Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Merket mandag at jeg følte meg veldig sliten. Ikke så rart, med tre barn i bhg og gravid... Har vondt i halsen, og trodde jeg holdt på å bli syk, så holdt meg hjemme fra jobb i går og i dag. Nå føler jeg meg oK, bare at jeg er fryktelig svimmel! Har problemer med å stå oppreist eller sitte oppreist over tid. Må f.eks. sitte når jeg skal pusse tenner på barna, og ligge for å lese for dem. Var på kontroll på fredag, og da var alt, inkl blodtrykk fint. Noen som vet? Var svimmel med førstemann, men det var tidligere i graviditeten.
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Jeg er noen dager bak deg (12+5) og sliter med det samme, men J eg ser for meg at det er plutselige blodtrykksfall... Hva med jernnivået ditt? Lavt jernnivå kan føre til svimmelhet.
Skautrollet Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 sjekk m lege el jordmor, kan være du må sjekke innhold av jern og evt ta aminojern, har det samme
mette88 Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Sleit/sliter delvis enda med svimmelhet. Helt grusomt når alt svartner, spesielt i dusjen! Snakka med legen om det, blodtrykket var perfekt og jeg trengte ikke jerntilskudd. Så det er jo det første som burde sjekkes. Han sa at det var ganske normalt og ingenting å bekymre seg for,men han foreslo at jeg skulle prøve å drikke noe med sukker i. Er ikke spesielt glad i brus med ordentlig sukker så har drukket litt sjokomelk i stedetfor og det funker faktisk Selvfølgelig skal man jo ikke overdrive her men hvis du har et normalt kosthold og ikke spiser ekstreme mengder med sukker fra før så burde du prøve å drikke noe med sukker i. Det funka hvertfall for meg
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2013 Takk for svar! Jeg er litt bedre i dag, men lurer på om jeg skal ta meg sammen og gå på jobb eller ikke? Er redd for at om jeg går til legen blir jeg sykmeldt og det vil jeg ikke. Dere andre som er plaget med svimmelhet; greier dere å jobbe fullt?
Ane Elise Skrevet 7. februar 2013 #6 Skrevet 7. februar 2013 Jeg plager også mye med svimmelheten og jobber fortsatt for fullt, er forøvrig i 14+4. Grunnen til at jeg er svimmel, er rett og slett fordi jeg spiser altfor lite om dagen, og det skyldes at jeg er så kvalm for tida. Klarer derfor ikke å få i meg nok mat. Jeg har med meg matpakke, frukt og litt kjeks og 1 flaske med saft på jobb hver dag, og forsyner det fortløpendes når jeg føler behov for det. Som Mette88 skrev lenger opp, så er det lurt å drikke noe med sukker i. Ha derfor saft/ brus eller no sukker drikk alltid tilgjengelig hos deg. Og så må du ALDRI reise deg altfor brått opp fra stolen eller no. Jeg har heller ikke lyst å sykmelde meg enda, men blir ikke formen min bedre innen 2 - 3 uker, så tror jeg nok jeg må dessverre kaste inn håndklær Svimmelhet, kvalme, trøøøtttttt, utrolig vondt i korsryggen (begynnende av bekkenløsning!!) og fort sliten har vært min følges venn siden uke 5, så jeg merker at det begynner virkelig å tære på meg nå. Da jeg var på kontroll hos JM i uke 12, ville hun sykmelde meg på dagen, men jeg er en stapeis og sa til henne at det blir sikkert bedre når uke 12 er unnagjort, men nei da så heldig er jeg visst ikke Forrige svangerskapet var et drømme svangerskap. Da hadde jeg INGEN svangerskapsplager. Storkoste meg og jobbet 100% frem til jeg skulle ta mammaperm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå