Gå til innhold

Sykt kvalm - be om sykemelding?


LilleSpire82

Anbefalte innlegg

Har vært hjemme fra jobb i dag fordi jeg har vært sykt kvalm siste dagene. Skal til legen i morgen på første kontroll og sitter nå faktisk og vurderer om jeg skal få noen dager sykemelding fordi jeg ikke ser helt hvordan jeg skal kunne fungere på jobb akkurat nå. Men så sitter det jo litt langt inne å be om sykemelding da... Noen andre i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Kastet inn håndkle for 2 uker siden. Da var det nok. Er sengeliggende og får ikke i meg næring og kaster opp/er kvalm døgnet rundt. Ikke forenelig med å jobbe i bhg.

 

De tre foregående svangerskapene var det ikke like ille, og holdt ut. Angrer egentlig på det. Ingen takket meg til tross for at jeg måtte springe til og fra toalettet x antall ganger for dagen og så vidt klarte å stå på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessuten en jobb der jeg må være "på" nesten hele tiden og har lite rom for å kunne ta meg igjen når jeg trenger det. Var ikke fullt så ille forrige gang, men da styrte jeg arbeidstiden mer selv og kunne legge meg litt nedpå hvis jeg trengte det. Og nå jobber jeg i tillegg med en del syke folk og når man i tillegg har så god luktesans så blir det ikke bedre...

Huff, var bare et lite hjertesukk. Skal ta det opp med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borte hele januar jeg.. Sist jeg var gravid var jeg ikke i nærheten av å være like dårlig som nå men presset jeg meg gjennom jobben ... Denne gangen har jeg tenkt på meg selv og syns du skal gjøre det samme.. Syns det er helt grusomt å være borte fra jobb. Føler at jeg svikter teamet mitt. Men noen dager klarer jeg ikke stå på bena. Sovet 16 timer, kaster opp, migrene osv. Har ingenting på jobb å gjøre. Og jeg vet at når jeg blir bedre kommer jeg tilbake for fult så prøver å være egoistisk og pleie meg selv. Må også være i 100 når minsten kommer hjem fra bhg. noe som ikke alltid er like lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kreves mer når man har en til som skal ha oppmerksomheten din etter jobb/bhg. Merker stor forskjell fra forrige gang da jeg kunne tenke bare på meg selv. Denne gangen er det litt verre å legge seg på sofaen etter jobb, men er bare nødt. Men det er ikke noe gøy å sovne av på sofaen i to timer etter jobb og så få bare 1-1,5t sammen med lillemor før leggetid :-( Og når man da føler seg helt ræva akkurat da så tærer det på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er delvis sykmeldt, og det fungerer veldig godt. Da får jeg sovet litt lengre på morgenen, og kvalmen blir utrolig mye bedre bare av det. Kvalm hele døgnet, og har to barn hjemme, men jeg klarer å jobbe litt, og da gjør jeg det. Anbefaler å be om en gradert sykmelding i første omgang, for det kan hende det er nok. Synes man må regne med at det er tungt å være gravid, men man må ikke jobbe til enhver pris, om formen ikke tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal be om sykemelding. Dette svangerskapet har jeg brukt postafen mot kvalmen og det har hjelpet meg utrolig :-)

Forrige svangerskap opplevde jeg kvalmeukene som de travleste og verste i hele svangerskapet, så jeg syns absolutt du skal be om sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg jobba i butikk og tenkte eg skulle holde ut så lenge som mulig, ellers går jo ryktene fort.... :s men etter 7 veker var det bare å glømme den tanken. Så nå er eg fullt sjukmeldt, får kvilt meg og gjort klar middag (nåke som kan vere en ganske lang prosess når en er kvalm og springer til og fra fordi mat er frastøtande akkurat no) til mine to små gull kjem heim fra bhg og skule. Når formen blir bedre er eg på plass på jobb igjen, garantert. Men akkurat no er det best å holde sofaen...og do innen rekkvidde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ei uke sykemelding på meg. Føler meg ganske lettet egentlig, syns det er godt å kunne roe ned og ikke bekymre meg for om jeg klarer å være på jobb neste uke. Så får vi håpe den uka hjelper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...