Gå til innhold

Trenger ettåringer andre barn for å trives og utvikle seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettåringen min er hjemme med meg, og vi har ingen venner med små barn. Her jeg bor er det ingen tilbud overhodet til småbarnsforeldre, ei heller åpen bhg, så vi har dessverre ingen barn å leke sammen med. Vi har imidlertid vært på ferie hos søstra mi med sitt barn på samme alder, og da virket ærlig talt ikke barnet mitt så intressert.. Han lekte ikke med søskenebarnet sitt, men kunne mate ham litt med skje, og stjele smokken hans om de satt ved siden av hverandre.. Ellers var det liten interesse, da.

men Jeg tenker mye på dette, at han ikke har andre barn å leke med.. Vurderer faktisk å flytte pga dette. Hva tenker dere?

Anonym poster: feb9267f15a1f9c5da0411e4a899f8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, barn som er så små har det best med mamman sin hjemme,og de utvikler seg fint for det, mine var begge 3 år når de begynte i barnehagen, de har ikke tatt noe skade av det og er begge god fungerende gutter idag.

Anonym poster: 4e8d7a5da6add701a2a018dcf238ac1a

Skrevet

Det handler vel om sosialisering. Synes barn trenger andre barn for å lære å dele, leke osv.

Anonym poster: 0ce0f00923f7160caa1ded9853c8b67c

Skrevet

Nei, barn som er så små har det best med mamman sin hjemme,og de utvikler seg fint for det, mine var begge 3 år når de begynte i barnehagen, de har ikke tatt noe skade av det og er begge god fungerende gutter idag.

Anonym poster: 4e8d7a5da6add701a2a018dcf238ac1a

Helt enig :) 1-åringer er ikke flokkdyr. Såklart er det fint om de kan leke sammen med andre barn innimellom, men kommer nok til å gå helt fint! :)

Anonym poster: ebc800cb86a9ddee2762ffdb06a922a0

Skrevet

Det handler vel om sosialisering. Synes barn trenger andre barn for å lære å dele, leke osv.

Anonym poster: 0ce0f00923f7160caa1ded9853c8b67c

Han kan dele, deler villig med eldre barn vi er sammen med. Men hva hadde du gjort da; mener du at sosialisering er så viktig at du ville flyttet vekk fra familien pga det..?

Hi

Skrevet

Hmm jeg vil ikke sende min egen sønn i barnehage før han er 2 og halvt år,men i alle fall han får jo en del sosialt med andre barn for det,så lenge jeg har mange venninner med barn:).

Skrevet

Små barn leker ikke med andre barn, men parallellt med andre barn. Verdifullt det også. Mine to begynte da de var 14 mnd og 2,5 år. Var et helvete å innføre 2,5 åringen da han hadde gått hjemme med meg siden fødsel. Han på 14 mnd gled rett inn i miljøet og elsket bhg fra første dag, lyste som en sol da vi kom om morgen og stortrivdes rett og slett. De ansatte var superflinke og gjorde masse kos og lek med de minste. Tror bhg er individuelt, men med nr 3 som ligger i magen tenker jeg absolutt bhg som 1 åring!!

Hører med til historien at vi har en fantastisk bhg med flotte ansatte

Anonym poster: c5a59f014bba0de29d7fcdc628685010

Skrevet

Sosialiseringen med andre barn er ikke viktig så tidlig.

Anonym poster: a040d60e5c75e13cbfc7db089acb601e

Skrevet

Tror ikke det er så viktig så tidlig. Når de er så små, leker de vel helst ved siden av hverandre, ikke med hverandre :)

Anonym poster: 5125bce1e9832b0cc206bdd28f032e7e

Skrevet

Barn har godt av og sosialisere seg med andre barn, men det er jo drøyt og flytte kun pga det, da bør det være flere grunner for flyttting.

Skrevet

Hmm jeg vil ikke sende min egen sønn i barnehage før han er 2 og halvt år,men i alle fall han får jo en del sosialt med andre barn for det,så lenge jeg har mange venninner med barn:).

Ok... Men hva hadde det med spm mitt å gjøre? :o ikkenoe stygt asså, ser bare ikke sammenhengen?

Hi

Skrevet

Små barn leker ikke med andre barn, men parallellt med andre barn. Verdifullt det også. Mine to begynte da de var 14 mnd og 2,5 år. Var et helvete å innføre 2,5 åringen da han hadde gått hjemme med meg siden fødsel. Han på 14 mnd gled rett inn i miljøet og elsket bhg fra første dag, lyste som en sol da vi kom om morgen og stortrivdes rett og slett. De ansatte var superflinke og gjorde masse kos og lek med de minste. Tror bhg er individuelt, men med nr 3 som ligger i magen tenker jeg absolutt bhg som 1 åring!!

Hører med til historien at vi har en fantastisk bhg med flotte ansatte

Anonym poster: c5a59f014bba0de29d7fcdc628685010

Jeg fikk ikke bhgplass i august, da det er langtfra full bhgdekning her jeg bor, og da har ikke en på 7 mnd noe å stille opp med. Til høsten skal han begynne i bhg, og da er han 17 mnd. Tror du det går greit da..? HI

Skrevet

Jeg tror at barn er veldig ulike, men at de fleste først trenger mye sosialisering med andre barn fra de er mellom 2 1/2 og 3 år. Så når den alderen kommer ville jeg kjørt langt for at barna skulle hatt kontakt med andre barn minst annenhver dag, men da er din sikker forlengst i barnehagen?

Min yngste er virkelig ekstremt sosial og hun trenger barn rundt seg minst noen timer hver dag (men hun har jo storebror så det er mulig det er derfor hun har blitt sånn) selv om hun bare er 1 år. Eldstemann var for såvidt sosial, men hadde ikke stort behov for å treffe andre barn før han var ca 2.

Skrevet

Mener du seriøst at dere tenker å flytte nå med en ettåring når han uansett starter i bhg 17 mnd gammel? Ikke mange månedene til å selge og kjøpe hus og få til overtakelse... Og hvorfor tror du at dere kan få bhg plass på et blunk på en ny plass?

Anonym poster: d34806d892118f36722f3a7e58f2871d

Skrevet

Min ettåring (15 mnd) har hatt stor glede av jamnaldre barn. Men et must er det nok ikke så tidlig, og jeg ville ikke flyttet bort.

Jeg ville nok søkt barnehage når barnet blir eldre eller prøvd så godt som mulig å komme i kontakt med andre med barn på samme alder.

Skrevet

Det er ikke et must, men det er et pluss.

Anonym poster: fa77c3f41d58e2b2682482ad5d8e3200

Skrevet

Gutten min trengte å komme i barnehagen tidlig, så helt fra han var 6-7 mnd gammel hvordan han luste opp og kosa seg når han var på barsel treff og fikk ligge på gulvet med andre små. Han var kjempe klar da han begynte i en alder av 11mnd.

Men hvis barnet ditt skal begynne når han er 17 mnd hadde jeg ikke stressa med flytting ol pga det. Han er fortsatt så liten at han klarer seg lenge med deg og far. hadde ikke mitt barn fått barnehageplass hadde han og klart seg fint hjemme fordi det er uansett den tilværelsen de små kjenner.

Anonym poster: 01ca5b67606530b406755e0e534d2c25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...