Gå til innhold

Vekt og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk du opp eller ned i vekt i ammeperioden? Og etter du sluttet å amme?

Vekta mi har tikket sakte nedover under amminga, og er spent på hvordan det blir ved ammeslutt. Derfor nysgjerrig på erfaringer! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk jevnt og trutt ned med de to første, så litt opp etter ammeslutt. Endte på normalvekt før fødsel. Denne gangen holder dessverre vekta seg stabil, jeg er så himla sulten hele tida! Tror det blir lettere å slanke av seg de ekstra gravidkiloene etter ammeslutt, når apetitten er normal denne gangen.

Anonym poster: 1db65d6a9ec24902fb4073005520257e

Skrevet

Gikk ned, og kom tilbake til før-gravid-vekt i løpet av 3 mnd. Kunne spise hva jeg ville uten og legge på meg en periode, men nå når lillemor ikke er så interessert i puppen lenger (ammer bare 1-2 ganger i døgnet), så har jeg nok kanskje feilvurdert litt hvor mye jeg kan spise, har gått opp et par kg igjen :S

Skrevet

Jeg la på meg 12-16 kg i svangerskapene, og de var vekk da jeg kom hjem fra sykehuset. Så jeg veide det samme som før jeg ble gravid en uke etter fødselen.

I ammeperioden var jeg sulten hele tiden og hadde nok også litt lavere forbrenning enn normalt, så jeg gikk opp i vekt når jeg ammet. Gikk opp 5-6 kg alle fire gangene, da jeg sluttet å amme forsvant de kiloene igjen av seg selv.

Anonym poster: 265c5ff4cce848fd0820bfe103c1e985

Skrevet

Takk for svar! Flere?

Skrevet

Gikk opp i vekt av å amme. Vekta forsvant av seg selv da jeg sluttet. Tror kanskje kroppen satte ned forbrenningen litt.

Anonym poster: aa9a3ee78a2484cdafb688c06324c8d7

Skrevet

Gikk så mye ned i vekt da jeg ammet at jeg ble regnet som undervektig med nr 1 og måtte erstatte ett av måltidene med mme. Da hadde jeg lagt på meg 12 kg i svangerskapet. Med nr. 2 hadde jeg lagt på meg 15 kg og klarte omtrent å holde vekta der jeg var før graviditet. For meg ble det lettere å holde vekta når jeg sluttet å amme, men jeg har vært ganske tynn helt siden kyssesyka da jeg var 18...

Anonym poster: 61a95a76c5fe734cfc1c9fc0dca2da2d

Skrevet

jeg gikk ned da jeg ammet begge gangene. Kunne spise det jeg ville uten at vekta økte så lenge jeg ammet. da jeg sluttet så gikk jeg opp i vekt.

Kanskje ikke så rart når jeg fortsatte å spise som jeg gjorde mens jeg ammet.

Skrevet

Med første gikk jeg ned totalt 22 kg etter fødsel. Det var inkludert baby, fostervann og alt det da. Mistet 12 kg på sykehuset, og gikk ned 10 i ammeperioden. Gikk opp 27 under graviditeten da, så jeg mistet ikke all vekten før jeg ble gravid igjen.

Ble gravid 1 mnd etter jeg sluttet å amme :)

Med andremann har jeg hittil mistet 24 kg :) Han er snart 8 mnd. Mistet 12 kg på sykehuset denne gangen også, og nå 12 de siste 7 mnd med amming. Er nå lettere enn jeg har vært på mange år :)

Håper vekten fortsetter å gå nedover så lenge jeg ammer, i et halvt års tid til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...