Gå til innhold

er det akseptabelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har et alkojolproblem. Drikker mye. Han har i nesten ett år vært beste kjæresten i mitt liv. men vi havnet i en dårlig tid. og det har vert så mye frustrasjon. jeg har vert litt syk. og det har jo blitt mye... men valgte han og banke meg de tre kveldene. eller kan det være en reaksjon.. er det noe å bli i? Har andre felles prob også.. Bagateller men kanskbe ikke? Er det akseptabelt eller dkal jeg snu å dra... ? Er vi sterkere nå etter dette slik som dem som blir sammen fordi pm utroskap.. eller vil han slå meg igjen.. ellers hodtar han mye greier fra meg altså... han skal jo ta tak i alkohole... da er han jo verdens beste... Er jeg bedre uten?

Anonym poster: 1cdee00d99eb13d8581de7434d6a3953

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Ingenting av det du nevner er akseptabelt. Ikke drikking, ikke banking, ikke at han får deg til å tenke at noe som hører hjemme i ekstra depressivt finsk fjensynsteater er bagateller. Dette må du ut av og det fort.

Skrevet

Du har blitt slått i tre dager på rad. En gang kan tilgis hvis overgrepet angres, men når han gjør det tre ganger så angrer han ikke.

Kom deg langt bort fra denne mannen fro han er ikke god for deg.

Anonym poster: 30c30f1c29064f2e605c53c90390a1ab

Skrevet

Drikker du litt du og kansje? :P. En smule rotete dette.. men nei, ikke akseptabelt. Løp! Andre veien!

Anonym poster: 7b670fe6aeffe7d01a734e8164530257

Skrevet

nei jeg drikker ikke selv.. :( og trenger bare litt hjelp fra de sosiale som forstår mer enn meg.. ok.. jeg har har egentlig nesten ute av huset, men jeg sliter med følelsene... som vil ha han... det er en forvirrende og vanskelig tid...

Anonym poster: 3e778089699400434581472f83ac18d7

Skrevet

De sier at men som slår, slår som oftest igjen.

Personlig så har jeg alltid sagt at legger mannen hånden på meg reiser jeg. Samt at jeg har veldig liten forståelse for kvinner som blir i denne typen forhold. Hva jeg virkelig hadde gjort hvis jeg havnet i en slik situasjon vet ikke jeg. Men, jeg håper jeg hadde hatt mot til å komme meg derifra.

Tilbake til ditt problem. Du bor sammen med en mann med alkohol problemer som har banket deg tre ganger. Du sier ingenting om der er barn i bildet. Skjønt det føler jeg kanskje er irrelevant. Også lurer du på om du hadde fått det bedre uten.

Vel, jeg tror nok oppriktig du får det bedre uten. Så jeg vil nok anbefale deg å gå. Men, jeg forstår det slik at du elsker mannen. Så krev at du kommer ikke tilbake før han har blitt behandlet for alkohol problemene og vært på sinnemestrings kurs. For vold i et forhold er ikke akseptabelt.

Dette er min mening. Ellers vil jeg bare ønske deg lykke til...

Skrevet

Nei. Dette er ikke akseptabelt, og det vet du. Kjærlighet skal ikke være på den måten.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke akseptabelt. Aldri. Uansett årsak.

Og er det barn i dette, er det barnemishandling å la dem vokse opp i et hjem der den ene forelderen slår den andre.

Kom deg vekk, for Guds skyld.

Skrevet

Syns egentlig denne er en no-brain'er....

Han er en voldelig alkoholiker. Det er selvfølgelig ikke et forhold å satse på!! Løp for livet!! Det kommer ikke til å bli bedre!

Skrevet

man vil jo tro det beste ikke sant.. så er vel bare løyn at han nå vil ta fatt i problemet, er vel redd han vil ikke se det så viktig om jeg ikke hiver han ut likevel... no-braimer eller ikke.. så er det viktig for meg og snakke med noen om det.... isteden for og sitte å tro feil oom hva som er greit... ja jeg har elsket han, og virkelig vert inn i mitt liv har han.. men fint å se andres reaksjoner på saken...

vanskelig og få han ut av livet mitt.. han er jo den eneste som virkelig forstår meg og mye mer.. jeg føler jeg bare har han og går igjennom en avort nå.. seff bruker jeg han til og lindre tanker og får snakket ut.. men det gir også han billetten inn igjen i foroldet... ser jeg gjør det vanskeligere for meg selv og trenger litt innspill...

Skrevet

Kjære deg, du må gå fra denne mannen. Det er aldri greit å slå. Menn som slår gjør det som regel igjen, og din mann har i tillegg et alkoholproblem.

Vet ikke om du/dere har barn, men hvis det er barn med i bildet er det enda viktigere, da må du gå fra ham både for deg og for dem.

Hvis han ikke er voldelig når han er edru kan du vurdere å skrive et brev der du forklarer at du nå er nødt til å gå fra ham for begges del, og at han må søke hjelp for sitt alkoholproblem. Så stikker du til noen som kan hjelpe deg, familie, venner eller et krisesenter. Ikke sitt alene. Det finnes hjelp.

Jeg mener normalt at man skal ta opp det meste ansikt til ansikt, men ikke med en som banker deg. GÅ, du fortjener mye bedre!

Anonym poster: 946026555a811c426f93aa3e68753bd1

Skrevet

Du har blitt slått i tre dager på rad. En gang kan tilgis hvis overgrepet angres, men når han gjør det tre ganger så angrer han ikke.

Kom deg langt bort fra denne mannen fro han er ikke god for deg.

Anonym poster: 30c30f1c29064f2e605c53c90390a1ab

Nei, vet du hva, en gang kan absolutt IKKE tilgis! Run Forest, run!
Skrevet

Det er ikke første gangen du skriver her inne om denne kjæresten din som slett ikke behandler deg som han skal. Dette er ikke første gangen han er slem med deg. Vi har rådet deg gang på gang til å komme deg vekk mens du ennå kan. Derfor har jeg ikke mer å si, du fortsetter å komme med disse innleggene og det viser jo at du ikke hører på våre råd. Du kan jo ikke være så dum at du ikke skjønner at vi har rett og at denne mannen er farlig for deg. Ikke mer sympati fra min side, og det risikerer du fra flere rundt deg snart. Nå må du gjøre noe!

Anonym poster: f929aa5e78d04f69e20f0258a141c3ca

Skrevet

Du vet jo hvilke svar du får når du beskriver hendelsene. Ingen råder en kvinne til å bli hos en mann som drikker for mye og som dessuten slår i fylla. I tillegg nevner du utroskap. For hver ting du godtar, blir det vanskeligere å gå. For å forsvare deg overfor deg selv, må du liksom legge stor vekt på alt det positive, alt han gir deg. "Når jeg er sammen med ham selv om han banket meg, er det fordi han skjønner meg så godt. Det er ingen andre som har tatt like godt vare på meg". Og så blir den tanken på en måte stående i veien neste gang han oppfører seg på måter som er uakseptable.

Hva ville du sagt til en venninne som fortalte det samme?

Det aner meg at du kanskje har opplevd en del ting tidligere og at du kanskje ikke helt vet hva som er normalt og hvor mye man skal akseptere.

Bryt forholdet, ta vare på deg selv og ham. Det er vel noen barn inne i bildet også som skal ivaretas? Du vet at barn som vokser opp i slike forhold selv får problemer i nære relasjoner senere? Det er dessuten påvist at det å være vitne til vold er minst like skadelig som selv å utsettes for vold. Ved å bli hos ham er du med på å opprettholde problemene hans. Ved å gå kan det hende du gir ham det dyttet som skal til for å endre situasjonen. Hvis hans gode egenskaper "vinner", tar han tak i det som er vanskelig for ham og da kan dere om en stund kanskje finne sammen igjen.

Skrevet

Har dere barn?

Skrevet

FØRST tar han tak i problemene ine og får ryddet opp i de,- SÅ kan han tenke på og kontakte deg igjen, og evt satse på et forhold...

De tillitsbrudd med fyll og fysisk vold som har skjedd har eliminert hans "rett" på og ha deg som kjæreste ved sin side mens han tar opp kampen mot alkhol og vodelig adferd. Så enkelt er det. Han må greie det SELV; evt ved hjelp av familien (søsken, foreldre ol)...

Du skal ikke under noen omstendigheter være til stede i hans liv så lenge han er "Under bedringens vei":...Det er til fare for deg selv, og en risiko for tilbakefall for ham,- i og med at du allerde har "godtatt" at han drikker og slår...SÅ vil denne aksepten kunne trigge tilbakefall..Han trenger noen som alltid har og VIL si ifra når han går over streken,- det er ikke du i stand til. Det har du bevist.

Så stikk av, så langt som mulig og ikke TENKE på ham igjen før du får bekreftet at han har vært gjennom og vunnet kampen(-e)

Anonym poster: 686b24f668fa7b7f5ccfaa23e0c40b80

Skrevet

Det er ikke første gangen du skriver her inne om denne kjæresten din som slett ikke behandler deg som han skal. Dette er ikke første gangen han er slem med deg. Vi har rådet deg gang på gang til å komme deg vekk mens du ennå kan. Derfor har jeg ikke mer å si, du fortsetter å komme med disse innleggene og det viser jo at du ikke hører på våre råd. Du kan jo ikke være så dum at du ikke skjønner at vi har rett og at denne mannen er farlig for deg. Ikke mer sympati fra min side, og det risikerer du fra flere rundt deg snart. Nå må du gjøre noe!

Anonym poster: f929aa5e78d04f69e20f0258a141c3ca

jeg sitter faktisk 20 mil unna han og har reist. skal ta abort i morgen og har tatt rådene.. ja jeg er bare svak... det er bare så vanskelig å innse.. Hvor nå.. hva nå... greit i get your point.. å jeg er lei for det.. men nå flyr alle følelser å tanker helt villt.. jeg vil ikke være svak...

Skrevet

FØRST tar han tak i problemene ine og får ryddet opp i de,- SÅ kan han tenke på og kontakte deg igjen, og evt satse på et forhold...

De tillitsbrudd med fyll og fysisk vold som har skjedd har eliminert hans "rett" på og ha deg som kjæreste ved sin side mens han tar opp kampen mot alkhol og vodelig adferd. Så enkelt er det. Han må greie det SELV; evt ved hjelp av familien (søsken, foreldre ol)...

Du skal ikke under noen omstendigheter være til stede i hans liv så lenge han er "Under bedringens vei":...Det er til fare for deg selv, og en risiko for tilbakefall for ham,- i og med at du allerde har "godtatt" at han drikker og slår...SÅ vil denne aksepten kunne trigge tilbakefall..Han trenger noen som alltid har og VIL si ifra når han går over streken,- det er ikke du i stand til. Det har du bevist.

Så stikk av, så langt som mulig og ikke TENKE på ham igjen før du får bekreftet at han har vært gjennom og vunnet kampen(-e)

Anonym poster: 686b24f668fa7b7f5ccfaa23e0c40b80

det føles bedre å se dette ja.. jeg ja nei.. fikk sortert meg litt nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...