Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Med seg noen hjem fra barnehage/ skole ? Anonym poster: 13cfdecc42ce84fb500f12adebd0791b
Gjest Julia1984 Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 Tja, 5 åringen har toppen 1 gang pr måned, men vi foreldre er enig om og møtes i helger fordi de er slitne etter bhg.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 Aldri, han er 3 1/2... Anonym poster: 6448795f948d0cc17b2b7db14d9562ac
Gjest AnneS Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 De er på besøk eller tar med seg noen hjem ca en gang i måneden. 7 og 8,5 år. Begynte med det siste året i bhg.
Plutselig_gravid Skrevet 7. februar 2013 #5 Skrevet 7. februar 2013 Her bor nesten hele klassen i gangavstand til hverandre, så de styrer det selv og renner ned dørene til hverandre i tide og utide . Sjelden han ikke leker med noen etter skoletid for å si det sånn. 3 åringen har en lekekamerat på samme alder i huset ved siden av så de leker enten ute i gaten sammen, eller er inne på besøk til hverandre. De styrer det også selv
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #6 Skrevet 7. februar 2013 I barnehagen jeg jobber maser ungene på oss voksne om de ka ha med seg eller være med hjem til de andre barne. Dette er kjempestas og de er helt i skyene når de får eller skal på besøk etter banehagen noen timer. Dette begynner de med fra de er 2,5år!!! La de få lov:) og dere foreldre må gidde:) To timer er nok (hentes halv 4 i bhg og hentes av foreldre kl 18). Ca en gang i mnd er helt ok, jeg forstår det er ork, men de leker så mye hyggeligere når de er få og i fred og ro Anonym poster: 5f826fec1b10302e5737125667f1f50b
bønni Skrevet 7. februar 2013 #7 Skrevet 7. februar 2013 Stadig vekk! Nå er de blitt 4-5 åringer, og har blitt med hjem til hverandre siden våren for nesten to år siden. De er mange - en gjeng på 7-8 gutter og et par jenter som er med hjem til hverandre på omgang. Noen ganger en, noen ganger to, noen ganger tre - alt etter hva foreldrene som henter orker og vil. Avtaler på forhånd, eller ringes ved henting. Veldig hyggelig, og litt slitsomt. I perioder blir det for mye for de små, og for denne mammaen, men da er det bare å vente til man har ork å lyst igjen. Jeg synes egentlig det er nok med en dag der min gutt enten er med noen hjem, eller har med noen. Vi trenger litt pusletid alene på ettermiddagene og. Da jeg hentet gutten hos kompisen i dag, var stua propp full av fire gutter, fem foreldre og en lillesøster som var med på henting - må si jeg synes det er koselig. Det er kjempedeilig å ha mange foreldre man kan be om litt hentehjelp hvis det skulle trenges, og ungene leker fint og blir husvarme hos hverandre. Bor i byen, så de kan ikke løpe mellom husene alene på lenge ennå.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #8 Skrevet 7. februar 2013 Aldri. Han er 2,5 da. Han har spurt om ei jente kan være med hjem, så tenkte å be hun en dag, men vet ikke hvordan det funker enda. Haha, er jo ny på dette.. Må jo da ha en ekstra bilstol da? Ig pleier man å la de leke alene på rommet da? Underholder man de? Eller er man mer i bakgrunnen? Anonym poster: 54fbf58710f8f64e46885e621741a3ae
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Sjeldent. I Norge var han i bhg frem til nærmere kl. 17.00, vi var hjemme til 17.30, var ikke mye tid før legging. Skjedde kanskje 1-2 ganger per kvartal. Her ute er gutten (4) på pre-school til kl. 16.00 med halv dag på onsdager så det er litt lettere. Men han er ofte sliten etter skolen, så det blir ikke så ofte som det kunne. Kanskje et par ganger hver måned? Blir sikkert flere besøkende til våren når den store forkjølelsebølgen er over i klassen. Anonym poster: e3208e65627f94ce7bfc0d1d6acb8dc1
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #10 Skrevet 7. februar 2013 Aldri. Han er 2,5 da. Han har spurt om ei jente kan være med hjem, så tenkte å be hun en dag, men vet ikke hvordan det funker enda. Haha, er jo ny på dette.. Må jo da ha en ekstra bilstol da? Ig pleier man å la de leke alene på rommet da? Underholder man de? Eller er man mer i bakgrunnen? Anonym poster: 54fbf58710f8f64e46885e621741a3ae Vår er 4, så logistikken er lettere. Jeg pleier å hente begge barn etter skolen. Vi har et ekstra sete. Når det kommer besøk begynner vi med en snacks (her er det senere middag og ingen kveldsmat), og etterpå får de leke fritt. Jeg involverer ikke meg mer enn nødvendig, men foreslår aktiviteter om de ikke klarer å finne ut av de selv. Er de veldig slitne, setter jeg på en dvd mot slutten av besøket. Gjesten blir som regel hentet noen timer senere, i hvert fall før middag med mindre noe annet er avtalt. Anonym poster: e3208e65627f94ce7bfc0d1d6acb8dc1
Elsker livet Skrevet 7. februar 2013 #11 Skrevet 7. februar 2013 Han på 7 og hun på 5 ca. en gang i uka. Han på 3.5 har kun en sjelden gang, krever mer.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #12 Skrevet 7. februar 2013 Her har 5 åringen med seg noen hjem Ca en gang i uka. Noen ganger 1 og noen ganger flere samtidig. Skolegutten på sparket besøk etter skolen nesten hver dag, avtalt besøk 1-2 ganger pr uke. Fikk en kommentar i bhg i dag på at vi så ofte vi hadde med noen hjem og at vi orka det, var derfor jeg spurte hva andre gjør. Jeg syns det bare er koselig med barn på besøk og de leker somregel så fint at det er mindre jobb en vanlig nesten. Hi Anonym poster: 13cfdecc42ce84fb500f12adebd0791b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå