sologsommer Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Er helt ny i "gamet" Hvis en vare indeholder melkesyre, kan man da spise det? Finnes der en erstatning for rømme (utel laktose) Takk for hjelpen
HvittHus Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Du mener melkeproteinallergi? Og ikke laktoseintoleranse?
sologsommer Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2013 Du mener melkeproteinallergi? Og ikke laktoseintoleranse? Er ikke sikker på hva jeg mener?? Skal kutte ut alt av melkeprodukter og alt som indeholder melk. Så at en ting indeholdt melkesyre? Men mener og ha lest at det ikke har noget med melk at gjøre? Hvor kjøper man soyarømme?
Babykilo Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Alt av melkeprodukter, da hjelper det ikke med laktosefri rømme. Jeg anbefaler Alpro sin yoghurt naturell, den funker ok som 'rømme' på f.eks tacoen. Det fins i vanlige matbutikker. Alpro (soyaprodukt) har også fruktyoghurt som er god.
Babykilo Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har aldri hørt om melkesyre... I hva slags produkt er det snakk om? Hvis det står: 'kan inneholde spor av melk' så går det bra. Er bare for hyperallergikere.
sologsommer Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2013 Er en dansk remoulade. Får vel droppe den
Elina Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 Jeg kjøper aldri soya baserte produkter, men bruker ris baserte. Sunnere og bedre De har godt utvalg på obs hypermarked, her i byen iallefall. Det finnes en ris basert rømme, men husker ikke navnet. Man kan lage dansk remulade uten melkeprodukter. Men husk at det finnes grader av laktose intoleranse, noen tåler feks ikke melk men tåler den i grøt og noen kan spise litt rømme uten å merke noe. Så spør personen om hvordan det er for han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå