Gå til innhold

Spørsmål ang. underlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32 uker på vei og førstegang. For noen uker siden fikk jeg forstoppelse og presset litt hardt. Har i ettertid lagt merke til at sidene i underlivet ''buler'' litt ut.

Er ikke vondt men føles ubehagelig og ser aldeles ikke bra ut.

Noen som vet hva det kan være?

Setter pris på seriøse svar!

Anonym poster: afcdedf66ccb343eb888c578edae0e26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fremfall? Det er veldig vanlig. Jeg fikk det når jeg presset under fødselen. Livmora henger liksom mye lenger ned. Jeg ammer mye enda(9mnd) så man kan ikke si for sikkert om det ikke blir bra før man er ferdig med amming pga hormoner og sånn:) Helt siden fødselen hadde jeg nedpressfølelse, men etter lokal østrogenbehandling gikk det over. Det henger fremdeles mye lenger ned enn vanlig og har til tider problemer med avføring. JEg var hos gu spesialist og han mente det kom til å ordne seg så ville ikke bekymret meg før du evt var ferdig med å amme eller sånn ca 1 år etter fødselen. Han sa at det blir som en "S" og derfor vanskelig å gå på do.. Går nok helt bra:)

Anonym poster: ebb8b213e8c2e6f6d3e0f1353acd22b6

Skrevet

Det er visst ganske vanlig med hevelse i underlivet når man er gravid, særlig på slutten. Jeg hadde det sist, og merker det nå på 23 uker. Kan det være at du bare er hoven?

Anonym poster: 56ac66be5e54609c26d332a32c64f669

Skrevet

Hevelse. Bruk laktulose og ikke press så hardt.

Anonym poster: 0c2dfc80dd41809a5f921b3bfaad2b0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...