Februargullet2013 Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Har bestemt meg at han ikke skal sutte på tommelen,veldig vanskelig og gjøre noe med,kan ikke akkurat kappe den av,så håper han vil ha smokk,ellers må klare seg uten,vet babyen til en venninnen min hadde en sønn som bare ville ha tommelen,men ho tok den ut av munnen hans hver gang og ga han smokk i steden, synes dere jeg er veldig slem hvis jeg nekter han og bruke tommelen?
Snuppelupp1988 Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Min skjønner ikke hva tommelen skal brukes til så han tok smokk etter tre uker. Han sluttet med smokk etter en runde med trøske og bruker nå hjørnene på kose teppet sitt istedet. Men ungå tommel er lurt. Brukte tommel til første klasse og hadde overbitt på 2 cm. Ille :/ Så du kan spare deg for masse penger om du ungår tommelen
Februargullet2013 Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2013 Takk for svar . Oi han var nesten flink da som ikke bruker noe . Ja jeg vet at det og unngå tommelen er lurt,min nevø er snart 7 og bruker tommelen enda, foreldrene har sikkelig problemer med han,og vil ikke oppleve det selv, men heldigvis har han ikke overbitt,men tommelene ser ikke ut ;(
Rediken Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Min ville ikke ha smokk, men så kjøpte jeg inn mange ulike typer form på tutten. Og da tokk hun den til slutt. (Dette har flere av venninnene mine også erfart;at formen har en del og si) Når jenta mi var spedbarn ville hun kun ha slike som er smal i form med en liten knekk på tuppen.
Junimage Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Min tok oxo bare nuk, de med knekk på tuppen. Kjøpte alle typer på markedet og prøvde meg frem. Det er nok lettere å ta ut tommelen og ikke la de bli avhengig av den, enn å skulle avvenne et skolebarn tommelen
Fomle84 Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Første brukte tutt, men bare de som var fra 6 mnd., andre ville ikke ha, men brukte ikke tommel heller. Spent på tredje.. Kommer nok til å teste ut forskjellige tutter.
Venter nr 3 <3 Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Begge mine gutter nektet og bruke sutt og ikke brukte de tommelen heller Andre mann ville ikke ha flaske engang bare pupp av mammma
twoboys & a girl Skrevet 7. februar 2013 #8 Skrevet 7. februar 2013 Alle mine tre har nektet å ta sutt, og ingen av de har suttet på tommelen. To av de har brukt bamse når de sover.
Ane Elise Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Nurket mitt har også nektet å ta sutt, og han har heller ikke suttet på tommelen. Håper det samma skjer med neste mann I begynnelse var det hardt da han hadde stort suge behov, men i etter tid er jeg glad for at han ikke begynte med det. Vi slipper nemlig problemet med avvenning av sutteslutt og dårlig søvn om natta (det er en del unger som våkner når de mister sutte i søvnen
Tonno Skrevet 7. februar 2013 #10 Skrevet 7. februar 2013 Jeg har gitt mine smokk allerede på sykehuset, men først etter at de har skjønt å spise. Vet noen av jordmødrene ikke anbefaler det, men hos oss har det fungert fint. Begge vil ha smokk om natta enda (2 og 1 år).. Veldig mye lettere å fjerne smokken enn tommelen ja :-D
Pink Penguin Skrevet 7. februar 2013 #11 Skrevet 7. februar 2013 Sønnen min nektet å bruke smokk. Han suget på tommelen/fingrene en liten periode men det var veldig kortvarig. Han var også en sånn som ville aller helst suget på pupp :-D
Jentene mine og jeg:) Skrevet 9. februar 2013 #12 Skrevet 9. februar 2013 Eldste min brukte gjerne smokk, men sugde en del på tunga, så hun var aldri avhengig av smokken. Sluttet da hun var 6 mnd. Yngste prøvde jeg aldri smokken på. Hun fikk dekket sugebehovet ved at jeg ammet henne mye.
magica fra tryll Skrevet 9. februar 2013 #13 Skrevet 9. februar 2013 Jeg har også hatt med smokk, og begynt på sykehuset. Fått ekstremt store, sultne barn, så det har vært fint for ikke å bli sår i starten. Har ikke hatt problemer med amming.
Tina-30 Skrevet 9. februar 2013 #14 Skrevet 9. februar 2013 Ja han ville ha smokk men bare Mam-smokker,ikke avent eller noen andre.Da spyttet han ut.Jeg selv sugde på tommelen til jeg var 10 år,har ingen overbitt eller hatt noen tannproblemer..
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 9. februar 2013 #15 Skrevet 9. februar 2013 Mine to har heller ikke brukt smokk. Eneste når de fikk tenner var de litt interessert, for den var god å bite i De har ikke brukt tommel heller, så har vært heldig. Begge har hatt kosedyr, særlig yngste var/ er ganske avhengig av dem på kvelden
Frufluffy Skrevet 9. februar 2013 #16 Skrevet 9. februar 2013 Min første har aldri brukt smokk heller ikke tommelen, Han har en kosebamse som må være med når han skal sove. Nr 2 begynte med smokk da hun var 1 mnd gammel, jeg har ikke vært så overentusiastisk til smokk, men sånn ble det. HUn brukte smokk til hun var 4 og jeg syns det har vært litt dritt. Hun var veldig avhengig, men når hun ble med på å slutte så gikk hun fullt og helt inn for det og var kjempeflink. (Jeg har sett at hun har tatt tommelen i munn, men har ikke gjort det til en vane) Selv brukte jeg tommelen, men har et perfekt bitt. Ferdig regulert i flg tannlegene. Når nr 3 kommer så vurderer jeg å droppe smokk om funker.
Et lite nurk Skrevet 9. februar 2013 #17 Skrevet 9. februar 2013 Mine to ville ikke ha smokk. De har heller ikke brukt tommelen.
PeppaPig Skrevet 10. februar 2013 #18 Skrevet 10. februar 2013 Min ville ikke ha smokk og brukte heller ikke tommelen. Hun har sovet med et koseteppe siden hun ble født og har suttet på det istedenfor.
Gjest AnneS Skrevet 10. februar 2013 #19 Skrevet 10. februar 2013 Min første ville ikke ha verken smokk eller flaske, bare pupp 24/7 et helt år Nummer to suttet på tunga si Nummer tre er nå to uker og jeg har vært klar på at jeg vil han skal ta både flaske og smokk, slik at det ikke blir som med førstemann! Orker ikke å være smokk en gang til! Så nå driver vi smått å venner han til
Februargullet2013 Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #20 Skrevet 10. februar 2013 Høres egentlig best ut hvis de ikke blir avhening av verken sutt eller tommel,men når jeg var på 3D suttet lille gutt veldig på tommelen sin, det vil kanskje si at han gjør det når han kommer ut? men uansett da skal sutten bli vant til, og ikke tommelen,det er 100% uaktuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå