme seg til barnehagen/jobb forde?

 

Anonym poster: 67b9f0b0b97f1853d135f1b94a2afec4

 

Man trenger jo ikke fortelle barna at grunnen til at man er hjemme er at det er litt kaldt? Greit at det går fint å dra i barnehagen i -28, men hvorfor skal man gjøre det hvis man ikke har lyst og ikke må?

 

Anonym poster: 0b249297b6b8dc45cc65048acb99b0fe

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at barnevernet reagerer på at noen foreldre velger å ha barna hjemme innimellom hvis de anser været å være dårlig og de har muligheten. I det andre tilfellet var det nok helheten som var litt bekymringsfull. Der virket det ikke som om foreldrene gjorde noe for at barnet skulle ha det bra hvis det var litt ekstraarbeid for dem. Det virket ikke som om barnet ble holdt inne for barnets skyld, men fordi foreldrene ikke hadde lyst til å gå ut i sånt vær. Det virket ikke som om foreldrene hadde tilpasset livet sitt til at de hadde barn. Det kan være bekymsingsfult.

 

Anonym poster: a1e1227cdc25e328c657c3b732aeedc2

Skrevet

barn trenger barnehagen...

de trenger oxo å komme tidlig i barnehagen, så de ikke blir ekskludert fra lek, av andre barn.

 

barn som ikke er i barnehage blir

usosiale

bortskjemte

trassene

ikke klarer å leke med andre barn

den er min-mentalitet/ ikke klarer å dele

 

 

send unga deres i barnehagen.

 

Anonym poster: 7c2988330a10c7c9f1720b2c89efed2d

 

Dette er det dummeste jeg har lest på lenge!!!

Datteren min startet ikke i barnehagen før hun var 2 år, nå er hun straks 6! Hun kan bli levert kø 10 og hentet kl 14 ( jeg er sykemeldt) vi har kose dager gjemme støtt;)

Ikke er hun bortskjemt, trassen, eller usosial! Alle barna blir glad når hun kommer spiller ikke noe rolle for barna om kl er 07.00 eller 10.00!!

Hun leker fint med alle barna og blir absolutt ikke holdt utenfor!

 

Skrevet

barn trenger barnehagen...

de trenger oxo å komme tidlig i barnehagen, så de ikke blir ekskludert fra lek, av andre barn.

 

barn som ikke er i barnehage blir

usosiale

bortskjemte

trassene

ikke klarer å leke med andre barn

den er min-mentalitet/ ikke klarer å dele

 

 

send unga deres i barnehagen.

 

Anonym poster: 7c2988330a10c7c9f1720b2c89efed2d

 

Ler meg skakk...

Skrevet

Men får vi ikke barn fordi vi vil være sammen med dem, da? Som vordende mor (og pedagog) vil jeg påstå at samværet forelder/barn (under "normale" omstendigheter) ikke lar seg erstatte av barnehagen. Lange morgener og fridager med masse kos og nærhet er balsam for sjelen for stor og liten :)

Skrevet

Er jo selvsagt bare koselig at barna får være hjemme fra barnehagen å kose seg :)

 

Men om det er pga at det er -10?? grader ute er det jo ikke helt riktig å lære barna holdninger som at "om det er litt kald ute, snør osv" så trenger vi ikke dra til barnehagen/på jobb.

Det er jo endel av livet.

 

Her har det vært -28 hele uka, er da ingen hindring å pakke alle 3 barna i bilen og komme seg til barnehagen/jobb forde?

 

Anonym poster: 67b9f0b0b97f1853d135f1b94a2afec4

og tanken om at det er pga en sykdom har ikke streifet deg eller? Det er grunnen. Og fordi jeg vil ha benytte meg av muligheten detter året jeg går hjemme.

 

Anonym poster: 6b7d5fdadc6b5c98a706698fbf321643

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...