Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har ei vennine som tar alt for mye smertestillende.... (tror jeg) ? Jeg har kjent henne i 5 år, og tror ikke det har gått 1 dag uten hun kommer opp til meg og sier att hun har vondt en plass, og må ta smertestillende. Hun er sykmeldt ihvertfall halve året...... Men i går satt jeg og tenkte, att det faktisk blei verre etter moren hennes døde brått. Hun skryter over alt hun putter i seg, medisin som jeg aldri har hørt om. Og virker som hun dikter opp att hun har vondt for og få sykmelding, og smertestillende. Nå er hun plaget med en skulder, (6mnd) men hun nekter og gå til Kiropraktor, sjøl om hun har sagt det er deilig og knekke seg opp. Vil ikke prøve div krem av ei felles vennine som jobber med slikt. I går kom hun opp etter ett legebesøk igjen... Og var så stolt over att hun har så vondt att hun må ta 2 paraginforte + ibux på 600mg?? Synst det høres FRYKTELIG mye ut... Og att det er ligger 100 ibux og venter på hun på apoteket i tillegg. Og det jeg reagerer mest på er att hun putter i ungene paracet og ibux med engang dei begynner og bli syke, Elsdtemannen kom hjem fra skolen og hadde slåsst litt med en gutt, og fått en kul i hode, da fekk han ibux tilfelle han skulle få vondt........ 38g får barna smertestillende med hun... Mine får ikke får dei er 39 og dei er urolige, noe som hun reagerer sterkt på. Anonym poster: e6c1e11d9567245b81a9f1e95a50302e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Jo, det høres ut som om hun ikke har et helt sunt forhold til medikamenter og smertestillende. det er jo helle rikke bra at hun putter sånt i barna for hver minste lille ting. Kanskje du bør si noe - men det spørs vel om hun kommer til å innse det uansett - da blir hun vel bare fornærmet på deg. Anonym poster: 4234cfc5236137c19a2ac65c92d3dbf2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Hvis det er slik du beskriver det høres det ikke helt bra ut. Er ikke normalt i mineører, med mindre man har reelle smerter. Men de som har reelle smerter kan ofte bli avhengig av sterkere medikamenter i ettertid. Anonym poster: fa9bae025375a318e8b4c3ff7cb28087
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Det er faktisk så gale att Legen spurte henne i går FØR han skrev ut smertestillende til hun, om att hun ikke var pillemisbruker, for han såg på dataen hvor mye som har blitt skrevet ut det siste året. Men alikavell gir han hun 100 ibux på 600mg... HI Anonym poster: e6c1e11d9567245b81a9f1e95a50302e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Jeg får 1grams paracet og 600mg ibux på blåresept av legen. Jeg får og paralgin forte og tramadol når jeg trenger det. Noen har bare så mye kroniske smerter at det ikke er til å komme utenom, meg selv inkludert. Nå sier du jo ikke noe om hvor mye hun tar, eller hvor lang tid hun bruker på å tømme i seg 100 ibux da. Ibux er forøvrig ikke no krise å bli avhengig av, selvom magen etterhvert vil protestere. Om hun tar 2 paralgin forte og 600 mg ibux EN gang i løpet av dagen pga smerter, så er det faktisk ingen krise... Om hun tar det 4 ganger går det og fint. Går det over i 10 ganger i løpet av dagen bør hun tenke seg om to ganger. Og hun bør ikke gi ungene medisiner i hytt og pine heller Anonym poster: 2706234757919e7eb8d00049e9a4f831
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Herregud, går hun å skryter fordi hun må ta smertestillende,,,? Høres sykt ut. Jeg er "avhengig" av tramadol.. Funker ikke på jobb uten, men det er pga smerter altså! Men har lurt noen ganger på om jeg kan være avhengig? Men prøver å ta kun om morgen, for det er da jeg trenger det mest! Men jeg er omvendt, lurer meg vekk på jobb for å ta pillene mine.. (Kan ikke ta de før jeg er på jobb pga bilkjøring ikke funker rett etter å ha tatt en tramadol og to paracet) Anonym poster: ae29be89eaec93c17ca50346a38dd9d9
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Herregud, går hun å skryter fordi hun må ta smertestillende,,,? Høres sykt ut. Jeg er "avhengig" av tramadol.. Funker ikke på jobb uten, men det er pga smerter altså! Men har lurt noen ganger på om jeg kan være avhengig? Men prøver å ta kun om morgen, for det er da jeg trenger det mest! Men jeg er omvendt, lurer meg vekk på jobb for å ta pillene mine.. (Kan ikke ta de før jeg er på jobb pga bilkjøring ikke funker rett etter å ha tatt en tramadol og to paracet) Anonym poster: ae29be89eaec93c17ca50346a38dd9d9 Glømte å si noe om å gi medisiner til ungene! Det er jo farlig! Hadde sagt noe.. Her får de kun ved høg feber (39+) eller hodepine eller sterke magesmerter. 2åringen har fått 1 paracet i løpet av det siste året.. De kommer til å bli like pilleavhengige som mora si! Anonym poster: ae29be89eaec93c17ca50346a38dd9d9
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 http://mobil.ba.no/nyheter/article6462124.ece Anonym poster: 20aee7f18b0691c39d1b126089ea7ee0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå