Snellamedto Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Når jeg leser spørsmålet mitt selv nå ser jeg jo at svaret åpenbart er ja, men jeg mener - MÅ jeg bruke termin som den ordinære ultralyden fastsatte (8. juli), når jeg er helt sikker på at den riktige terminen er 3 dager senere (11.)? Jeg har ikke tid til å gå ut i permisjon noe tidligere nemlig ;-) (jobber på universitet og må få ferdig vårsemesteret hadde jeg tenkt). Blir 8. juli fra nå av regnet som min termin, i alle sammenhenger?
mamma til tre prinsesser Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 Ul-termin er den som gjelder for Nav og permisjon ja.
Nr3_i_magen Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 Du kan jo kanskje jobbe annerledes enn du får penger, altså at NAV tror du tar permisjon og begynner å jobbe igjen litt tidligere enn du avtaler med arbeidsgiver?
Snellamedto Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2013 (endret) Du kan jo kanskje jobbe annerledes enn du får penger, altså at NAV tror du tar permisjon og begynner å jobbe igjen litt tidligere enn du avtaler med arbeidsgiver? Ja jeg kommer til å jobbe til jeg er ferdig, får satse på at det blir ca 2,5 uker før termin da :-) Ang. å komme tilbake er alt veldig uklart, for jeg har vikariat, og skal trolig ikke ta ut full permisjon heller, men jobbe ca 20-40% etter at de 6 første ukene er unnagjort. Mannen skal ta resten, vi graderer, er planen. Endret 7. februar 2013 av snella med nr. 2
Håpefull77 Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 føder du etter 1 juli 2013 er de første 14 ukene forbeholdt mor. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Ny+fordeling+av+foreldrepengeperioden+mellom+mor+og+far.335116.cms
Snellamedto Skrevet 9. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2013 Åå.. Det var jeg ikke klar over! 14 uker er jo mye mer enn 6. Må planlegge dette her litt annerledes da. Takk for info.
3gutter1jente+? Skrevet 9. februar 2013 #8 Skrevet 9. februar 2013 Står vel ingenting på NAV sine sider om at mor må ta de 14 FØRSTE ukene! Framleis 6 første vekene etter fødselen som er forbeholdt mor (Istaden for sjukmelding.....) Mor har samla 14 veker permisjon, far 14 veker og resten til fordeling!
Frufluffy Skrevet 9. februar 2013 #9 Skrevet 9. februar 2013 14 er vel inkl. de 3 så blir i tilfelle 11 og ikke 6. Jeg lurer også på hvordan det er tenkt etter at man fikk 14 uker forbeholdt mor mot 9 tidligere? Så ikke noe om det på nav, men som du 3gutter1jente+? at det er totalt 14 uker, betyr det at mor må ta 9 uker med en gang og kan ta 7 senere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå