Gå til innhold

Har du blitt utsatt for vold på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjørt drosje på natt i 10 år så ja.

Anonym poster: d467a5e23c0b52ea062801e72a681074

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, av avdelingsleder. Verste er at ingen trodde på meg og jeg ble presset til å slutte.

Anonym poster: d80a4fa3e3b3bf071adf97f854af00d8

Skrevet

Sykepleier på demensavdeling, samme som deg;

Slått

Klort

Bitt

Sparket

Stanget

Befølt

Pluss spyttet i ansiktet, verbale trusler og oppkalling, lugget og dyttet.

Jeg har aldri blitt skikkelig skadet, men det spiller ingen rolle; vold og trusler om vold skal dokumenteres og rapporteres.

Nå kom jeg på enda en grunn til å finne en annen jobb. Heh...

Anonym poster: 5e86c3766dc9fa00bb67cb3dff0b094f

Gjest meg mamma?
Skrevet

Ja, går ikke en dag uten at jeg skriver skademelding.

Oi, det høres tøft ut. Kan jeg spørre hva du jobber med?

Skrevet

Vært i nærheten av å bli slått ned en god del ganger, men har klart å roet ned folk.

Men har blitt tafset på.

Jenter har klort.

Også hatt en uhyggelig og vemmelig følelse av å bli iaktatt på jobb, og ventet til jeg var ferdig - da jeg måtte kaste ut en mann. Takk og lov parkerte jeg nærme jobben, og politiet patruljerte gatene. De ba han gå hjem, og han forsvant. Men det var ikke lett å gå de 1-200m til bilen, tenk om - tenk om suste i huet. (Nøkkelen i hånda, gikk fort, samme rute som politibilen, krysset gata, åpnet bilen og lukket døra og låste igjen...)

Jobbet som ordensvakt.

Skrevet

Ja, går ikke en dag uten at jeg skriver skademelding.

Oi, det høres tøft ut. Kan jeg spørre hva du jobber med?

Jeg jobber i bolig med en ekstremt utagerende bruker. Men til tross for det, så trives jeg godt med å jobbe der :)

Skrevet

Jeg har blitt slått. Sparket, truet på livet, fått en sag kastet etter meg, spyttet på, jeg jobber på skole! Med helt vanlige barn.

Anonym poster: 6c407e3212685247e8bbc2ea9c0ab32c

Skrevet

Ja, i min tidligere jobb. Jobbet i helsevesenet. Var mye lugging, slag og klyping.

Skrevet

Jeg er hjelpepleier og har opplevd en del.

Slått

Klort

Bitt

Sparket

Stanget

Befølt av mannlige pasienter.

Hvor vanlig er det egentlig å bli utsatt for vold på jobb?

Anonym poster: e2e8e1bff5b3b00ac4ea1cff8f7ece81

I min tid med sommerjobb på omsorgssenter opplevde jeg alt det du ramser opp. Opplevde det ikke som ille. Det samme gjelder for såvidt i barneskolen, dessverre, der er det tøffere tak:-/
Skrevet

Ja.

Lugging, klyping, ørefik, dytting, beføling, spark m.m

Har noen arr, men kommet greit ut av det.

Syns det var mye værre å bli truet av en narkoman som sa han skulle vente utenfor sykehuset og knivstikke meg når jeg var ferdig på jobb.

Jobber som sykepleier og i barnevernet. Er i hovedsak barnevernet jeg har opplevd volden, men samtidig er dette barn under 12, så det har som oftest gått greit det også.

Skrevet

Ja det har jeg gjort, og jeg jobber "bare" i butikk.

Ikke har jeg høyden og jeg er jente som kanskje ikke ser like gammel ut som er jeg pga min høyde. Så er desverre noen hissipropper som ikke tror jeg er den som bestemmer når sjefen ikke er på jobb.

Ikke populært å nekte berusede personer å kjøpe alkohol blandt annet.

