Gå til innhold

Er det noen gymlærere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du skulle planlegge en gymtime på 1,5 timer, hvordan ville du lagt opp?

Skal være vikar imorgen og er usikker på hva jeg skal gjøre med de. Får betalt for planlegging, men jeg har aldri planlagt en gymtime før. 10.klassinger. Hvordan skal jeg vurdere?

Er det mulig å få noen tips?

Anonym poster: 15404840ed4d38af1ea496f0f90c5c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal gi dem en koselig gym-time med hinderløype til oppvarming og kanonball eller volleyball som hovedaktivitet :)

Husker det var det beste vi visste på ungdomsskolen, og klarte alltid å få dette gjennom hos vikarene.

Er ikke gym-lærer selv, så vet ikke om det er noe spesielt du skal legge vekt på?

Anonym poster: 0e67e98861d2372b03dd674c1bcdd240

Skrevet

Ville også valgt kanonball :-) Har aldri hatt krø i 10. klasse, men mine sjetteklassinger digget det. Stafett til oppvarming.

Anonym poster: 18228998bb7965de6a75477c81e8c825

Skrevet

Stafett til oppvarming, det var lurt. Takk for tips. Det kunne jeg tenke meg å prøve.

HI

Anonym poster: 7727f2ae3e270b98d1ef850167e7b34c

Skrevet

De har kanskje en temaplan? Ellers ville jeg tatt et ballspill til en så lang økt. Er det 1,5 time med garderobetid? Antar det ikke er det. Altså er det 70 minutter aktivitet.

Basket:

20 minutter oppvarming: jogging med ball. Forskjellige ballsisten/balleker.

20 minutter ferdighetstrening: pasninger, skudd, drible/takle.

25 minutter turnering. Del i lag og spill cup!

5 minutter uttøying.

Anonym poster: 72a27bf78433183b3adca9cc4ea54b87

Skrevet

Nå kom jeg på noe vi pleide å gjøre under handballen da jeg spilte for 100 år siden.

Vi ble delt opp i to lag. Så skulle vi drible ballen fra hverandre. Eller ballen skulle sendes til neste person på samme lag, mens det andre laget skulle prøve å ta den. Vi hadde trestegsregelen og dobbeldrop regelen. Kan det være noe for deg?

Er heller ikke gymlærer så vurdering aner jeg ingenitng om ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...