Gå til innhold

Dere som er i mot abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor sier dere ofte at det er greit å ta abort om jenta feks er voldtatt? Hvorfor mener dere det er greit i den situasjonen, handlingen er jo nøyaktig den samme? Dette skjønner ikke jeg.

Abort er abort uansett om dama er voldtatt, det ikke passer nå eller økonomien ikke er i orden.

(For ordens skyld, jeg er for selvbestemt abort, og mener dette er opp til enhver å bestemme).

Anonym poster: d43aff922b70481c18cbc2dbcec47895

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg selv ville aldri fått meg til å ta abort. Vet med meg selv at jeg da ville angret resten av mitt liv.

Er ellers for selvbestemt abort så lenge dette er en gjennomtenkt handling og vedkommende er helt sikre i sin sak om at dette var den riktige tingen å gjøre.

Må ærlig innrømme at jeg stusser litt når jeg hører om dem som tar abort pga det passer ikke akurat nå osv, og et år senere blir de planlagt gravid!!! Situasjonen har egentlig ikke endret seg heller! Må da si at jeg synes aborten var ganske så unødvendig.... Men uansett, det er ikke mitt liv (heldigvis)!!!

Skrevet

Veldig enig med Madam-min.Finnes prevensjon.Hadde jeg tatt et slikt valg hadde jeg for alltid hatt et barn for lite...........

Anonym poster: cc099a35be66bd3afd373580f39bb690

Skrevet

Jeg er stort sett i mot abort, da jeg mener at når man har sex er man så ansvarlig at en vet konsekvensene av det(også at prevensjon ikke er helt sikkert), dermed er man også klar for å ta vare på et barn.

Når man har blitt voldtatt har man ikke hatt frivillig sex, og barnet kan føre til eventuelle psykiske sykdommer hos moren.

Jeg syns medisinske årsaker er en god nok grunn til å ta abort. "passer" det ikke skal jeg ikke si hva jeg tenker om vedkommende.

Anonym poster: af092ee10513cac0d626409e2a0d1495

Skrevet

I mange tilfeller er å ta abort å ta ansvar. Verden trenger ikke flere uønskede barn. Og ingen kvinne eller jente bør tvinges til å ha barn hun ikke vil ha.

Anonym poster: d86274751f8acb166ae53cc833b75595

Skrevet

Det er fordi barn er jentas straff for å ha sex. Voldtekt er ufrivillig sex. Men det må visstnok dreie seg om "ekte" voldtekt, dvs skumle mørke menn som hopper fra buskene, ikke den ellers hyggelig fyr daten som sjenker henne full og tvinger henne til sex.

Anonym poster: d86274751f8acb166ae53cc833b75595

Skrevet

Jeg er stort sett i mot abort, da jeg mener at når man har sex er man så ansvarlig at en vet konsekvensene av det(også at prevensjon ikke er helt sikkert), dermed er man også klar for å ta vare på et barn.

Når man har blitt voldtatt har man ikke hatt frivillig sex, og barnet kan føre til eventuelle psykiske sykdommer hos moren.

Jeg syns medisinske årsaker er en god nok grunn til å ta abort. "passer" det ikke skal jeg ikke si hva jeg tenker om vedkommende.

Anonym poster: af092ee10513cac0d626409e2a0d1495

Veldig enig!

Anonym poster: cc099a35be66bd3afd373580f39bb690

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...