Gå til innhold

Er dette uakseptabelt? Stefamilie spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å ha TVn på om kvelden. Nå har hans barn flyttet inn hos oss i en periode, og jeg kom ned fra å ha lagt barna og der er det ikke akkurat min favoritt kanal som er på, men stebarnet atter en gang godt forankra forran TVn, med fjernkontrollen, og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Ikke noe spesielt jeg vil se på, men vil svitsje litt, være litt på nettet, og bare gjøre som jeg alltid har gjort.

Tidligere har jeg føyd meg når det har vært snakk om ferier og samvær etc. men jeg vil jo ikke ha det sånn hver eneste dag! Vil jo gjerne være fri til å bruke stua mi som jeg føler for sånn når det er snakk om over tid.

Følte bare for å stikke ut, slik har det vært temmelig ofte den siste måneden. Men jeg er trøtt og sliten, og det er begrenset hvor mye ekstra jeg kan jobbe, og det er begrensa hvor mange besøk jeg kan gå på.

Er det uakseptabelt å be om å slå av det våset, for nå skal jeg ha fjernkontrollen? Tenker jo det også, men tenker jo også at det er uakseptablet at jeg ikke skal kunne gjøre som jeg vil i mitt hjem.

Sist han hadde full omsorg, så kunne jeg begrense våset om det var noe jeg absolut ville se, så kunne jeg bestille TV på forhånd. MEn det er ikke noe jeg absolut vil se, jeg vil bare ha kontrollen på fjernkontrollen og på stua mi.

(Er uprobelmatisk for meg å ta fjernkontrollen fra mine egne unger. Er også uprobelmatisk for meg å be dem gå på rommene sine fordi jeg ønsker fred og ro, men det er annerledes)

Så er det uakseptabelt å si i fra, at nå vil jeg være i stua i fred. Alle ungene har store rom, vi har det minste rommet, med kun en dobbelt seng, og knapt rom til å bevege seg.

Så er det uakseptabelt å be om fjernkontrollen midt i andre sine program?

Anonym poster: 037e2f967daeb397fe3e5be3114a80cc

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

"Ikke noe spesielt jeg vil se på, men vil svitsje litt, være litt på nettet, og bare gjøre som jeg alltid har gjort."

Når det ikke er noe spesielt du vil se på så skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal be om fjernkontrollen. Er det bare for å markere deg og for å bestemme?

"Så er det uakseptabelt å si i fra, at nå vil jeg være i stua i fred" Ja, det syns jeg. Dere er en familie og stua er fellesarealet. Det er iallfall jeg vant til, vokst opp med og slik har vi det her hjemme.

Skrevet

Jeg pleier å ha TVn på om kvelden. Nå har hans barn flyttet inn hos oss i en periode, og jeg kom ned fra å ha lagt barna og der er det ikke akkurat min favoritt kanal som er på, men stebarnet atter en gang godt forankra forran TVn, med fjernkontrollen, og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Ikke noe spesielt jeg vil se på, men vil svitsje litt, være litt på nettet, og bare gjøre som jeg alltid har gjort.

Tidligere har jeg føyd meg når det har vært snakk om ferier og samvær etc. men jeg vil jo ikke ha det sånn hver eneste dag! Vil jo gjerne være fri til å bruke stua mi som jeg føler for sånn når det er snakk om over tid.

Følte bare for å stikke ut, slik har det vært temmelig ofte den siste måneden. Men jeg er trøtt og sliten, og det er begrenset hvor mye ekstra jeg kan jobbe, og det er begrensa hvor mange besøk jeg kan gå på.

Er det uakseptabelt å be om å slå av det våset, for nå skal jeg ha fjernkontrollen? Tenker jo det også, men tenker jo også at det er uakseptablet at jeg ikke skal kunne gjøre som jeg vil i mitt hjem.

Sist han hadde full omsorg, så kunne jeg begrense våset om det var noe jeg absolut ville se, så kunne jeg bestille TV på forhånd. MEn det er ikke noe jeg absolut vil se, jeg vil bare ha kontrollen på fjernkontrollen og på stua mi.

(Er uprobelmatisk for meg å ta fjernkontrollen fra mine egne unger. Er også uprobelmatisk for meg å be dem gå på rommene sine fordi jeg ønsker fred og ro, men det er annerledes)

Så er det uakseptabelt å si i fra, at nå vil jeg være i stua i fred. Alle ungene har store rom, vi har det minste rommet, med kun en dobbelt seng, og knapt rom til å bevege seg.

Så er det uakseptabelt å be om fjernkontrollen midt i andre sine program?

Anonym poster: 037e2f967daeb397fe3e5be3114a80cc

Forstår ikke hvorfor du må ha fjernkontrollen bare for og ha den, hvis ikke det er noe du vil se på

Anonym poster: 2e952e68ad24b824818b3d8e693d8ef4

Skrevet

Når man har store barn, må man enten investere i en ekstra TV eller glemme bestemme over fjernkontrollen. Min erfaring, i alle fall.

Skrevet

Her i huset sier vi at etter kl 19 så er det jeg og mannen som styrer fjernkontrollen.

Anonym poster: 63b01fd2ca13a17fc78ae31b1bf62fd1

Skrevet

Det er antagelig best for stebarnet å flytte et annet sted. Hjelpe meg, du fremstår usedvanlig umoden.

Anonym poster: efbb19b8d9e86291522491ef0ae13e1c

Skrevet (endret)

Skjønner godt hva du mener. Når ungene er lagt så vil man bare slenge seg på sofaen og slappe av, og dette innebærer svitsjing på tv'en :)

Jeg bruker å spørre ungene, uansett om det er min egen eller hans unger, om de ser på noe spesielt. Om de gjør det så sier jeg at jeg vil ha fjernkontrollen når programmet er ferdig og hvis de har sittet lenge uten å se på noe spesielt så sier jeg at nå er det min tur å se på tv :)

Endret av Leona og snart 3rosa♥
Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Såfremt det ikke er noe spesielt du skal se på, så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan få se på det de vil.

Skrevet

....hvorfor skal barna ha ulik behandling og retningslinjer i huset?

Dere er voksne og bestemmer.

Skrevet

Ikke si at dere ikke forstår dere på at det er greit å ligge på sofaen og surfe litt, og se litt TV, og se om det er noe som fanger interessen?

At det kun er når man vil se noe spesielt at man slår på TVn? Hvordan skal man i det heletatt vite om det er noe man vil se på, om man ikke har fjernkontrollen?

Lese avisen?

HI

Anonym poster: dfe8b9dd32e79be9229729610b4f8440

Skrevet

Du vil ikkje sjå på noko spesielt, men vil vere sjef over fjernkontrollen? Noko sært etter mi meining..

Skrevet

Det går jo ann å spørre om det er mulig å skifte kanal? Hvis de sier nei. Så kan jo du si at når dette programmet er ferdig så er det voksene som skal bestemme neste program.

Gi beskjed før barna setter seg foran tv, at klokken da og da, skal du se et program, og vil de ikke se det, så kan de gå på et annet rom så lenge.

Skaff dere flere tver

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Ikke si at dere ikke forstår dere på at det er greit å ligge på sofaen og surfe litt, og se litt TV, og se om det er noe som fanger interessen?

At det kun er når man vil se noe spesielt at man slår på TVn? Hvordan skal man i det heletatt vite om det er noe man vil se på, om man ikke har fjernkontrollen?

Lese avisen?

HI

Her i huset har vi aldri på tv`en med mindre det er noe spesielt vi skal se på. Sjekker tv-guiden på nettet eller i avisen.

Hvis noen sitter og "svitsjer" seg igjennom alle programmene flere ganger, blir jeg gal i hodet :)

Skrevet

Dere voksne som bestemmer. Nå vet jeg ikke hvor gamle barna er?

Om det ikke er noe spesielt du skal se, så skjønner jeg ikke hvorfor du må ha fjernkontrollen?

Eventuelt kan dere jo investere i en ekstra tv?

