Gå til innhold

Utslitt etter overtrøtt baby


November-spire-79

Anbefalte innlegg

Vesle gullet er 3 måneder og ei uke. I de siste dagene har hun vært utrolig vanskelig å få til å sove på dagen. Hun er blid en stund men når hun blit trøtt så hylet hun skikkelig. Jeg bysser, bærer og prøvet alt for å få henne til å sove. Til slutt sovnet hun i armene mine men vil ikke over i sengen. På natten er alt bra. Da sovner hun av seg selv etter pupp. Gruer meg til morgendagen og håper hun kan sovne så hun slipper å bli så sint. Jeg er så sliten og sliter med å få i meg mat ......puh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -Truseløs-

Huff, det der hørtes slitsomt ut. Kanskje det er tennene som plager?? Det gjorde det hos oss en stund, men nå har det gitt seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er like gammel å skjønner deg godt. I våres tilfelle tror jeg det klør fælt i gommene.. Ellers er det alltid grining for å få han til å sove, virker noen ganger som om han er trøtt men vil ikke sove for å ikke gå glipp av noe. Også har jeg begynt å merke at jo mindre han sover jo mer overtrøtt å enda vanskeligere å få til å sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kle på babyen og ut å gå?

ja det hadde vært kjempedeilig men hun hyler i vognen og jeg har prøvd å trille stort sett hver dag til butikken. For to tre dager siden snudde jeg og gikk hjem igjen fordi hun ikke stoppet. Hun krever pupp ofte så jeg går uansett ikke så langt. Hun pleier å sovne ved puppen og da har det vært greit å ta en høneblund, men nå er ikke det så enkelt lenger. Kan takle det meste men ikke hylskrik fra henne:( huff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er like gammel å skjønner deg godt. I våres tilfelle tror jeg det klør fælt i gommene.. Ellers er det alltid grining for å få han til å sove, virker noen ganger som om han er trøtt men vil ikke sove for å ikke gå glipp av noe. Også har jeg begynt å merke at jo mindre han sover jo mer overtrøtt å enda vanskeligere å få til å sove..

hun prøver å få hele hånden inn i munnen og sikler masse. Det kan jo være at det klør litt ja. Hun er mer kraftfull i stemmen nå også så det høres godt når hun setter i gang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del snudde der litt når jeg skjønte når han var trøtt og la han da! (Altså før det bikker over til overtrøtthet) Da jeg skjønte tegnene så kunne jeg utrolig nok bare kle på han og legge han i vogna så sluknet han etter få minutter. Ikke sikkert det er det samme du må gjøre da... Men det er utrolig hvor blid en baby kan virke selv om de er trøtte! Til slutt lærte jeg meg at etter ca 1 1/2 time våken var det tid for lur. Håper det løser seg og at du får til en enklere legging for din del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sovnet bare når hun får pupp. Problemet er når hun ikke vil ha pupp, for da får jeg ikke lagt henne uten hyl. Jaja jeg får holde ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er like gammel å skjønner deg godt. I våres tilfelle tror jeg det klør fælt i gommene.. Ellers er det alltid grining for å få han til å sove, virker noen ganger som om han er trøtt men vil ikke sove for å ikke gå glipp av noe. Også har jeg begynt å merke at jo mindre han sover jo mer overtrøtt å enda vanskeligere å få til å sove..

hun prøver å få hele hånden inn i munnen og sikler masse. Det kan jo være at det klør litt ja. Hun er mer kraftfull i stemmen nå også så det høres godt når hun setter i gang.

ja samme her..alt skal inn i munn å blir frustrert, kan vist bli forferdelig sinna av at det klør, vi har kjøpt sånn dråper for gommene i dag å tester ut, håper det funker..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hang in there :) Er utrolig slitsomt mens det står på, men det går over. Det finnnes 100 grunner til at barnet ikke vil sove og like mange råd. Man må prøve og feile. Av og til finner man årsak og løsning, stort sett går det over av seg selv etter kort tid :)

Her har 1 av 3 barn hatt store søvnproblemer over lang tid, alle råd prøvd etter boken, ingen ting virket. Plutselig en dag, nesten et år etter fødsel ordnet det seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hang in there :) Er utrolig slitsomt mens det står på, men det går over. Det finnnes 100 grunner til at barnet ikke vil sove og like mange råd. Man må prøve og feile. Av og til finner man årsak og løsning, stort sett går det over av seg selv etter kort tid :)

Her har 1 av 3 barn hatt store søvnproblemer over lang tid, alle råd prøvd etter boken, ingen ting virket. Plutselig en dag, nesten et år etter fødsel ordnet det seg :)

ja det er bare å holde ut. Hun tok kvelden to timer før hun pleier i dag, så da fikk jeg slappet av en times tid før hun våknet for pupp. Så la jeg henne våken i sengen igjen og jammen sovnet hun av seg selv;) har til og med spist kveldsmat uten å stresse ;) puh.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å klikke for meg, var så sliten.. Og så gikk jeg til tannlegen en dag, og hun så på det utslitte vraket jeg var og sa "det er jo bare en periode. Og etter denne perioden kommer det en annen periode." Haha en sånn søt "happy-go-lucky"-holdning, men det hjalp litt.. Vi kan takle det meste for en periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sånn dag på tirsdag:-/ Min syv uker gamle frøken har en stund slitt med dagsoving, men ikke nødvendigvis vært unormalt grinete. Vi var hos kiropraktor søndag og da var hun veldig urolig resten av dagen. Mandag hadde hun ny behandling og etter det sov hun fra 16-06 med tre matpauser innimellom. Tirsdag sov hun derimot INGENTING før rundt 02 og hun var syykt grinete og hele dagen. Ikke engang i vogna sov hun. Fy fader så pes.

Til gjengjeld sov hun til 11 i dag... I dag ble det faktisk en soveøkt på tre timer på ettermiddagen, gledelig nok. Men nå vil hun ikke ta kvelden, så helt knirkefritt har det ikke gått i dag.

Er ikke lett det med søvn:-/

Men det snur fort, på godt og vondt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff :S

 

Smør dentinox og prøv å samsov på dagtid? :) Da får dere begge en god lur :)

 

Håper det ordner seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har hun sovet bedre enn på lenge og jeg har vært rask med å starte legging før hun ble trøtt ;) nå sovet hun i sin egen seng og jeg har fått hvilt armene mine til neste leggeøkt ;) håper dette varer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...