Gå til innhold

Ketolysekuren, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen se her om jeg har forstått "konseptet" rett?

Man skal unngå sukker, hvete, og kun innta 15 gram karbo pr dag som hovedsakelig skal komme fra grønnsaker.

Men ser noen skriver man skal spise mye fett, altså mye olje, rømme, creme fraiche osv, stemmer dette?

Jeg begynte på tirsdag og spiser dette:

Frokost: 1 skive av ketolysebrød( laget etter oppskrift på ketolyse bakemix boksen) med smør, kalkunfilet og hvitost

Lunsj: :det samme som frokost, eller salat med kylling og litt olje på, eller ca 100 gram cottage cheese med kanel

Middag denne uken har vært:

-"lasagne", kjøttdeig med hjemmelaget tomatsaus og aubergine, med gratinert ost og litt rømme på,

-Wok av kyllingfilet med grønnsaker, stekt i olje

-Pizza, laget ketolyse pizza bunn med kjøttdeig, hjemmelaget tomatsaus, løk, paprika, tomat og ost

-Fisk med grønnsaker

Kvelds : 1 skive fra ketolysebrød med snør, ost og kalkunfilet eller cottage cheese med kanel eller omelett med løk, paprika og ost

Steker maten i olje

Drikker ca 2,5liter vann om dagen.

Høres dette greit ut? Noe jeg burde spise mer av, mindre av?

Også dette med fett, skal maten svømme i fett liksom?

Tisset på stix igår og jeg er kommer i ketose.

Anonym poster: 2d2e82db00446ea5a283f94cb91a755c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte på mandag, skrev feil. Og ligger på 14-15 karbo pr dag.

Og hvor mye vekttap i uken er normalt?

Hi

Skrevet

Har litt erfaring og kan med en gang si at hvor mye vekttap i uken er veldig individuelt.

Er du veldig overvektig vil du miste flere kg pr uke enn en som ikke er veldig overvektig.

Kuren anbefales til de som skal ned minimum 10 kg, eller mer.

Det du spiser ser bra ut, syns jeg.

Det er litt vanskelig å svare på dette fordi det er vanskelig å si noe om hvordan akkurat din kropp responderer på dette.

Det jeg kan si er at jeg kommer i ketose selvom jeg spiser flere karbohydrater pr dag enn de anbefalte 15-20. Tipper jeg kan spise opp til 40 og fortsatt være i ketose.

I begynnelsen går du ned mest vann uansett.

Du må nesten prøve deg fram og se hvordan det går. I hovedsak så anbefales det vel at du ikke har fett fra melkeprodukter som hovedfettkilde, men sunne oljer o.l.

Lykke til!

Anonym poster: ebaa996789d2f2a0d8703b02e9ccacd3

Skrevet

Maten skal ikke flyte i fett, men du skal ikke være redd fett. Det er en viss forskjell...

Du skal ikke gå sulten, og det er en måte å lære en ny måte å tenke mat på.

Jeg har gått ned 33 kg med ketolyse, og gått over til grovkarbo etterpå - det har altså vært en total livsstilsendring for meg. Nå har jeg holdt meg stabil i 15 måneder etter fullført "kur".

Jeg skal aldri tilbake til høykarbo. Amen

Forøvrig syns jeg dagsplanen din ser bra ut. Husk variasjon så du ikke går lei. :)

Anonym poster: 777bb312cf7dbaeee60cf20275256d94

Skrevet

Har litt erfaring og kan med en gang si at hvor mye vekttap i uken er veldig individuelt.

Er du veldig overvektig vil du miste flere kg pr uke enn en som ikke er veldig overvektig.

Kuren anbefales til de som skal ned minimum 10 kg, eller mer.

Det du spiser ser bra ut, syns jeg.

Det er litt vanskelig å svare på dette fordi det er vanskelig å si noe om hvordan akkurat din kropp responderer på dette.

Det jeg kan si er at jeg kommer i ketose selvom jeg spiser flere karbohydrater pr dag enn de anbefalte 15-20. Tipper jeg kan spise opp til 40 og fortsatt være i ketose.

I begynnelsen går du ned mest vann uansett.

Du må nesten prøve deg fram og se hvordan det går. I hovedsak så anbefales det vel at du ikke har fett fra melkeprodukter som hovedfettkilde, men sunne oljer o.l.

Lykke til!

Anonym poster: ebaa996789d2f2a0d8703b02e9ccacd3

Målet er å gå ned 16 kg, er 80kg nå og trives best på 64kg. Så da ser de greit ut? Trenger ikke å dunke maten med olje ? Bruker olje på salaten, men ellers kun til steking av maten.

Har lest andre steder at man skal spise masse fett, men hvor mye er masse?

Hi

Skrevet

Maten skal ikke flyte i fett, men du skal ikke være redd fett. Det er en viss forskjell...

Du skal ikke gå sulten, og det er en måte å lære en ny måte å tenke mat på.

Jeg har gått ned 33 kg med ketolyse, og gått over til grovkarbo etterpå - det har altså vært en total livsstilsendring for meg. Nå har jeg holdt meg stabil i 15 måneder etter fullført "kur".

Jeg skal aldri tilbake til høykarbo. Amen

Forøvrig syns jeg dagsplanen din ser bra ut. Husk variasjon så du ikke går lei. :)

Nei maten flyter ikke i fett, men bruker olje til steking av maten og tar litt på salaten når jeg spiser det. Men utenom det fettet som er i maten jeg spiser og i oljen jeg bruker til steking, trenger jeg mer enn det?

Hvor lang tid gikk du på ketolysekuren for å gå ned 33 kg?

Og har du noen formening om hvor lang jeg cirka vil bruke for å gå ned 16 kg? Er 80kg og 165 høy. Vil ned til 64.

Hi

Skrevet

Hei - jeg har gått ned mine 33 i to omganger - siste omgang tok jeg de siste 23 - det tok meg ca 1 år, men da stressa jeg ikke, var mer opptatt at det var en endring som skulle vare. Noen går ned en kilo pr uke, men en må regne med litt mindre enn det, særlig på slutten. 20 uker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...