Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Barna er 2, 4 og 8. Må sitte i ro i sofaen kl 19.00 fordi far skal se dagsrevyen. får ikke springe rundt å leke, kun sitte i sofaen. Forøvrig ikke tillatt med barnetv utenom på lørdag heller. Anonym poster: b73432cad49adb402628db53873bd4b7
Musemorbr / Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Bør ikke barna være i gang med leggerutiner? Det er i seneste laget for å løpe rundt å leke. De burde ikke få lov til å se dagsrevyen heller.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Trist å ikke få lov til å se en halvtime barne-tv hver dag da. Husker det som en koselig tradisjon fra når jeg var liten. Barnetv, så leggetid Anonym poster: 3f593dbda16eeee09a76509ae17c6ac8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Jeg blir veldig bekymret for barna dine. For det første bør de to minste legge seg kl 19 eller i hvert fall ikke lenge etter det. For det andre får jeg assosiasjoner til gamledager da barna skulle sitte stile som mus i timevis mens far leste fra bibelen.... Hadde jeg kjent deg hadde jeg garantert tatt dette opp med deg. Dette er IKKE greit!! Anonym poster: 529580fe08fb4952e59a2cee20c3119a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Fint at dere antar at det er MEG det er snakk om Det er det altså ikke. Ikke alle barna er mine heller Men jeg reagerer litt på det selv og lurte på om det var meg eller han det var noe rart med. Anonym poster: 6e43379250e5014d0c34ae4a47482f04
♥Madam Mim♥ Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Huff det høres trist ut!! Ikke få lov å se barne tv, men blir tvunget til å sitte stille å se dagsrevyen som til stadighet sender bilder av ting som små barn ikke hat behov for å se....... Her er rutinen at jenta på snart 3 år får se på disney junior (vil heller se det enn nrk super) fra kl 18 til 19. Kl 19 synges nattasang på junior og da vet hun at det er tid for kveldsstell. Kl 19.30 legger hun seg :-)
Gjest Gullguttene Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Barn bør ikke se Dagsrevyen! Far kan se nyhetene på TV2 kl. 21.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 Hørtes ikke ut som noen koselig omgangstone i det hjemmet. Kan ikke barna legge seg eller gjøre noe annet mens far ser de fordømrade nyhetene? Håper ikke barna stter sånn til at de også ser/hører dem da - det er de jo for små til. Jeg synes ellers folk er alt for hysterisk redde for TV-mediet. I vårt hus er det faktisk ingen begrensninger, så de gidder heller ikke se så forferdelig mye på TV. Når andre barn er på besøk, er de andre barna helt gale etter å se TV og spille spill på DS og iPad (særlig de med restriksjoner hjemme) - mens da blir mine fortvilet, for de gidder ikke det - de vil heller leke. Anonym poster: ab7d89818fe682b26423f18f8e839731
Anonymusen Skrevet 8. februar 2013 #9 Skrevet 8. februar 2013 De to minste burde kanskje vært på vei til sengs, i det minste sittende ved kjøkkenbordet og spise kvelds. 8 åringen skal ikke se Dagsrevyen! Anbefaler SuperNytt til barn i den alderen. Da får de med seg hva som skjer, men filtrert og uten de voldsomme bildene og kommentarene. Hvis 8 åringen skal se Dagsrevyen så må vel far svitsje/skru ned lyden til stadighet? Kan du legge de/lese til de mens far ser Dagsrevyen?
Anonymusen Skrevet 8. februar 2013 #10 Skrevet 8. februar 2013 Og forresten så liker mine barnetv bedre på hverdager enn lørdager. Mye bra for barn i ene alderen på barnetv i ukedagene
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 8. februar 2013 #11 Skrevet 8. februar 2013 Det hørtes ut som et utrivelig regime. Her i huset har regelen vært at vi ser nyhetene etter barnas leggetid så lenge de er for små til å se på selv. Det er svært mye av livets realiteter små barn skal slippe å vite om - jeg er for at barn skal få være barn så lenge som mulig. Ellers har vi også vært ganske slepphendte med regler for tv-titting. Noen ganger såg de ofte på tv, mens i lange perioder var det andre ting som trakk mer. Vi er nok litt slappe når det gjelder det meste i forhold til mange her inne Men det er nå blitt noen flotte unge mennesker av e likevel, så jeg tenker vi går for samme oppskrift for minsten også. Men tilbake til det du spurte om i HI. Når tid begynner kveldsstellet for disse barna da? Når far har sett Dagsrevyen?
stch85 Skrevet 8. februar 2013 #12 Skrevet 8. februar 2013 synes det hørtes trist ut at de ikke får se en liten halvtime med barnetv hver dag? husker vi fikk se det når vi var små, så begynte kveldsstellet etter det.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #13 Skrevet 8. februar 2013 Ser ikke problemet med at de ikke får se barneTV hver dag, så lenge TV'et er helt av de dagene. Og dere vet at det faktisk finnes familier uten TV i det hele tatt? De bør sikkert meldes til barnevernet eller noem i følge TV-slavene her inne Synes derimot at det er beyond hyklerisk at foreldrene skal få se på TV, men ikke barna, og barna skal i tillegg sitte stille i en sofa imens??? Sykt. Og barn bør da virkelig ikke se dagsrevyen! Anonym poster: 22c23a5dc2344360a4fccdee6ea2927b
Gjest yrild Skrevet 8. februar 2013 #14 Skrevet 8. februar 2013 Dagsrevyen er ikke noe barn skal se. Har man barn så må man nok prioritere kveldsrutiner når kl er 19 istedenfor dagsrevyen, så får man heller se nyhetene på en annen kanal eller nøye seg med kveldsnytt. At de ikke ser barne tv tror jeg ikke er et så stort problem bortsett fra muligens for eldstemann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå