Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Det er en kjempetvist mellom meg og faren til datteren min, som ikke lar seg løse uten advokater eller annen hjelp lenger. Jeg har skrevet mange innlegg her inne om eksen min som truer meg og kjæresten, ble tatt med narkotika i blodet før jul, trakassert osv i det uendelig, og dere er sikkert kjempelei meg nå! Men men, la gå! Barnefar vil jo gjerne ha 50/50. Det skjønner han sikkert selv er umulig slik som saken har utviklet seg, og han begynner derfor å bli ganske desperat nå. Jeg kontaktet selv barnevernet og sa fra om min bekymring, om mine sterke mistanker om fars narkotika problem, et langt helvetes år under trusler fra han, og de innkalte naturligvis barnefar til et møte. Han møtte ikke opp, og har ikke møtt opp på de andre møtene han er blitt innkalt til. Han har heller ikke avlagt ny urinprøve, som han sa selv at han kunne gjøre frivillig. Bv rådet meg derfor til ikke å sende barnet til han neste samværshelg, da deres mistanker om narkotikabruk er forsterket grunnet manglende oppmøte fra fars side, han svarer ikke dem når de ringer, og følger ikke opp kontakten med dem. Barnefar er også blitt anmeldt av meg, men han møtte heller ikke opp til avhøret hos politiet. Så, over til det jeg egentlig lurer på.. Barnefar går til psykolog, og han gjorde det da vi var sammen for noen år siden også. Tror egentlig han alltid har vært under psykiatritjenesten for ulike ting, oppgjennom livet.. Han sa til meg da jeg pratet med han igår, og forklarte hvorfor han ikke fikk ha datteren sin i helga, at dette kom jeg til å angre på, og at han ikke kom til å møte opp på noen møter uten advokat fra nå av. Da jeg sa at han bare skulle gjøre det, så sa han at jeg ikke måtte tenke at jeg hadde vunnet, for han skulle ha med seg rapport fra psykologen hans. Han fortalte at han hadde sagt til psykologen at jeg var voldelig under forholdet hans, og mishandlet han.... (!) Det kan jo forsåvidt stemme, for det har seg slik.. En periode kalte eksen min meg for feit, stygg, tynn, han kunne ta tak i magen helt plutselig å klipe til, som om jeg var feit.. Tilslutt fikk jeg store komplekser for kroppen, og selvtilliten raste til bunns. Han kunne le av meg når han så meg naken, eller komme med helt syke stygge bemerkninger. En gang jeg satt i sofaen og leste i avisa, kommer han plutselig bort til meg og setter seg ned ved siden av meg, kliper meg i magen og ler. Da rant det over for meg og jeg kastet et fat på han, han fikk det i hodet, og han fikk et lite kutt. Skulle aldri ha gjort dette, men samtidig må jeg ærlig si at jeg ikke angrer noe særlig. Beklager, men det er fakta. Men hvorvidt gjelder en slik rapport fra psykologen i barnerett? Og kan jeg miste datteren min grunnet dette? Jeg gjetter at han sikkert har løyet om mange ting til psykologen sin, for han er en svært manipulerende mann.. Anonym poster: 6fcada1fbf50e94c377fe8ee1faee3f1
Sint naken biltyv Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 Skaff deg advokat!! Bor du på østlandet?
LilleBamBam+EnTil Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 En psykolograpport kan telle med, men er ikke avgjørende. Dersom det er store avvik mellom den han fremstår å være og psykologens uttalelse så er det grunn til å bli bekymret, men ikke for deg! Psykologer skal skrive en vurdering av terapien og vedkommende, ikke av deg ut fra hva han har sagt. Dessuten kan barnevernet komme med uttalelser om hvor lite samarbeidsvillig han har væørt. Men om du nå fortsatt snakker med ham, slutt med det!!! Kun skriftlig kommunikasjon. Ikke svar om han ringer deg eller dukker opp på døra. Henvis til maiadressen din,
Sint naken biltyv Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 Rapport fra hans psykolog teller ikke i veldig stor grad... Blir det rettslig mekling eller rettsak vil det bli oppnevnt en egen sakkyndig psykolog! Og denne personens mening vil veie tungt... Sammen med BV sine uttalelser og poltianmeldelsen... Hvem som allerede har hovedansvaret og omsorg for barnet vil også veie tung. Det skal mye til for at retten skal flytte barnet og gi eksen din hovedomsorgen... Er nok ikke store sjansen for det!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #5 Skrevet 7. februar 2013 HI Bor ikke på østlandet. Har funnet en advokat, og skal ha første møte med han i morgen, telefonmøte. Hva skal jeg egentlig si til advokaten, og sikkert utrolig dumt spørsmål (men jeg har jo ingen erfaring med advokater og slik) men hva skal jeg si at jeg trenger hjelp med? Samværsavtale? Anonym poster: 6fcada1fbf50e94c377fe8ee1faee3f1
LilleBamBam+EnTil Skrevet 7. februar 2013 #6 Skrevet 7. februar 2013 HI Bor ikke på østlandet. Har funnet en advokat, og skal ha første møte med han i morgen, telefonmøte. Hva skal jeg egentlig si til advokaten, og sikkert utrolig dumt spørsmål (men jeg har jo ingen erfaring med advokater og slik) men hva skal jeg si at jeg trenger hjelp med? Samværsavtale? Anonym poster: 6fcada1fbf50e94c377fe8ee1faee3f1 Sett opp en kort oppsummering av det som har skjedd så langt. Finn fram all dokumentasjon, slik at du kan fortelle hva du har og han evt kan si hva du mangler av dokumentasjon. Gjør det så kort som mulig. Min advokat ba meg skrive punktvis det som hadde skjedd og ta med alle papirer. De ble så lagret i tilfelle en rettsak.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #7 Skrevet 7. februar 2013 Hva han sier om deg til sin psykolog kan selvsagt ikke brukes som bevis mot deg. en psykolog kan snakke om han og hans psyke. Men bare for han sier noe til en psykolog betyr ikke at det er bevist sant. Om jeg går til min psykolog og sier at min far misbrukte meg seksuelt blir det ikke mer sant av den grunn. Så skulle vi da gått videre til en rettsak mot far så kunne ikke psykologen komme med at annet en at jeg har sagt dette under timer og deretter snakke om hvorvidt jeg virker psykisk stabil eller ustabil. (min far har ikke misbrukt meg altså, men poenget det hadde hverken blitt mer eller mindre sant av at jeg snakket med min psykolog om dette og kunne ikke blitt brukt som bevis mot min far) Men jeg ville skaffet en advokat og kommet meg videre i denne saken. Slik at du kan få gode råd om hvordan du skal forholde deg til ting Anonym poster: dcb1d2ee08dacc4e0c974a3abe33cfec
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #8 Skrevet 7. februar 2013 Psykologen kan ikke konkludere med at hvis du har vært voldelig mot far så er du automatisk voldelig mot deres barn. Dessuten så får man håpe at psykologen har et større helthetbilde av far enn som så. Det er heller ikke umulig at din advokat kan snakke med psykologen på tross av taushet. Advokaten kan snakke hvis du tillater ham det. Anonym poster: 15b8dbc06c8068bef122dbe757af5b13
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Hei, Først av alt, all sympati til deg og datteren din som har havnet i denne situasjonen. Vet ikke hvor gammel hun er, men vil uansett anse det som aller viktigst å skjerme barnet. Med andre ord, la deg ikke skremme - gå for full foreldrerett og nærmest ta det som en selvfølge at han ikke får tilgang til barnet så lenge du har en reell mistanke om narkotikabruk. Vil tro at han kan få samvær under tilsyn, og ser at du allerede er i dialog med barnevern. Bruk denne dialogen til din og din datters fordel, vær ærlig med dine bekymringer og husk at den eneste som kan beskytte datteren din er faktisk du!! Synes vi har sett litt for mange saker hvor den skadelidende tilslutt blir barnet, fordi det skal taes hensyn til de voksnes rettigheter. Og ser det som likegyldig om dette gjelder far eller mor, en spade er en spade - misbruk av narkotika/alkohol hører ikke sammen med omsorg for barn og bør ei heller noensinne tillates! Ønsker deg og din datter lykke til, håper du har fått deg en flink advokat og som en annen nevnte her - sett deg ned i ro og mak og noter ned de hendelser/ting som du føler er viktig å få fram før telefonmøtet ditt i morgen. Det kan være lett å glemme/utelate vesentlige opplysninger, spesielt når man sitter i samtaler med fagfolk som advokater ol. Anonym poster: d294e6419e7fd3f0358f400d4c330386
Gjest FinogFjong Skrevet 7. februar 2013 #10 Skrevet 7. februar 2013 Slapp helt av, exen din forsøker seg på psykologisk krigføring. Exens psykolog kan ikke diagnostisere deg, eller omtale deg i særlig grad i rapporten om barnefar. Psykologens eventuelle uttalelse om deg har liten verdi i en barnefordelingssak, fordi psykologen er "fars allierte". Psykologens jobb er å støtte exen, husk det (og DU er da ikke hans pasient...) Sørg bare for at advokaten du tar, har erfaring med barnefordelingssaker. (-ikke alle advokater er gode advokater) Sørg for å få frem til advokaten at du krever minimum: -rusfrie prøver over tid, samvær med tilsyn, utredning av fars omsorgsevne, enten gjennom barnevernet, eller gjennom rettsforhandlinger.
Gjest Antarctica Skrevet 7. februar 2013 #11 Skrevet 7. februar 2013 Å påstå at du "mishandlet ham gjennom hele forholdet" stemmer jo ikke, og det trenger du ikke være redd for om han påstår heller. Psykologen har jo uansett ikke annen info enn det pasienten forteller ham, og det vet alle. Drit i eksens trusler.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #12 Skrevet 7. februar 2013 Ikke bry deg om truslene til eksen, og husk at det er ikke psykologen hans som kommer til å være sakkyndig i deres sak. Får du en flink sakkyndig som gjennomskuer eksen din teller ikke psykologen hans sine utalelser så mye. Vi var selv gjennom en stygg rettsak som endte med at far ikke får ha barna uten tilsyn, men siden han nekter tilsyn har han ikke fått lov til å ha dem etterpå. Anonym poster: 2508b2936a9b0460250ba901d886bfc8
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. februar 2013 #13 Skrevet 7. februar 2013 Dette skal du ikke bry deg om, han har etter alle solemerker en svak sak, og barnevern og fvk har jo selv sett hvordan han oppfører seg. Heretter tar du all kommunikasjon skriftlig, og etter å ha vært hos advokaten imorgen, ber du eksen konsekvent ta kontakt med din advokat om han vil deg noe. Og skjerm for all del ungen for dette. Ang hva du skal si til advokaten, så kan du skrive ned hva som har skjedd og la ham lese det, slik at du får med alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå