Gå til innhold

Åh, Touch meg i ratatan.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Omsider kom jeg meg på skolebenken igjen. Kry og stolt som en fersk førsteklassing. Anatomi og medisinsk terminologi går som en drøm. Men når IT timen kom og touch skulle innføres inn i de gamle fingrene igjen, ja da forsvant gleden. Fant da et touch-læreprogram på google og gøyv løs. 2 timer senere med strekk i alle fingrene bortsett fra 1, så er jeg snart på randen av touchbrudd.

LFT er nok mer min greie ;) men til gjengjeld (og forsvar) så er jeg utrolig rask i den metoden. Men jeg nekter å gi opp. Så nå skal alle innlegg skrives med touchmetoden. Jeg beklager herved alle mine kommende skrivefeil på forhånd.

 

Vi touches :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, nostalgi! Maskinskrivingstimene med Modern Talking på platespilleren :)

Hilsen gamla... (som vel bruker sin egen metode og det funket helt fint).

Skrevet

Lærte touch i valgfaget maskinskrivning en gang i niende. Men kjære vene det var det tiåret Wham var på topp ;)

Så gamle kunster kan glemmes.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det er faktisk en av få ting jeg er en skikkelig racer på (sånn, føler du deg ikke mye bedre nå?)

 

Men jeg lurer litt på hvorfor de ikke lærer det på skolen, egentlig? Når så mye av undervisningen er lagt opp til å skrive på et tastatur, så hadde det vært godt for nakke og skuldre å lære å skrive skikkelig?

 

Men sånn ellers, lykke til med touchinga ;)

Skrevet

Åh, du snakker om tøtsj-metoden. Jeg leste 'torch' meg i ratatan. Hørtes ille vondt ut!

 

Hadde tøtsj i valgfag på maskinskrivinga jeg også, og det er et av de nyttigste fagene jeg har hatt. Nå om dagen må man undervise barn og ungdom i håndskrift i stedet. Det har de nemlig ikke teket på i det hele tatt!

Gjest sug lut
Skrevet

Det er faktisk en av få ting jeg er en skikkelig racer på (sånn, føler du deg ikke mye bedre nå?)

 

Men jeg lurer litt på hvorfor de ikke lærer det på skolen, egentlig? Når så mye av undervisningen er lagt opp til å skrive på et tastatur, så hadde det vært godt for nakke og skuldre å lære å skrive skikkelig?

Jeg er også en jævel på touch, og jeg lurer like mye som deg - når alt skal skje på tastatur, hvorfor lærer ingen seg å bruke det? Alle de tofingrete som sier "men jeg skriver fort sånn" ligger jo milevis bak meg.
Skrevet

Det er faktisk en av få ting jeg er en skikkelig racer på (sånn, føler du deg ikke mye bedre nå?)

 

Men jeg lurer litt på hvorfor de ikke lærer det på skolen, egentlig? Når så mye av undervisningen er lagt opp til å skrive på et tastatur, så hadde det vært godt for nakke og skuldre å lære å skrive skikkelig?

Jeg er også en jævel på touch, og jeg lurer like mye som deg - når alt skal skje på tastatur, hvorfor lærer ingen seg å bruke det? Alle de tofingrete som sier "men jeg skriver fort sånn" ligger jo milevis bak meg.

 

Jeg er nok milevis bak deg i hurtighet. Har ikke tenkt å gi opp. Touch skal læres om det så koster meg kramper både her og der.

Del to av touchprogrammet angripes i dag. I går var det innlæring av f & j. I dag skal også k & d til pers. Kan ikke gi opp nå.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg mener å huske at vi lærte touch på skolen, jeg var en kløpper da og jeg er det fortsatt. Men med alt det jeg har produsert på data bør det vel egentlig være en selvfølge, siden jeg ikke er så tunglært. STÅ PÅ, Ziva (hehe).

Skrevet (endret)

Jeg trodde du hadde funnet et raffinert uttrykk for "Kyss meg i rævva"!

 

Og så er det altså minner om maskinskriving i valgfag i stedet, med sånne klistremerker på alle bokstavene. Rød for pekefinger og grønn for langefinger så vidt jeg kan huske. Selv med M i karakter kom jeg aldri til lillefingeren (gul?).

 

Eldstemann har forresten hatt touch i hjemmelekse, tror det var i 7. klasse.

Endret av Iiiiik
Skrevet

Haha, husker gamle manuelle skrivemaskiner der du måtte ta fart med lillefingeren for å få til en å eller æ.. hvem som var populære da husker jeg ikke, for vi fikk ikke ha musikk i timene. Og det tror jeg kanskje jeg har tapt på..

 

Raskeste eleven min har over 300 anslag (riktig) i minuttet.. Han er langt over meg kan man si..

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg skrev oppgaver på Blindern på en lånt elektrisk skrivemaskin - og den hadde RETTEBÅND, ekstravagant! I løpet av studietida gikk jeg over på en Mac med skjermstr noe sånt som 10x15 cm...

Skrevet

Har fremdeles fatterns gamle skrivemaskin med rettetast og kulehodet på loftet :)

Og hver gang jeg husker den så tenker jeg på gulesider-reklamen. Med den eldre fruen som trengte skrivemaskin med rettetast og kulehodet. For førerkortet går ut på dato og hun må fikse litt på det ;)

Skrevet

Jeg lokaliserte skrivemaskinen min i siste flytteprosess, den elektriske skrivemaskinen jeg oppdaterte til i -95. Jeg har fremdeles ekstra blekkbånd og rettebånd. Dæggær'n, kjenner meg litt gal og tror jeg skal sette den opp igjen. Tjo ho.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i et headset som jeg kan plugge i, slik at det bare er jeg som hører klikkinga når jeg tøtsjer, så jeg ikke vekker formiddagshvilende familiemedlemmer?

Skrevet

Jeg kjenner at traumene knyttet til skrivemaskin er så store at jeg vil ikke for mitt bare liv ta i en igjen. PCer derimot, de fikser jeg.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Haha, husker gamle manuelle skrivemaskiner der du måtte ta fart med lillefingeren for å få til en å eller æ.. hvem som var populære da husker jeg ikke, for vi fikk ikke ha musikk i timene. Og det tror jeg kanskje jeg har tapt på..

 

Raskeste eleven min har over 300 anslag (riktig) i minuttet.. Han er langt over meg kan man si..

 

Jeg har ca. 550 riktige anslag i minuttet - så jeg er en jævel på tastatur. Ja, jeg har tatt mange tester og ja, det er noe å være stolt over. Kommer langt i denne verden med det.

Skrevet

LFT - F! Let Finn Trykk - Fuck!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...