Gå til innhold

Når begynte deres barn i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 4 år,han skal ikke i barnehagen,fordi jeg har perm,fikk e n søster før jul,tenkte jeg skulle søke han inn neste August,så han får 1 år i barnehagen før han begynner på skolen,synes dere det er idiotisk eller vil han trives?

Anonym poster: e3cd5d5f913a09d8cb46fe3e98fd0cab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For den sosiale utviklinga sin del syns jeg det er bra. Om han kommer til å trives eller ikke kan nok ingen av oss svare på for det kommer jo ann på din sønn og den barnehagen han vil begynne i.

Og er det en barnehage i nærheten vil han nok bli kjent med noen han kommer i klasse med (ihvertfall på samme skole) og det ser man ofte er en stor fordel for barna.

Barnehagen er jo også der for å forberede barna til å begynne på skolen, så da kan det jo være greit å ha fått med seg mye av det de lærer. Det kan jo være alt fra begreper til å være i større grupper. Dette med å ta hensyn til hverandre når man er mange o.s.v.

Skrevet

Min begynner når han er et år. Skulle gjerne hatt han hjemme et år til, men har ikke råd til å ikke jobbe så blir sånn desverre. Syns det er lurt å ha han i barnehagen det siste året. Da har han venner når han begynner på skolen og skolen vil da kanskje ikke være så skremmende. Det sosiale er også det postive så slipper han å henge i buksene på mor hele tiden :)

Anonym poster: de8b777f67e3fdcae2ff6a3885956d5e

Skrevet

Glemte nå å skrive når min begynte. Han var 1 år og 1 mnd.

Og neste vil nok være 1,5 år.

Skulle gjerne hatt de hjemme til de var 2-2,5år.

Skrevet

frøkna mi begynner når hun er ca 1.5 år. Fra hun var akkurat 1 år har hun vært hos dagmamma som bor noen hus nedenfor her vi bor. Der er det to andre barn. Synes det var trist å sende henne til dagmamma i starten men når jeg nå se hvor godt hun trives, hvor mye sosialt hun får med sine to lekevenner og hvor blid hun er når hun kommer hjem så tror jeg ikke det er så ille at hun ikke er hjemme med meg.

Anonym poster: 17c6fec333bc371d40b0bec9fd7f889c

Skrevet

Jeg tror det er veldig lurt av deg HI. Lærte på lærerskolen at lærerne ser stor forskjell på barn som har gått i bhg og barn som ikke har gjort det når de begynner i første klasse. Både med tanke på sosiale evner og samhandling med andre, tilpasse seg regler i klassemiljøet og faglige ferdigheter.

Anonym poster: 70d877edd18766784ea76159eefd7a04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...