det er berre mordi Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Bør nok sjåast i dag (og). Veldig aktuelt sidan det er intervju av barn som har hatt skilte foreldre, og har vokse opp med 50-50 ordning.
det er berre mordi Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2013 Jauda. Dei er der og;) Bruker å vere 2-3 forskjellege innslag.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Bør nok sjåast i dag (og). Veldig aktuelt sidan det er intervju av barn som har hatt skilte foreldre, og har vokse opp med 50-50 ordning. Ja, ser frem til den dokumentaren. Som helsesøsteren i dokumentaren sa i morges på god morgen Norge så håper jeg også at den kan bidra til en debatt rundt ordningen. Jeg er lærer og ser også barn som sliter veldig i hverdagen, og som har gitt utrykk for at de gleder seg bare til å flytte for seg selv og bo 1 sted. Desverre tror jeg at ordningen er kommet for å bli. Jeg tror de som praktiserer dette ikke vil se på det med nye øyne uansett hva som skulle komme frem. De vil hele tiden finne aspekt som ikke gjelder dem, og dermed føle at det gjelder alle andre men ikke dem. Det har jeg sett både i debatter her og opplevd. Husker godt den gangen jeg fortalte en mor om hva et barn hadde sagt om denne ordningen. Hadde henne til samtale etter at barnet hennes hadde slitt masse og vi måtte igang med tiltak. Da sa hun at det ikke gjaldt dem, da de samarbeidet veldig bra på det område. Problemet var at det var hennes barn som hadde sagt det. Hva en som forelder opplever trenger ikke være det barnet opplever. Og for all del: det fins barn som har det supert med ordningen også. Min erfaring er at de desverre er i mindretall. Anonym poster: 9403eea0701c1218de782ccdd5535c51
det er berre mordi Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2013 Bør nok sjåast i dag (og). Veldig aktuelt sidan det er intervju av barn som har hatt skilte foreldre, og har vokse opp med 50-50 ordning. Ja, ser frem til den dokumentaren. Som helsesøsteren i dokumentaren sa i morges på god morgen Norge så håper jeg også at den kan bidra til en debatt rundt ordningen. Jeg er lærer og ser også barn som sliter veldig i hverdagen, og som har gitt utrykk for at de gleder seg bare til å flytte for seg selv og bo 1 sted. Desverre tror jeg at ordningen er kommet for å bli. Jeg tror de som praktiserer dette ikke vil se på det med nye øyne uansett hva som skulle komme frem. De vil hele tiden finne aspekt som ikke gjelder dem, og dermed føle at det gjelder alle andre men ikke dem. Det har jeg sett både i debatter her og opplevd. Husker godt den gangen jeg fortalte en mor om hva et barn hadde sagt om denne ordningen. Hadde henne til samtale etter at barnet hennes hadde slitt masse og vi måtte igang med tiltak. Da sa hun at det ikke gjaldt dem, da de samarbeidet veldig bra på det område. Problemet var at det var hennes barn som hadde sagt det. Hva en som forelder opplever trenger ikke være det barnet opplever. Og for all del: det fins barn som har det supert med ordningen også. Min erfaring er at de desverre er i mindretall. Anonym poster: 9403eea0701c1218de782ccdd5535c51 Er lærar sjølv, og sit med akkurat den same erfaringa.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Takk for påminnelsen, tven er nå på! (Kan ikke du begynne å si fra til meg når det kommer program du vet jeg liker, er så dårlig på å sjekke tv-programmet )
Guttaboys Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Jauda. Dei er der og;) Bruker å vere 2-3 forskjellege innslag. Jepp, ser det nå
det er berre mordi Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2013 Takk for påminnelsen, tven er nå på! (Kan ikke du begynne å si fra til meg når det kommer program du vet jeg liker, er så dårlig på å sjekke tv-programmet ) Klart! Skal legge det til ein vane;)
