Gå til innhold

Dere som har hatt fødselsdepresjon. Kan dere se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken hjelp fikk dere?

Hvor lang tid brukte dere på å bli "normal" igjen?

Anonym poster: a8a195a3b4325fbce4eb863938fffbed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samtaler via helsestasjon (psykiatrisk sykepleier og etterhvert psykolog). Fant etterhvert egen psykolog som funket mye bedre, da var mini seks måneder. Tok meg ytterligere åtte-ti måneder å bli "normal". Men jeg ble stadig bedre etter å ha vært på mitt mest deprimerte to måneder etter fødsel.

Anonym poster: 22d7ac52ded9b3777fe9a98d43e6b84c

Skrevet

Jeg fikk ingen hjelp fordi jeg ikke helt forstod at det var det jeg hadde i starten. Også hadde jeg ikke tro på at noen kunne hjelpe meg.

Ble bedre etter 3 -4 mnd, men følte ikke at jeg ble meg selv før etter 6 mnd.

Det jeg gjorde annerledes andre gang for å unngå depresjon var å sove mer. Sove når babyen sov og bruke all avlastning jeg kunne. Mannen forsto mer andre gang og lot meg sove mer. Søvn er alfa og omega. Jeg begynte også med flaske mye fortere. Det var mye mye styr med amminga for min del. Slet i månedsvis. Etter 3 mnd med hekveye kom flaska frem og det bedret seg betraktelig. Også var det lettere når jeg visste at det kom til å bli bedre etterhvert.

Hjelper å komme seg ut å være sosial selv om man føler at det er det siste man vil. Mannen tvang meg ut og det hjalp. Trening har også hjulpet.

En ting er sikkert: det blir bedre. Finn lyspynktene og gjør noe bare for deg, som gjør deg glad!! Men ta for all del kontakt med en fagperson du føler du kan være fortrolig med. Helsesøster eller jordmor:-)

Anonym poster: 623978b46e90aea4756b35ffa75ee25a

Skrevet

Jeg ante ikke at jeg hadde fødseldepresjon, men jeg husker ca ingenting fra babyen var født til rundt 6 mnd alder. Det var ingen lyspunkter, alt var kiipt, i henting var koselig. Jeg hadde mye syke tanker ( de husker jeg da de var særdeles skremmende)

Siden dette var noe jeg ikke visste om fikk jeg heller ingen hjelp. Det ble ikke fanget opp på hs for det var ingen der som faktisk kjente meg.

Om du mistenker fødseldepresjon søk hjelp :) Jeg unner ingen å oppleve det jeg gjorde.

Skrevet

Jeg fikk hjelp på BUP. Det tok tid, så er veldig spent på neste barn.

Anonym poster: 8dbdb1d9904f897ccfbdd787f2bded28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...