Gå til innhold

Snorker barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jenta på straks 3 snorker som en gammel mann, når jeg hører det durer i naborommet synes jeg det både er søtt og betryggende å høre henne. MEN dette må da gå ut over søvnkvaliteten hennes. Er også redd for at dette skal utvikle seg videre til søvapne. :(

Noen som har lignende barn?

Endret av BikkjeBisk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en på 2 som snorker noe helt sykt, har gjort det siden han var bitte liten. Han venter på time hos øre nese og hals siden han også har vært konstant tett i nesa siden han var rundt 3uker gammel

Anonym poster: c08d043b98f51799df3d9599a5747784

Skrevet

Har ikke erfaring med det selv, men er ikke lenge siden jeg leste en artikkel som handlet om barn som snorker. Der stod det vel at man burde ta det opp med lege og få utredet det, siden det går utover søvnkvalitet som du sier... Kunne over tid føre til bl.a konsentrasjonsvansker.

Anonym poster: 12f9fa62dd4039728af6d5f0d30dedd9

Skrevet

har en på 2 som snorker noe helt sykt, har gjort det siden han var bitte liten. Han venter på time hos øre nese og hals siden han også har vært konstant tett i nesa siden han var rundt 3uker gammel

Anonym poster: c08d043b98f51799df3d9599a5747784

Huff, får håpe de finner ut hva det er. :)

Skrevet

Har ikke erfaring med det selv, men er ikke lenge siden jeg leste en artikkel som handlet om barn som snorker. Der stod det vel at man burde ta det opp med lege og få utredet det, siden det går utover søvnkvalitet som du sier... Kunne over tid føre til bl.a konsentrasjonsvansker.

Hmm... Kanskje jeg skulle tatt det opp med lege.

Takk for svar! :)

Skrevet

Sikkert greit å ta det opp ja :) Her er forresten artikkelen; http://m.klikk.no/fo...ticle750499.ece

Oj! Heldigvis er hun ingen urokråke å har konsentrasjon langt over snittet. Så kanskje hun bare har "mild" snorking.

Tusen takk for linken! :)

Skrevet

Min gjorde det til han tok polyppene (litt før han var to). Nå hører man han ikke på natta lenger. Han sovet også mye bedre!

Skrevet (endret)

Og må legge til at han siden han ble født bare har pustet gjennom munnen, alle har kommentert det. Det gjør han ikke lenger :)

Endret av Pus med støvler
Skrevet (endret)

Og må legge til at han siden han ble født bare har pustet gjennom munnen, alle har kommentert det. Det gjør han ikke lenger :)

På dagtid så puster hun med nesen? Kanskje ikke polyppene er helt utviklet enda?

Mannen min måtte fjerne dem, kanskje det er litt arvelig..?

Endret av BikkjeBisk
Skrevet

Min snorker også veldig, vi har vært hos lege og det viste seg å være falske mandler - altså overaktivt lymfevev som gjør ham tett i nesen. Han er også ganske tett når han er våken, puster med munnen. Enten vokser han det av seg, ellers må han opereres når han blir litt større.

Skrevet

På dagtid så puster hun med nesen? Kanskje ikke polyppene er helt utviklet enda?

Mannen min måtte fjerne dem, kanskje det er litt arvelig..?

Det kan også være store mandler? Vi var hos fastlege som ikke så noe spesielt, men han var enig at han pusta med munnen og henviste oss til spesialist. Min har også noe forstørrede mandler, men de ville de se an. Hvis han skulle tatt mandlene også hadde det blitt en større operasjon. Du taper iallefall ikke noe på å sjekke det ut :) Lykke til!

Skrevet

Ikke nå lenger :) Snorket og hadde pustestopp om natta (uten av at han våknet selv) så ifjør høst ble mandlene fjernet.

Nå hører vi ikke at han puster en gang ;)

Anonym poster: fd9bcc1b8522147b4913251b3fc8cc6a

Skrevet

Mellomste jenta vår snorket som en voksen kar, og hadde pustestopp om natta. Hun fjernet mandlene og falske mandler da hun var like over 3 år, og nå hører vi ingenting når hun puster. Minstejenta snorker også, og ligger alltid med hodet bøyd langt bakover for å få friere luftveier. Hun skal også til utredning for store mandler, ettersom det ofte er arvelig. Flere i familien har fjernet dem.

Anonym poster: d76f429d6738607a0100aef6b5ca097d

Skrevet

Jenta mi på snart 3 snorker også noe helt voldsomt, men det er bare når hun er forkjølet heldigvis!!!!

Husker en gang som min onkel lå over hos oss. Alle soverom er vegg i vegg. Våknet på natten og fikk ikke sove igjen, krriterte meg litt da over den onkelen som måtte snorke så innmari!!

Gikk ned på do og fant da ut at det var jo ikke onkel som snorket, men den lille kroppen som lå å holdt rundt bamsen sin :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...