Gjest Kira bjeffer Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Det må være utrolig tøft for barna/ungdommene å befinne seg i den situasjonen. Først og fremst fordi de må flytte frem og tilbake hele tiden, men også pga den dårlige samvittigheten de føler overfor den de drar fra. Samtidig har jeg forståelse for at begge foreldrene ønsker mest mulig tid sammen med ungene sine. Ikke lett dette her!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Ja, var ikke noen overraskelser der. Som faren sa: det ville vært urettferdig om en av foreldrene fikk mer enn den andre. Og som psykologen/forfatteren sa: når en har familie ene uken og jobb/kjæreste andre uken blir en vant til det og trives- og det blir vanskelig å gjøre endringer når en er så tilfreds. Og jeg syntes så synd i jenta når hun satt med faren og han spurte hvordan hun ville hatt det for å være mer fornøyd. Det ble snakk om 2 uker hos hver og det å bo fast hos en. Da sa hun ..men det ville blitt urettferdig for dere. Og da svarer han med: ja, da blir det annenhver uke som tidligere. Anonym poster: 9403eea0701c1218de782ccdd5535c51
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 Fikk nesten tårer i øynene av de jentene. Ikke bare pålegger foreldrene dem å flytte annenhver uke (fiffig han faren som hadde bodd 50/50, men som ikke orket mer etter 6 måneder fordi han ikke følte tilhørighet, men ønsker at datteren skal holde på slik i år etter år), men om de ikke ønsker det så er det opp til barnet selv å velge hvordan samværet skal være. Voksne folk skremmer meg noe ganger for denne ordningen er best for foreldrene noe innslaget også viste der alle foreldrene kun snakket om seg selv og hvor bra dette var for dem. Hva med barna? Disse flotte tenåringsjentene som gråt og var triste på grunn av en ordning som gjør at de må pakke baggen hver uke og flytte. Vi voksne syns ofte det er ille nok å pakke baggen for å dra på hytta, tenk å måte pakke baggen hver uke.... Jeg har faktisk ingen forståelse for at foreldre velger slik når man ser hvordan det påvirker ungene. Det som er best for foreldrene er ikke alltid best for barna og når man forvalter barnas fremtid så må man tenke mer på barna og mindre på seg selv.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #12 Skrevet 6. februar 2013 Fikk nesten tårer i øynene av de jentene. Ikke bare pålegger foreldrene dem å flytte annenhver uke (fiffig han faren som hadde bodd 50/50, men som ikke orket mer etter 6 måneder fordi han ikke følte tilhørighet, men ønsker at datteren skal holde på slik i år etter år), men om de ikke ønsker det så er det opp til barnet selv å velge hvordan samværet skal være. Voksne folk skremmer meg noe ganger for denne ordningen er best for foreldrene noe innslaget også viste der alle foreldrene kun snakket om seg selv og hvor bra dette var for dem. Hva med barna? Disse flotte tenåringsjentene som gråt og var triste på grunn av en ordning som gjør at de må pakke baggen hver uke og flytte. Vi voksne syns ofte det er ille nok å pakke baggen for å dra på hytta, tenk å måte pakke baggen hver uke.... Jeg har faktisk ingen forståelse for at foreldre velger slik når man ser hvordan det påvirker ungene. Det som er best for foreldrene er ikke alltid best for barna og når man forvalter barnas fremtid så må man tenke mer på barna og mindre på seg selv. Ja, satt med tårer jeg også. Var en kort, men sterk dokumentar. HÅPER inderlig det kan føre til noe fokus på dette. Anonym poster: 9403eea0701c1218de782ccdd5535c51
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Syns de er lur de foreldrene som lar barna bo på samme sted også er det foreldrene som flytter i mellom boligene istedet. Kanskje litt dritt for foreldrene, men barns beste bør komme først! Men jeg vet ikke om det er verst for de barna som begynte å flytte slik frem og tilbake i skolealder? De som har hatt det slik siden de var bittesmå, føler de det på samme viset eller?? Anonym poster: 639b1051c3394fd2f90c80aa225bf797
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå