Gå til innhold

Din reaksjon hvis 2-åringen sa dette(ang utseendet sitt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mamma til ei lita nusselig jente på 2,5 år. Hun prater som en foss og kan si alt hun vil og utrykke alt mulig rart.

Jeg ble veldig lei meg pga noe hun sa om seg selv søndag. Hun knep seg selv i kinnene og sa, "jeg liker ikke dette her, jeg liker ikke å ha to pukler i ansiktet". Hun har helt normale og fine bollekinn slik en toåring gjerne har forresten.

Jeg tenkte med en gang at dette må være noen som har sagt til henne. Det er så dumt hvis noen har kommentert at hun for eksempel har fine bollekinn uten å tenke på at en toåring også kan lage seg tanker i hodet om dette blir sagt til henne.

Hvordan hadde dere reagert? Jeg synes det er trasig hvis en 2,5 åring skal få komplekser for sitt eget utseende og bli bevisst på slikt allerede nå. Er det vanlig at en så liten jente eller gutt kan si noe slikt? Hun har ikke plukka opp dette hjemme for å si det silk.

Anonym poster: 5e3f26ebf6d1b691f107a01190202702

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hadde ikke tenkt så mye over det for unger sier mye rart og det meste de tenker på :)

Mi jente sier at jeg har tre mager. Det er altså magen, en mage til (den ene puppen) og enda en mage (den andre puppen). Hun sa til oldemor på 91 år at hun så ut som en blomst. En sånn blomst som man kan blåse på og så fyker ulla avgårde :) Haha! Hun sier at hun har storemagen, at farmor ser ut som en tørrfisk på halsen og andre artige saker. Hun sier det hun tenker på og det gjør sikkert datteren din også :)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Det høres dessverre ganske vanlig ut, ihvertfall er det min erfaring.

3-åringen her har lenge kommet med slike kommentarer, og sier også ofte at hun ser kjedelig ut eller at hun ikke er fin.

Jeg har mistanke om at hun plukker opp mye fra de eldre jentene i bhg.

Skrevet

Hadde ikke tenkt noe over det, bare sånt som barn sier. Da min sønn var 3 år gammel, sa han at han skulle ønske han hadde sånn hull i håret som bestefar har (måne). De er så små, de skjønner ikke hva som er pent og stygt, hva man skal like og ikke.

Anonym poster: 8039cc1839355c81b0463dea17a2963b

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hadde ikke tenkt noe over det, bare sånt som barn sier. Da min sønn var 3 år gammel, sa han at han skulle ønske han hadde sånn hull i håret som bestefar har (måne). De er så små, de skjønner ikke hva som er pent og stygt, hva man skal like og ikke.

Anonym poster: 8039cc1839355c81b0463dea17a2963b

Hull i håret :) Haha! Den var god!!

Skrevet

Jeg hadde også blitt lei meg og bekymret HI, men har ingen gode råd. Å ikke ville ha kinnene sine fordi de ser ut som to pukler er noe helt annet enn å si at mamma har to snabeler til pupper eller lignende, barn kan si sårende ting uten å mene noe vondt med det, men når hun ikke liker sitt eget utseende synes jeg det er trist.

Anonym poster: b17668f179fe621414ec10a39da5f5b7

Skrevet

Det hadde jeg glatt bare oversett og ikke tenkt noe mere på med mindre det er noe hun stadig går og sier og HUN tenker mye på. Hun er tross alt bare 2,5 år. Hadde hun vært 9 år derimot så hadde jeg vært mye mer bekymret over uttalelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...