Jeg jobber også i posten, der opplever jeg trussler nesten daglig. Bare det at foreldre ikke kan hente ut ett rekomandert drev som addresert til barna uten at jeg ser ett bevis på at de er foreldre er nok til å true med vold. Men jeg kan ikke gi ut såfremt jeg ikke har en fødselsattest som det står begge navn på. Ofte har ikke ungene samme etternavn engang som foreldrene, mine har ikke mitt etternavn heller. Men dette skal jo være en trygghet for de som sender brevet at riktig menneske får det, da kan jeg ikke gi ut uten at jeg er 100% sikker.

Hatt person med pistol innom jobb, kom oss gjennom det uten at det ble noe stort. Men politiet ble ringt etter, så de var innom og snakket med oss etter de hadde hentet mannen.

Blitt trua med kniv også, han skulle ikke rane oss men høy på det ene og det andre tror jeg så det klikket når vi ikke hadde riktig røykmerke.

Hatt politiaksjon på jobb også. Politiet kom bevæpnet etter to menn som gjemte seg inne hos oss. Tuet seg inn på lageret der hvor jeg var.

Livet er herlig!

Glad jeg kan selvforsvar og drevet endel med kampsport, gir meg selvtilitt slik at jeg forholder meg rolig i slike situasjoner. For skulle det gå utover meg kan jeg forsvare meg mot slag og spark, og jeg kan legge de i bakken og holde de der til politiet kommet.

Anonym poster: 91f14e4d13a52f09a38bf507f7853c60

Skrevet

Har ikke blitt utsatt for vold som har skadet meg, men har opplevd å bli holdt fast og slikket i ansiktetav en ansatt på jobb. Har også opplevd ganske mye grove tilrop og sjikane fra fremede som går forbi ol. Er bonde.

Anonym poster: 924898e3acf880c1d5c2fd6489b58dff

Skrevet

Ja det har jeg. Jobber på sykehjem. Men heldigvis er de gode opplevelsene fler enn de dårlige :)

Til tider kan den verbale utageringen være verre.

Skrevet

Blitt skutt etter

Anonym poster: e974d32004eb92dbdc041dadda1f2b1b

På jobb? Herregud! Jobber du i aust Agder eller noe? :S

Anonym poster: c4df345a268bd5be38792798d7f9da5b

Skrevet

Ja, det har jeg. Er barnevernpedagog og jobber som miljøterapeut på en ungdomsintsitusjon. Noen av ungdommene jeg jobber med har alvorlige adferdsproblemer.

Jeg har blitt slått, sparket, lugget, brent med sigarett, blitt kastet lysestaker, tallerkener Osv etter, kort, spyttet på, kastet vannglass og kaffekopper etter, holdt nede og blitt tatt kvelertak på. Likevel trives jeg i jobben min, og det er motiverende å se ungdommer endre adferden sin etter god jobbing av både dem selv og oss:)

Anonym poster: 7e356d6774f86a4a3af2ec5e1c284ba1

Skrevet

Ja. Som ansatt i barnevernet har jeg blitt utsatt for vold og grove trusler mot meg og mine barn. Har ved flere anledninger måttet gi beskjed i barnehage med signalement av personer som har truet å drepe eller "ta" barnet mitt.

Jeg har blitt truet og dyttet i møter og samtaler, brølt til, og hengt ut på nettet med fullt navn.

Arbeidsgiver tok lite tak, da holdningen ved "mitt kontor" var at man må finne seg i mye når man jobber i bv... Andre kolleger har opplevd konkrete drapstrusler, hvor besøksforbud ble ilagt, men da var det skriftlige drapstrusler mot vedkommedes familiemedlemmer.

Jobber nå i en annen del av barnevernet, orker ikke å utsette meg og familien min for slike trusler lenger.

Anonym poster: 860a34aa4cac178969232d2dfdcbc438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...