Gå til innhold

Når termin ble flytta fram, begynner permisjonen også tidligere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser spørsmålet mitt selv nå ser jeg jo at svaret åpenbart er ja, men jeg mener - MÅ jeg bruke termin som den ordinære ultralyden fastsatte (8. juli), når jeg er helt sikker på at den riktige terminen er 3 dager senere (11.)? Jeg har ikke tid til å gå ut i permisjon noe tidligere nemlig ;-) (jobber på universitet og må få ferdig vårsemesteret hadde jeg tenkt).

Blir 8. juli fra nå av regnet som min termin, i alle sammenhenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ul-termin er den som gjelder for Nav og permisjon ja.

Skrevet

Du kan jo kanskje jobbe annerledes enn du får penger, altså at NAV tror du tar permisjon og begynner å jobbe igjen litt tidligere enn du avtaler med arbeidsgiver?

Skrevet (endret)

Du kan jo kanskje jobbe annerledes enn du får penger, altså at NAV tror du tar permisjon og begynner å jobbe igjen litt tidligere enn du avtaler med arbeidsgiver?

Ja jeg kommer til å jobbe til jeg er ferdig, får satse på at det blir ca 2,5 uker før termin da :-) Ang. å komme tilbake er alt veldig uklart, for jeg har vikariat, og skal trolig ikke ta ut full permisjon heller, men jobbe ca 20-40% etter at de 6 første ukene er unnagjort. Mannen skal ta resten, vi graderer, er planen.

Endret av snella med nr. 2
Skrevet

Åå.. Det var jeg ikke klar over! 14 uker er jo mye mer enn 6. Må planlegge dette her litt annerledes da. Takk for info.

Skrevet

Står vel ingenting på NAV sine sider om at mor må ta de 14 FØRSTE ukene! Framleis 6 første vekene etter fødselen som er forbeholdt mor (Istaden for sjukmelding.....) Mor har samla 14 veker permisjon, far 14 veker og resten til fordeling!

Skrevet

14 er vel inkl. de 3 så blir i tilfelle 11 og ikke 6.

Jeg lurer også på hvordan det er tenkt etter at man fikk 14 uker forbeholdt mor mot 9 tidligere?

Så ikke noe om det på nav, men som du 3gutter1jente+? at det er totalt 14 uker, betyr det at mor må ta 9 uker med en gang og kan ta 7 senere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...