Anonym poster: a03811a28615e4dbcf1fb4596b4f99ec

Skrevet

Lese avisen?

HI

Eh? Man sjekker TV-programmet!

Anonym poster: 15e2ec5d4a1d578dbca736697274ca33

Skrevet

Hvis det ikke er noe spesielt han skal se heller så syns jeg godt du kan si ifra til han at du ønsker fjernkontrollen.

Fascinerende hvordan det alltid er så synd på stebarna her inne selv om de tar seg så godt til rette og gjør som de vil..

Skrevet

Er det din stue? Her deler hele familien på stuen.

Uansett er det ikke riktig at en i familien bestemmer tv-programmet hver dag hele uken. Dere klarer sikkert å lage en rettferdig avtale dere i mellom :)

Skrevet

Stakkars stebarnet som har deg som stemor, la det hun/han har tven,du visste han hadde et barn fra før når du ble sammens med han,så skjerp deg.

Skrevet

Jeg tenker at den som har et bestemt program han/hun vil se på, får bestemme over fjernkontrollen. Sånn var det hos oss da jeg bodde hos mamma og pappa og sånn kommer det nok til å bli her hos oss også når barna blir større og er oppe utover kvelden. De som ikke vil se på, kan gå og gjøre noe annet, men ingen kommer noen gang til å få beskjed om å gå ut av stua. Hvis du vil være alene når det er noen andre i stua, så får du gå på rommet ditt selv og lese en bok eller noe der. Stua og kjøkkenet er fellesrom hvor alle skal være velkomne.

Anonym poster: bd533d1034436ed827c1322ba6f09045

Skrevet

Hvor gammelt er barnet og er det umulig å kommunisere med denne om at du ønsker at dere deler på tven?

Her i stuen er det gi og ta som gjelder. Ofte er det datteren som sitter med tven, men er det noe jeg ønsker å se, tar vi en diskusjon på det og blir enige.

Skrevet

Skal ikke barna også føle seg hjemme hos dere? Når jeg leser innlegget ditt så får jeg inntrykk av at du mener det bare er ditt hjem.

Men uansett, kan dere ikke kjøpe en tv til?

Anonym poster: ca32eaec2d3a9fca9742fe15dc960547

Skrevet

"Ikke noe spesielt jeg vil se på, men vil svitsje litt, være litt på nettet, og bare gjøre som jeg alltid har gjort."

Når det ikke er noe spesielt du vil se på så skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal be om fjernkontrollen. Er det bare for å markere deg og for å bestemme?

"Så er det uakseptabelt å si i fra, at nå vil jeg være i stua i fred" Ja, det syns jeg. Dere er en familie og stua er fellesarealet. Det er iallfall jeg vant til, vokst opp med og slik har vi det her hjemme.

Piss preik.

I mitt hus , vårt om du vil så er det egsom bestemmer over TV en.

Mine og hans og våre barn får alle beskjedom at TVen i stua er det vi foreldrene som bestemmer over.

Ingen som klager på det. For slik er det og slik kommer det til å være.

Hadde eg måtta gått å høyre på tegnefilma heile dagen berre fordi ungane stakkars måfå sjå det dei vil i fellesarealt så hadde eg kasta utmann og stebarn.

Anonym poster: 108ec1ed0eb51353e42fdce13fe37109

Skrevet

Her i huset sier vi at etter kl 19 så er det jeg og mannen som styrer fjernkontrollen.

Anonym poster: 63b01fd2ca13a17fc78ae31b1bf62fd1

God regel! :)

Anonym poster: b8a23e5c3c7dc6a4348b08f64862cbe0

Skrevet

Kanskje dere til og med klarer å finne noe dere kan se på sammen :)

Skrevet

Jeg skjønner deg.

Kan dere ikke kjøpe en billig tv som stebarna kan ha på rommet sitt?

For hvor lang periode skal de bo hos dere? Hvor mange og ca hvor gamle er de? Skjønner at du anonymisert, men bare sånn ca om de er 10 år eller 17år liksom.

Anonym poster: b8a23e5c3c7dc6a4348b08f64862cbe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...