Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 hvordan var deres svangerskap? Var babyen i seteleie tidlig eller var det å rulle rundt? Dette er nr 2 og hun ligger med rompa ned. Det har hun gjort siden første UL i uke 12. Nå er jeg i uke 29 og på alle kontroller har hun ligget i eksakt samme posisjon. Og jeg har kjent hodet på samme sted hele veien. Nå sa legen at det godt kunne bli en setefødsel, ettersom hun hele veien hadde vært uvillig til å endre leie. Og jo trangere det ble jo mer sannsynlig ble det. Hva tror dere? Nr 1 var noe helt annet. Det var både tverr-, hode- og seteleie og full fart under hele svangerskapet Anonym poster: 50d993d9ab2c269bb23be6f63cd09c49
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Min satt på rompa godt plantet ned i bekkenet hele svangerskapet, snudde seg 3 uker før termin. Var veldig rolig og lite bevegelse. Så din kan fortsatt snu seg:) Anonym poster: f44b837a7921b2e751a315064161d82d
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Min satt med rumpa ned på første og siste ultralyd. Og alle ultralydene i mellom... Kom ut med rumpen først og. Snudde seg aldri... Jeg aner en viss fare for at denne også ligger med rompa ned...
Tråddreper Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Vesla mi satt på den ordinære ul, og var stort sett i den stillingen, trur eg. Siste 1 1/2 mnd av svangerskapet satt ho som støypt var på mange ul på slutten, og ho satt alltid lika fint ..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Min satt med rumpa ned på første og siste ultralyd. Og alle ultralydene i mellom... Kom ut med rumpen først og. Snudde seg aldri... Jeg aner en viss fare for at denne også ligger med rompa ned... Svarte også....og jeg som ikke vil ha keisersnitt heller, men setefødsel, nei der går grensen altså . Får bare vente å se i 5 uker til. Det var limiten de satte for meg Anonym poster: 50d993d9ab2c269bb23be6f63cd09c49
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Min satt med rumpa ned på første og siste ultralyd. Og alle ultralydene i mellom... Kom ut med rumpen først og. Snudde seg aldri... Jeg aner en viss fare for at denne også ligger med rompa ned... Svarte også....og jeg som ikke vil ha keisersnitt heller, men setefødsel, nei der går grensen altså . Får bare vente å se i 5 uker til. Det var limiten de satte for meg Anonym poster: 50d993d9ab2c269bb23be6f63cd09c49 Vil du høre en hemmelighet? Det var vondere å føde vanlig uten bedøvelse kontra setefødsel med epidural Selvom smertene var der så var det en bedre fødsel
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Min satt med rumpa ned på første og siste ultralyd. Og alle ultralydene i mellom... Kom ut med rumpen først og. Snudde seg aldri... Jeg aner en viss fare for at denne også ligger med rompa ned... Svarte også....og jeg som ikke vil ha keisersnitt heller, men setefødsel, nei der går grensen altså . Får bare vente å se i 5 uker til. Det var limiten de satte for meg Anonym poster: 50d993d9ab2c269bb23be6f63cd09c49 Vil du høre en hemmelighet? Det var vondere å føde vanlig uten bedøvelse kontra setefødsel med epidural Selvom smertene var der så var det en bedre fødsel Hehe, epidural er tingen . Jeg har risikofødsel i utgangspunktet så de sa de skulle sette epidural allerede ved innkomst. Får be de gi meg en ekstra dæsj om rompa kommer først. Anonym poster: 50d993d9ab2c269bb23be6f63cd09c49
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 Min satt med rumpa ned på første og siste ultralyd. Og alle ultralydene i mellom... Kom ut med rumpen først og. Snudde seg aldri... Jeg aner en viss fare for at denne også ligger med rompa ned... Svarte også....og jeg som ikke vil ha keisersnitt heller, men setefødsel, nei der går grensen altså . Får bare vente å se i 5 uker til. Det var limiten de satte for meg Anonym poster: 50d993d9ab2c269bb23be6f63cd09c49 Vil du høre en hemmelighet? Det var vondere å føde vanlig uten bedøvelse kontra setefødsel med epidural Selvom smertene var der så var det en bedre fødsel Hehe, epidural er tingen . Jeg har risikofødsel i utgangspunktet så de sa de skulle sette epidural allerede ved innkomst. Får be de gi meg en ekstra dæsj om rompa kommer først. Anonym poster: 50d993d9ab2c269bb23be6f63cd09c49 Hehe, ja du får bare gjøre det Lykke til! Ut kommer'n!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #9 Skrevet 8. februar 2013 Min lå faktisk med hodet ned på alle de tidlige ultralydene, deriblant i uke 18. Neste gang jordmoren sjekket, rundt uke 30 tror jeg, lå hun i setleie. Og der ble hun liggende. Det går mot planlagt ks for min del - er ikke motivert for setefødsel og sykehuset lar meg velge. Anonym poster: 7caf428f5c76e6210f49199f7efdedd0
*Miss Flua* Skrevet 8. februar 2013 #10 Skrevet 8. februar 2013 Mini lå med rumpa ned helt frem til rundt uke 36 - da la han seg i tverrleie
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #11 Skrevet 8. februar 2013 Mini lå med rumpa ned helt frem til rundt uke 36 - da la han seg i tverrleie Nei uffda, tverrleie er hakket verre. Hehe, husker at jordmor ba meg rugge på maven og vrikke litt med rompa. Men det eneste som skjedde var at jeg fikk kink i ryggen Anonym poster: 50d993d9ab2c269bb23be6f63cd09c49
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #12 Skrevet 8. februar 2013 Frøken her lå i seteleie på hver eneste kontroll, men snudde seg i uke 36. Leste et triks om å ha sex stående bakfra, mens man lente seg fremover og holdt i sengen eller noe lavt nede. Hensikten var å flytte tyngdepunktet fra nederst i bekkene så langt opp som mulig, og jeg var villig til å forsøke alt. Aner ikke om dette faktisk hadde noen innvirkning, men hun snudde seg nå dagen etterpå. En liten halvtime med smerte og så ble hun liggende med hodet ned frem til fødsel. Prøver lett dette igjen om det blir sete på denne mageboeren også. Jeg hører til KK - Haukeland, så her får man ikke KS uansett. Anonym poster: e90a0bf6089fb208a75d72d4ff171390
*Miss Flua* Skrevet 8. februar 2013 #13 Skrevet 8. februar 2013 Mini lå med rumpa ned helt frem til rundt uke 36 - da la han seg i tverrleie Nei uffda, tverrleie er hakket verre. Hehe, husker at jordmor ba meg rugge på maven og vrikke litt med rompa. Men det eneste som skjedde var at jeg fikk kink i ryggen Anonym poster: 50d993d9ab2c269bb23be6f63cd09c49 Ja jeg fikk også et tips fra jordmor.. Lene meg på albuene og med rumpa opp i været.. Om du skjønner holdt på sånn flere kvelder, men funka ikke her gitt hehe. Samboeren lurte fælt hva det var jeg holdt på med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå