BellaSuz Skrevet 8. februar 2013 #27 Skrevet 8. februar 2013 Nudler, mye kjeks, kunstig søtningsmiddel og azofargestoffer som knallblått godteri/slush. Ellers spiser han (og vi) litt av alt innimellom, og det er helt greit.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 8. februar 2013 #28 Skrevet 8. februar 2013 Er ingenting som er nei-mat her i heimen, men alt med måte. Har vi lyst på is på en tirsdag, ja så er det ingen krise om vi spiser det.
You can call me Dårris Skrevet 8. februar 2013 #29 Skrevet 8. februar 2013 Alt med måte ja. Vi prøver å holde maten så hjemmelaget som mulig, men det hender ofte at vi kjører hurtigløsninger. Light produkter vil jeg helst ikke at ungene skal få, men yngste elsker Cola Zero, så han får kanskje ett kvart glass en gang eller to pr mnd.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #30 Skrevet 8. februar 2013 Vi spiser ikke kjøtt, kunstig søtning, koffein, smaksforsterkere og generelt det meste som er kunstig. Palmeolje og dårlig kjøpebrød fullt av ekstra hvetestivelse og gluten er også nei-mat. Nekter derimot ikke barnet å spise noe ute. Vi spiser så sunt og variert ellers at jeg ikke er redd for litt sukker. Så lenge vi spiser med måte altså Anonym poster: 448d3d71e3cbf80f3316cf0efbf3c684
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #31 Skrevet 9. februar 2013 Ser mange av dere er opptatt av palmeolje. Hva slags produkter inneholder palmeolje da? Anonym poster: 69b8aaaf9535bcd702da0d756ca47762
BikkjeBisk Skrevet 9. februar 2013 #32 Skrevet 9. februar 2013 Lett-produkter styrer vi unna hjemme. Men hun spiser det hun får i barnehagen og på besøk.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #33 Skrevet 9. februar 2013 Rart hvordan barna ikke skal få syltetøy og nugatti på skiva si, det er mer usunt å gi dem brød med gluten enn pålegg med sukker i! Har dere lest hva gluten gjør med kroppen? Gluten er det verste av alt! Hjelper ikke å spise hveteboller med hvitost på for å si det sånn. Anonym poster: 5dcf012d7b6a100a1887f9511d59c707
Plutselig_gravid Skrevet 9. februar 2013 #34 Skrevet 9. februar 2013 Her får de smake på alt, men selvfølgelig med måte
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #35 Skrevet 9. februar 2013 Spiser faktisk gulost med redusert fett siden ost inneholder det usunne fettet. Anonym poster: b9c998090fd7d4dbfa7e1c00e28bcaa1
Galskapens overhode Skrevet 9. februar 2013 #36 Skrevet 9. februar 2013 For meg er nei-mat ferdigpizza, boksmat-feks spaghetti a la capri, medisterfarse, rene hveteprodukter, brus, junkfood. Men de får dette av og til alikevel da mannen har en forkjærlighet til alt usunt. Saaaaaavner fisk 3-4 ganger i uka. Saaaaavnet vegetarmiddager. Nå er jeg heldig om jeg får trumfet gjennom 1-2 g pr mnd
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #37 Skrevet 9. februar 2013 For meg er det ingen kristendom de går søtt pålegg, men vi har det ikke hjemme fordi søt hverdagsmat fortrenger annen mat og skaper kresne barn. Rart hvordan barna ikke skal få syltetøy og nugatti på skiva si, det er mer usunt å gi dem brød med gluten enn pålegg med sukker i! Har dere lest hva gluten gjør med kroppen? Gluten er det verste av alt! Hjelper ikke å spise hveteboller med hvitost på for å si det sånn. Anonym poster: 5dcf012d7b6a100a1887f9511d59c707 Anonym poster: 79b170e713bf909d97ff7387b33a294c
Happy-Mama:) Skrevet 9. februar 2013 #38 Skrevet 9. februar 2013 Ingenting er nei-mat, vi har bare ja-mat, av-og-til-mat og en-veldig-sjelden-gang-mat;) "Det finnes ikke usunn mat, bare usunne mengder" -tygg litt på den altså...
