Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Leverte bilen til EU-kontroll i dag, bilen var helt som vanlig når jeg leverte den, har ikke hatt noen som helst varslinger på kontrollpanelet om at noe er feil og heller ikke kjent noe rart når vi kjører. Bilen brukes daglig av meg. Når jeg henter den får jeg beskjed om at noen skruer mangler på katalysatoren, pluss at noen andre slitedeler må byttes. Kjører avgårde, og jammen er ikke bilen helt merkelig! Rykker og nøkker når jeg kjører, motoren fusker, akkurat som den holder på å kveles. Pluss at nå lyser motorlampen på dashbordet, og «catalysist fault» blinker på kontrollpanelet...??? Tilfeldighet? Er det ikke rart? Kjørte tilbake sammen med samboeren, som krevde et svar...de tok inn bilen, feilsøkte, skrudde inn to skruer i katalysatoren, og mekanikeren var selv ute på en lang kjøretur (femten minutter...?). Fikk bilen tilbake, og nå er den helt som normalt igjen. Ingen lamper lyser, og bilen går som vanlig. Synes dette var veldig rart jeg! Hva tenker dere? Anonym poster: e080c87029e616929d283345a54a65e1
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Ja de fusker!! har testet det flere ganger på verksted her i oslo i nærheten av der jeg bor.De finner helt vanvittige feil,mangler og vil at jeg skal bytte deler.Broren min er salgssjef ved Bertel o steen i nabokommunen.Jeg har da tatt med bilen dit 3 ganger og det er INGEN feil.Bare tull! sinnsykt sleipt og irriterende. Anonym poster: 2f403e7a0f629292e7943e7e0d9f8278
Lisjtuppa Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Har aldri opplevd at bilverksted har gjort noe feil med bilen. Men jeg har opplevd at bilverksteder har sakt at det tar 3 timer å fikse den delen, helt til jeg svarte at det ikke tar så lang tid og gikk i detaljer hva som måtte gjøres og hvor lang tid det tok. Da jeg hentet bilen hadde de brukt en time, pluss at de fikset en liten ting til gratis ( nå tror jeg den siste biten kun var oppfunnet for å smøre;)) Så jeg stoler ikke 100% på bilverkstedene!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Hmm...flere erfaringer? Anonym poster: e080c87029e616929d283345a54a65e1
☆☆☆ Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Har sikkert med konkurransesituasjonen å gjere. I områder med mange kundar drit dei kanskje i kundetilfredshet. Verkstaden eg brukar er avhengig av eit godt rykte for å få nye kundar, og må halde dei eksisterande kundane fornøyde for at dei skal kome att.
Studine mevik Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Jeg tror helt klart at bilverksteder fusker. Ikke alle, men alt for mange. Derfor lar jeg ikke verkstedene utføre selve EU-kontrollen, men tar bilen til steder hvor de kun utfører kontroll, men ikke fikser. Opplever at kontrollen er mer korrekt da. Dessuten tror jeg mange prøver å utnytte spesielt kvinner fordi vi ofte ikke har så peiling på bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå