Gå til innhold

sviiiiigermor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du sagt om :

Svigermor sa hun skulle ta med seg jentene (5 og 11år ) våre på kino i dag, i byen. så jeg følte meg trygg på at hun dro med dem.

Men så ser jeg at hun er pålogget på facebook midt i kinofilmen?? hm...ringte for å høre om filmen var ferdig...nei, hun hadde bare kjørt dem dit, orket ikke gå selv!!! Så hadde hun selv bare dratt hjem!!!

Våre jenter har aldri blitt forlatt alene på kino i byen, eller gått for seg selv i byen uten at jeg har vært der !! de har vært alene inne på kinoen en gang, men da satt jeg i lokalet (kafeen) utenfor å ventet på dem!!

Jeg selv syns ikke noe om at hun gjorde dette, uansett om det har gått bra eller ikke...hva skal jeg si til henne så hun forstår at hun ikke bare kan gjøre slikt uten å spørre oss først??

Blir så frustrert...dette er bare en av "dumme" ting hun kan finne på...ååååå

Anonym poster: ce6e7a4407eee26455481eb3d35cf8fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt særlig glad, nei.. en elleveåring bør da klare å gå på kino alene ;) men å bare lempe barna fra seg uten å informere deg er da ikke riktig.

Skrevet

de dør sikkert ikke av det. lillesøster er jo stor, og storesøster kan fint passe på henne.

Anonym poster: 2b522fbf682834c0c5647cd6519d9281

Skrevet

Oj! Pust meg magen og forsøk å ikke rive hodet av henne (selvom du har veldig lyst - herregud ... kjenner at JEG har lyst til å rive hodet av henne).

Dette er IKKE greit på noe vis - vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Jeg ble helt uvel, jeg *grøss*

Sett deg ned og snakk med henne når du har roet deg, forklar henne hvorfor du mener at dette ikke er grei og gi henne en advarsel: Dersom tilsvarende gjentar seg er det ikke forsvarlig at du, som mor, overlater ansvaret for barna til henne alene.

Skrevet

En 11 åring på kino alene med venninner er ok, men på kino alene med ansvar for søsken? Jeg hadde klikket

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt særlig glad, nei.. en elleveåring bør da klare å gå på kino alene wink.png men å bare lempe barna fra seg uten å informere deg er da ikke riktig.

Er det riktig å la en elleveåring ha ansvaret for en femåring, da?
Skrevet

Jeg hadde klikket i vinkel... Spør om du kan lufte hundene hennes og så bare slipper du dem løs ute i skogen å kjører hjem... Håper virkelig hun har hunder...

Anonym poster: f209065a2dbfac20c092aa90aa95a5af

Skrevet

11 åringen klarer seg fint...men 5 åringen er litt av en trassunge, spesielt sammen med søsteren...noe svigermor også har påpekt...

Så litt redd for at 5 åringen skulle finne på noe sprell, og søstra ikke taklet det osv..eller at de skulle bli stående og ikke ble hentet...vi viste jo ikke at de var alene en gang....

Anonym poster: ce6e7a4407eee26455481eb3d35cf8fd

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt særlig glad, nei.. en elleveåring bør da klare å gå på kino alene ;) men å bare lempe barna fra seg uten å informere deg er da ikke riktig.

Nope! Syns ikke det, akkurat! Hjemme, kanskje, men ikke i byen.

Skrevet

Helt enig i at det ikke er greit å la en 11åring ha ansvaret for en 5åring på kino!

Hadde dette vært min svigermor, hadde hun fått så hatten passet, og sikkert vel så det. Og jeg hadde nok ikke greid å holde meg til jeg hadde roet meg før jeg snakket med henne... For ikke å snakke om at hennes egen sønn ville hudflettet henne:S

Dette er også å misbruke din tillit, for dette var vel ikke det avtalen var mellom dere...

Skrevet

Nope! Syns ikke det, akkurat! Hjemme, kanskje, men ikke i byen.

Enig :)
Gjest FinogFjong
Skrevet

Da hadde jeg informert svigermor om at DETTE var siste gangen hun fikk lov til å gjøre noe som helst med mine barn. Om hun herretter vil ha de på besøk, er det med tilsyn av deg eller din mann, makan!

Jeg hadde ALDRI stolt på henne igjen.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt særlig glad, nei.. en elleveåring bør da klare å gå på kino alene wink.png men å bare lempe barna fra seg uten å informere deg er da ikke riktig.

Det kommer an på både 11 åringen og 5 åring. Men denne 11 åringen hørtes ikke så veldig selvstendig ut, så ikke greit.

Skrevet

Uansett omstendigheter og "modenhet" på eldstemann, er det IKKE greit å gjøre slikt uten å ha det klarert med foreldrene først.

Hun her hadde ikke fått hatt noe ansvar for mine barn mer, så mye er sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...