Spiffie Skrevet 9. februar 2013 #39 Skrevet 9. februar 2013 Kunstig søtstoff er vel det eneste vi forsøker å holde oss helt borte fra. Ellers prøver vi å begrense sukker, salt, palmeolje, transfett og enkelte e-stoffer. Men vi spiser gummigodis og sjokkis på lørdager, altså. Og lager herlige Torosupper eller grandis når vi har det travelt Til barn under 1-2 år er vi litt strengere, da er det ingen halvfabrikata med salt, ingen spinat og ingen honning. Barnematglass og grøt gikk det derimot en del av.
Mrs. Grey Skrevet 9. februar 2013 #40 Skrevet 9. februar 2013 Hva mener du med "neimat" ? Mat de aldri får lov til å få ?
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2013 #41 Skrevet 9. februar 2013 Å hjelpes, nå ble den vordende moder lett stresset (igjen). Tenker jeg satser på å fullamme Nurket frem til konfirmasjonsalder og dermed unngå hele problemet På stående fot vil jeg nok si: hvitt sukker, godteri, søtt pålegg, kjeks, søt drikke, kunstige søtningsmidler, "ferdigmat", "slemt" fett (palmeolje), Nestlé-produkter (av politiske/etiske årsaker), mat med natriumglutamat og vanillin, for mye hvetemel ... eh ... noe jeg har glemt? Det er forsåvidt ikke noe vi er storforbrukere av i utgansgpunktet, da ... Geeeze -vanskelig dette her Også ikke honning før de er gamle nok. Vil også være veldig forsiktig meg "allergi"-mat; skalldyr, fisk, ikke nøtter/mandler, sitrusfruker, egg, jordbær, grønne epler etc. da vi har ymse allergier i familien.
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2013 #42 Skrevet 9. februar 2013 Kunstig søtstoff er vel det eneste vi forsøker å holde oss helt borte fra. Ellers prøver vi å begrense sukker, salt, palmeolje, transfett og enkelte e-stoffer. Men vi spiser gummigodis og sjokkis på lørdager, altså. Og lager herlige Torosupper eller grandis når vi har det travelt Til barn under 1-2 år er vi litt strengere, da er det ingen halvfabrikata med salt, ingen spinat og ingen honning. Barnematglass og grøt gikk det derimot en del av. er spinat farlig for småbarm? Dette har jeg ikke fått med meg. Den vordende moder fikk nå høy puls Vær så snill og utdyp?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #43 Skrevet 9. februar 2013 Vet ikke om det er nei-mat, men her unngår små og store palmefett, kunstige søtstoffer, lettprodukter generelt, MSG, kjøttpålegg og alt med MUK. Har vi pølser en sjelden gang, kjøper jeg hos pølsemaker. Når det gjelder sukker er vi ikke imot, men prøver å holde oss unna matvarer som kun inneholder sukker (f.eks. godteri). Ellers er det ting som vi så å si aldri har i hus fordi vi voksne ikke er spesielt begeistret for det: brus, potetgull/saltsnacks og godterier unntatt sjokolade. Som følge av det liker ikke poden brus (pga boblene) og salt snacks, og spiser helst mørkt sjokolade. Vi har økologisk sjokoladepålegg til frokost av og til. Og økologisk saft av og til også. Vi voksne spiser syltetøy, men Junior liker ikke det (!). Av etiske grunner spiser vi ikke tunfisk og scampi, og bare økologiske reker, kylling og egg. Unngår også svinekjøtt. Spiser helst vilt eller lam som kjøtt. Men fisk 2-3 ganger i uken, og vegetarisk 2-3 ganger. Utenfor husets 4 vegger er jeg ikke streng i det hele tatt, bare prøver å sørge for at han spiser variert. Anonym poster: 63979b5388e1ef21c2ecaa926fb23a17
