Gå til innhold

Skal i dag på UL for x gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 29 uker og skal på sykehuset for tilvekstkontroll m.m. Var jo der sist også, men da var det nesten umulig å måle for hun lå så gærent til. Hvordan måler de tilveksten? Ser de på morkakas gjennomstrømming også?

Har aldri brydd meg med å spørre, har bare vært opptatt av at barnet har vært ok. Og dette er min 8 UL....tror jeg

Anonym poster: 9e3ff712a46a1f349d39bdc4d6d04994

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, da måler de blodgjennomstrømmingen i navlestrengen, morkaken osv

:)

Var gjennom ørten ul i forrige svangerskap jeg også, hvor de blant annet målte tilveksten.

Skrevet

smile.png

Var gjennom ørten ul i forrige svangerskap jeg også, hvor de blant annet målte tilveksten.

Kan de se om morkaken gror fast i livmorveggen?

Skrevet

Det aner jeg ikke, men antar det.

Skrevet

smile.png

Kan de se om morkaken gror fast i livmorveggen?

Nei.tror ikke det.. tror ikke man kan se morkaka på ul( hvertfall ikke godt nok. En flik på morkaka løsnet i første svangerskap samt blodpropper, dette kunne de ikke se på ul)

Jeg gikk på vekstkontroll hele.siste svangerskap. De måler hode- og mageomkrets og motstand/blodgjennomstrømning i morkaka.

Skrevet

Klart de kan se morkaka på UL :) Jeg var på UL for å se om morkaka hadde løftet seg oppover, vekk fra åpninga. I tillegg hadde jeg UL etter jeg fikk et slag i magen, da kikka de om morkaka "satt fast" og kikka etter blødninger fra en evt bit som hadde løsnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...