Gå til innhold

Noen som har vært i Sør Afrika her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere lyst å fortelle bittelitt? Jeg har fått tilbud om å reise ned som lærer og undervise i et halvt år:)

Anonym poster: 702e94506760d7ecd4646c1731c8b448

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har vert i Cape town,kjempe sted :) var og så på hvithaiene, alltid vert kjempe intressert i dem og er det enda:)

Skrevet

har vert i Cape town,kjempe sted :) var og så på hvithaiene, alltid vert kjempe intressert i dem og er det enda:)

Er Cape Town jeg i såfall skal til :)

Turte du å bade? :P hvilken tid på året var du der? Veldig varmt?

Skrevet

Jeg har vært i Johannesburg to ganger og i Cape Town en gang. Helt fantastisk i Sør Afrika!! Du har liksom alt! Varme, kultur, natur, storby og fantastiske opplevelser!

Om vi skulle hatt et års utenlandsopphold med barna ville det helt klart blitt Cape Town.

Masse å se: Table Mountain, Kapp det gode håp, Waterfront, vingård, Robben Island. Eneste er at det blåser litt og er ikke så varmt i sjøen. Men fint å surfe da!! Også så har du masse dyrehager og akvariet..

Hm, det jeg kom på i farten..

Anonym poster: 63942210b86a2667c71461a7eb93f8e1

Skrevet

Jeg har vært i Johannesburg to ganger og i Cape Town en gang. Helt fantastisk i Sør Afrika!! Du har liksom alt! Varme, kultur, natur, storby og fantastiske opplevelser!

Om vi skulle hatt et års utenlandsopphold med barna ville det helt klart blitt Cape Town.

Masse å se: Table Mountain, Kapp det gode håp, Waterfront, vingård, Robben Island. Eneste er at det blåser litt og er ikke så varmt i sjøen. Men fint å surfe da!! Også så har du masse dyrehager og akvariet..

Herlig:D

Gikk det greit å spasere rundt i byen eller bør man benytte seg av transport? Har hørt at det ikke går et klart skille mellom trygge og utrygge områder og at man risikerer å havne i et utsatt strøk helt plutselig? Vet du noe om det?

HI

Skrevet

Min svigerinne kommer derfra(Cape town) og vi var der i bryllup, men altså bare på ferie en gang. Flotte omgivelser, behagelig sommertemperatur da vi var der i desember (varmere inn i landet der det er tørrere og østover siden indiahavet er mye varmere enn atlanterhavet) og ned mot 10 grader og mer regn på vinteren. Bysentrum er fint og folk er hyggelige og sosiale, men nå er det 9 år siden jeg var der og min svoger og svigerinne bodde der

Anonym poster: fb2390a18c50a13d3bacc470e8c62608

Skrevet

Ble truet med øks da jeg satt i en bil med en mobiltelefon i hånden.

Anonym poster: d3f558899797b80a67b5245b9555a4d0

Skrevet

Jeg har vært i Johannesburg og nordover en gang. På mange måter en veldig fin tur, men spessielt i byen var det veldig mye kriminalitet. Vi ble advart mot å gå med smykker og klokker synlig på gata, husene til de som ikke var direkte fattige var ommringet av høye gjerder med piggtråd og låste porter over alt. Det var også fortsatt store motsetninger mellom de hvite, de fargede og de svarte. Den delen av oppholdet likte jeg ikke.

På den anre siden møtte jeg mange hyglige mennesker, spessielt i Soweto og på landsbygda. Været var herlig med unntak av en regnbyge jeg aldri før har sett maken til. Det var mye å se og jeg hadde en flott ferie, men jeg har ikke noe ønske om å bo der.

Anonym poster: 8f8181542efb7190b6cb7680500e49aa

Skrevet

Herlig:D

Gikk det greit å spasere rundt i byen eller bør man benytte seg av transport? Har hørt at det ikke går et klart skille mellom trygge og utrygge områder og at man risikerer å havne i et utsatt strøk helt plutselig? Vet du noe om det?

HI

Vi reiste med noen som har bodd der nede, man bør absolutt forhøre seg med kjentmann om trygge og utrygge områder for å ikke havne i ubehagelige eller farlige situasjoner.

Vi merket ingenting til det i Cape Town, kriminaliteten er verre i J-burg..

Jeg hadde takket ja om jeg var deg! Lykke til!

Skrevet

Har bodd der i 2 år. Den muligheten du har fått tar du, skulle gitt mye for å dra ned igjen. Et flott land med fantastiske folk(det mener jeg selv om jeg ble frastjålet ting et par gang). God tur sier jeg ;)

Skrevet

Har vært der mange ganger, også sammen med barnet mitt.

Det med å ikke bruke smykker, det går helt fint an å bruke smykker som ikke ser dyrt og fancy ut. Samme med klokker. Ingen brydde seg om Swatch-klokka mi.

Mye av kriminaliteten er begrenset til visse miljøer. Bruk sunn fornuft så går det bra 99% av tida. Jo, det vil alltid være folk som er uheldige, og man kan være uheldig hjemme.

Anonym poster: b148b06da2cd28564c94f7adb1ad96e2

Skrevet

Mannen min er derfra, så vi har vært der endel.

Hva vil du vite?

Anonym poster: 923e07787f8d8dff646b347c2361ddd3

Skrevet

Jeg har bodd 1 år i Cape Town i ett år! Fantastisk by og land men svært komplisert og ligger mange ting under overflaten enda. Cape town er relativt trygt, kommer an på hvilket område man bor i. Jeg bodde i ett typisk lavere middelklasse "coloured" område og der var det ok. Jeg var der som utvekslingselev og bodde hos en familie der og gikk på high school. I bykjernen kan man "plutselig" havne i ett dårlig område men det er først og fremst om kveldstid man må være obs. Menneskene er svært forskjellige, interessante, fargerike, preget av historien. Jeg hadde ett uforglemmelig år nært på alle konfliktene mellom de forskjellige gruppene. Det er kompliserte forhold der og mye som er vanskelig å forstå men en uvurderlig erfaring. Jeg hadde absolutt dratt om jeg hadde fått muligheten du nå har :-) beklager ingen avsnitt, skriver fra Tlf.

Skrevet

Vi var en gjeng som reiste dit under fotball vm for 2,5 år siden. Fantastisk land, nydelige mennesker og masse opplevelser. Man skal selvsagt ta sine forhåndsregler, men dette har vært min desidert største ferieopplevelse noen sinne. Skal helt klart tilbake! Kjøp reisebok om landet, masse info i de.

Anonym poster: 5ed8bb25eb633743f0a756cdb4d05f14

Skrevet

Hvilket område ligger skolen i forresten?

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor i Sør-Afrika du skal. Mange fantastiske fine plasser, men Johannesburg er IKKE en trivelig by å bo i. Et høl men masse fattigdom, masse rikdom, masse kriminalitet...Stygg by er det også.

Men Cape Town er noe helt annet!

Anonym poster: 923e07787f8d8dff646b347c2361ddd3

Skrevet

ohhhweeee,jeg har bodd der i mange mange år bodde i Cape town,synes det var bedre enn joburg men om du vil shoppe så er det joburg du vil til!Take the chance!!

Skrevet

Hadde ikke dratt dit igjen, i tillegg til ran, ransforsøk og trusler så var det helt ekstremt mye rasisme der. Som hvit var jeg visst automatisk ond eller noe.

Skremmende opplevelse.

Anonym poster: d3f558899797b80a67b5245b9555a4d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...