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #44 Skrevet 9. februar 2013 Kunstig søtstoff er vel det eneste vi forsøker å holde oss helt borte fra. Ellers prøver vi å begrense sukker, salt, palmeolje, transfett og enkelte e-stoffer. Men vi spiser gummigodis og sjokkis på lørdager, altså. Og lager herlige Torosupper eller grandis når vi har det travelt Til barn under 1-2 år er vi litt strengere, da er det ingen halvfabrikata med salt, ingen spinat og ingen honning. Barnematglass og grøt gikk det derimot en del av. er spinat farlig for småbarm? Dette har jeg ikke fått med meg. Den vordende moder fikk nå høy puls Vær så snill og utdyp? Sjekk matportalen.no. Der står det meste om hva småbarn ikke bør spise før en viss alder. Anonym poster: bdf85f53975e224f027e0dbf3ec54174
Gjest sussie77 Skrevet 9. februar 2013 #45 Skrevet 9. februar 2013 (endret) Posemat og halvfabrikat pga av lite næring og for mye salt. Kunstig søtningstoff. da vil jeg heller at de spiser sukker.Prøver også å begrense mat med mye E-stoffer. Og palmeolje. Alt dette spiser vi voksne også lite av. Endret 9. februar 2013 av sussie77
☆☆☆ Skrevet 9. februar 2013 #46 Skrevet 9. februar 2013 Ingen ting som ikkje kan etast, alt er eit spørsmål om mengde..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #47 Skrevet 9. februar 2013 Eneste er vell disse fjordland middagene. Vet ikke, hadde bare følt meg fæl om jeg hadde kjøpt det. Det værste er at det sikkert smaker godt Ernæringsmessig er det nok ikke så verst. Men det smaker ikke så godt da. Anonym poster: 0d763d392fd954cd9726b7cf10cc9b13
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #48 Skrevet 9. februar 2013 Kunstig søtstoff er vel det eneste vi forsøker å holde oss helt borte fra. Ellers prøver vi å begrense sukker, salt, palmeolje, transfett og enkelte e-stoffer. Men vi spiser gummigodis og sjokkis på lørdager, altså. Og lager herlige Torosupper eller grandis når vi har det travelt Til barn under 1-2 år er vi litt strengere, da er det ingen halvfabrikata med salt, ingen spinat og ingen honning. Barnematglass og grøt gikk det derimot en del av. er spinat farlig for småbarm? Dette har jeg ikke fått med meg. Den vordende moder fikk nå høy puls Vær så snill og utdyp? Sjekk matportalen.no. Der står det meste om hva småbarn ikke bør spise før en viss alder. Anonym poster: bdf85f53975e224f027e0dbf3ec54174 Spinat og honning er ikke anbefalt for barn under 1 år. Men kan fint gis til de over året. Anonym poster: 0d763d392fd954cd9726b7cf10cc9b13
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #49 Skrevet 9. februar 2013 Å herregud. Blir svett av alle de hysteriske mødrene her inne. Anonym poster: 8cb84bf8ef40b9cc536ef557c4f9040e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #50 Skrevet 9. februar 2013 Kunstig søtstoff er vel det eneste vi forsøker å holde oss helt borte fra. Ellers prøver vi å begrense sukker, salt, palmeolje, transfett og enkelte e-stoffer. Men vi spiser gummigodis og sjokkis på lørdager, altså. Og lager herlige Torosupper eller grandis når vi har det travelt Til barn under 1-2 år er vi litt strengere, da er det ingen halvfabrikata med salt, ingen spinat og ingen honning. Barnematglass og grøt gikk det derimot en del av. Hvorfor ikke spinat? Anonym poster: 69b8aaaf9535bcd702da0d756ca47762
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå