Gå til innhold

Kadra sier noe klokt her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ho sier mye riktig her, har sansen for henne egentlig :)

Skrevet

Veldig godt skrevet. Og dessverre riktig om samfunnet i dag:-(

Gjest Antarctica
Skrevet

...med vekt på ordet "dessverre"...

Skrevet

Hun har fantastisk gode poeng her.

Skrevet

Enig i at det er alt for mye seksualisering av kvinner/ jenter i dagens samfunn. Er derimot ikke så skeptisk til at det er et fokus på å holde seg i form. Å få barn er ikke en unnskyldning til å la seg selv forfalle fysisk, ese ut, spise dårlig mat etc. Men- alt med måte.

Anonym poster: bd12d6ca66be0203d758bad78e3a2ecf

Skrevet

Kadra er en veldig klok og reflektert kvinne. Digger henne!

Anonym poster: 077d56bca79c35a0381b33fe14b40234

Skrevet

Enig i at det er alt for mye seksualisering av kvinner/ jenter i dagens samfunn. Er derimot ikke så skeptisk til at det er et fokus på å holde seg i form. Å få barn er ikke en unnskyldning til å la seg selv forfalle fysisk, ese ut, spise dårlig mat etc. Men- alt med måte.

Det er veldig mye imellom det å "ese ut og spise dårlig mat", og det å skulle tilbake til startvekt før man er skrevet ut fra barsel fordi man selv som nybakt mor skal være sexy.

Anonym poster: 077d56bca79c35a0381b33fe14b40234

Skrevet

Enig med dette. Synes seksualiseringen er mye skumlere enn oppmuntring om å ikke se ut som et taksras selv om man er gravid eller har født barn.

Anonym poster: ced4a6b5cfc83fa4f0ca974bcf7aab42

Skrevet

Jeg har fått masse tyn for å ikke sporenstreks kvitte meg med kiloene som kom på i mine svangerskap. Svangerskapene var veldig tunge og jeg gikk nok opp 25 kg fra før jeg ble gravid første gang til yngste var født. Det er ikke fordi folk er redd for at jeg skal lide helsemessig men fordi det er skambelagt å være tykk. Jeg ventet 1,5 år med å begynne på den tunge jobben, for som nybakt mor hadde jeg nok å gjøre om jeg ikke skulle slanke meg også. Ingen ville tro på at jeg valgte dette, at det var en prioritering. Nei, det måtte være noe galt med meg som de måtte fikse ved å påpeke at jeg trengte å gå ned. For meg er ikke dette permanent, det er heller ikke forårsaket av masse drittmat. Det at jeg ikke var slank så ut til å provosere voldsomt.

Folk er noe dritt!

Anonym poster: 7439cab243f0f065fa685e55268d8743

Skrevet

Å legge på seg 25 kg i et svangerskap er altfor mye og ikke sunt for deg eller barnet. Selv la jeg på meg 10-12 kg.

Hvis man legger på seg så mye betyr det at man lever usunt, dvs spiser feil (for mye fett, sukker, og sikkert også for lite grønnsaker og frukt) og at man beveger seg altfor lite. Det er helseskadelig.

Jeg levde som normalt under svangerskapet (spiser generelt sunt og er glad i fysisk aktivitet), hvilket betyr at jeg ikke trenger å slanke meg eller jobbe spesielt hardt etter graviditeten.

Skrevet

Å legge på seg 25 kg i et svangerskap er altfor mye og ikke sunt for deg eller barnet. Selv la jeg på meg 10-12 kg.

Hvis man legger på seg så mye betyr det at man lever usunt, dvs spiser feil (for mye fett, sukker, og sikkert også for lite grønnsaker og frukt) og at man beveger seg altfor lite. Det er helseskadelig.

Jeg levde som normalt under svangerskapet (spiser generelt sunt og er glad i fysisk aktivitet), hvilket betyr at jeg ikke trenger å slanke meg eller jobbe spesielt hardt etter graviditeten.

Nå er dte ikke alle som KAN være i fysisk aktivitet i svangerskapet. Bekkenløsning så heftig at man havner i rullestol, er et eksempel.

Ikke alle danser seg gjennom svangerskapene.

Anonym poster: ba2d6de9898d567618d480b888111e2a

Skrevet

Hvis du hadde hatt en sunn og veltrent kropp da du ble gravid, er sjansen stor for at du hadde fått et mye lettere svangerskap.

Skrevet

Klapp igjen brødsaksa og lær deg at verden ikke er svart/hvit.

Anonym poster: 8911d0bd6a393ae96f02c800b862819f

Skrevet

Hvis du hadde hatt en sunn og veltrent kropp da du ble gravid, er sjansen stor for at du hadde fått et mye lettere svangerskap.

Skikkelig sjarmør du???

Anonym poster: 8911d0bd6a393ae96f02c800b862819f

Skrevet

Hvem sier at man ikke hadde det?

Jeg trente hver dag, var normalvektig og spiste og spiser sunt. Likevel har jeg gått opp 20 kg dette svangerskapet pga null sjanse for aktivitet grunnet stoooore bekkenproblemer.

Forrige svangerskap gikk jeg bare opp 10 kg (på samme diett og hele pakka), men da kunne jeg trene.

Skrevet

Nå er dte ikke alle som KAN være i fysisk aktivitet i svangerskapet. Bekkenløsning så heftig at man havner i rullestol, er et eksempel.

Ikke alle danser seg gjennom svangerskapene.

Sant nok, men da må man faktisk spise mindre. Jeg kan ikke trene i svangerskapet pga komplikasjoner, men da må jeg jo ta konsekvensene av det og spise mindre. Man skal spise 200 kval ekstra om dagen, men det er jo gitt at man beholder samme aktivitetsnivå! Trener jeg hver dag og mitt vedlikeholdsbehov er 2000 kcal, skal jeg ha ca 2200 som gravid. Går jeg fra å trene her dag til null trening går kanskje vedlikeholdsbehovet ne til 1500. Fortsatt legge på 200, da blir det 1700, ikke 2200. Spiser man som om man var i full aktivitet blir man selvsagt dvask og feit!

Men en ting er å tenke sitt, derfra til å faktisk konfrontere andre mennesker med at de er tykke er jo helt forkastelig, og får meg til å lure på hva slags folk dere omgir dere med??? Har aldri i mitt liv sagt at en annet menneske enn jeg selv er tykk. (At tykke folk tar det personlig at jeg vil slanke meg selv om de er tykkere får imidlertid være dere sak, at jeg ikke er interessert i dra rundt på fett og kvaps betyr faktisk ikke at jeg bryr meg det minste om hvordan andre ser ut)

Anonym poster: ced4a6b5cfc83fa4f0ca974bcf7aab42

Skrevet

Jeg som hadde gått opp 25 kg totalt på TO tette svangerskap var fullstendig normalvektig og aktiv da jeg ble gravid første gang. Jeg har ikke svangerskap hvor trening er mulig, uten at jeg føler for å legge ut om her på grunn av risiko for gjenkjennelse. Jeg vet faktisk at overvekt ikke er spesielt helsebringende Etc. Jeg er faktisk ikke mindre begavet selv om jeg har lagt på meg i perioder der jeg var tvunget til å være i ro i flere måneder. Ei heller fordi jeg valgte å utsette slankingen til jeg hadde overskudd til å fokusere på meg selv.

Anonym poster: 7439cab243f0f065fa685e55268d8743

Skrevet

Jeg veide rundt 60 kg før jeg ble gravid, er 168cm og vil si det er normalt. Levde normalt under graviditeten, men trente litt mindre og koste meg litt ekstra. Gikk opp 25 kg begge gangene. Så noen legger nok fortere på seg. Gikk ikke bort noe særlig av amming heller, men nå etter 2 år veier jeg 58 kg og er fornøyd.

Anonym poster: 8f2f0e90486858eb5f12a973bde98547

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...