Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Hun er snart ett år. Forrige mandag fikk hun høy feber og høste og snørr noen dager etter. Hun har vært veldig plaget og har grått mye! Feberen har holdt seg høy hele uken og vi har brukt endel partiet fordi hun har vært så tufs (opp mot 39 i feber hele uken). I går fikk hun veldig diare også noe hun har fremdeles.. slimete diare så det har kanskje med høsten å gjøre.. hun har fremdeles like høy feber og bare gråter og henger på armen.. sover fryktelig dårlig om natten men sover endel på dagtid. Legen sa det nok var en virusinfeksjon.. ikke noe utslag på crp og helt film i halsen .. men huff.. høy feber i 10 dager har aldri storebror hatt.. er det vanlig ? Blir så bekymret for jenta mi og er utrolig sliten nå.. og er det vanlig m diare når man er forkjølet? Hun er forresten ganske småspist i disse fanger men får i seg litt melk og har våte bleier.. ville dere vært bekymret for dette? Anonym poster: 3cfd55e86384d18eb4c7baa7b5e17d05
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Høres ut som min på fem måneder :/ Han har holdt det gående i fire dager nå og er virus som gjør det. Alle prøver var fine. Så vi må bare holde ut selv om det er tungt Min er småspist og eneste han spiser er forskjellige frukt og honningmelon går ned på høykant. Begynt å bli noe løs i magen, men håper det blir bedre. Ville vel tatt en tur til legen hvis du er bekymret, men sier legen det vil gå over og hun har våte bleier så skal det ikke være farlig Anonym poster: 066352546f0366cf3613c99a4060aed7
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 kanskje ho har bihule betennelse? Det slår sjelden ut på crp, og det kan jo sitte puss i bihulene, selv om hun ikke har så mye snørr.... har du prøvd å bruke saltvannsløsning i nesen? Og det er sykt vondt.... ligger rett ut med det samme Anonym poster: 25dfdffe38b4b558caaee55c5d085b5b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Hun har veldig mye snørr, det renner i strie strømmer! Men det er blankt,.. eller forresten så er det litt rødlig om morgenen når det har størkmet .. ikke blodrødt altså, men.. Jeg er sikkert bare fjellene men jeg får det for meg at det er noe alvorlig i veien med henne.. kreft eller noe:( men det må jo bare være hodet mitt som er veldig sliten pluss at storebror aldri har vært så syk så lenge noengang.. men det er vel ikke helt uvanlig? Hi Anonym poster: 3cfd55e86384d18eb4c7baa7b5e17d05
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Kan jo være influensa og da er det vanlig at det sitter i lenge. Influensa er jo pga virus og gir ikke utslag på crp. Min hadde det som 2- åring oh hadde 40 i feber i over en uke, ikke noe gøy... Anonym poster: 4f509f5dbe49d1fd9a4254d2ca418c21
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Han sjekket halsen og lyttet på brystet, men ikke ørene.. ørebetennelse o.l.ville vel slått ut på crp? Hi Anonym poster: 3cfd55e86384d18eb4c7baa7b5e17d05
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Tenner...? Anonym poster: 70bd5052791fe7b41ef3b95dd176c764
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Høy feber i ti dager pga tenner? ? Hvor lenge pleier deres barn å ha feber da? Hi Anonym poster: 3cfd55e86384d18eb4c7baa7b5e17d05
Gjest SHOC Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Når var du hos legen? Er det noen dager siden hadde jeg bestillt ny time i morra hvis ikke bedring.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 Minsten vår har hatt det lignende. Det tok faktisk 10 dager før han begynte å bli bedre. Samme snørr som du beskriver, noe jeg tolket som betennelse i bihulene altså. Veldig tett og surrete, men det surklet ikke i brystet når han hostet. Feber og dårlig nattesøvn og apetitt. Den er oppadstigende nå, men fortsatt småspist. Aldri i verden at tenner forårsaker sånt alene. Tenner kommer når de får feber for da blir tannkjøttet mykere og det autoimmune nervesystemet jobber litt mer på høygir derfor drøye bleier i tillegg. Anonym poster: 07a1ff8ec298f628fb074f10bc6f69fb
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #12 Skrevet 6. februar 2013 Høy feber i ti dager pga tenner? ? Hvor lenge pleier deres barn å ha feber da? Hi Anonym poster: 3cfd55e86384d18eb4c7baa7b5e17d05 Ja, men hun fikk 4 hjørnetenner i løpet av de 10 dagene da...:/ Anonym poster: 70bd5052791fe7b41ef3b95dd176c764
Caprica Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Influensa eller rs-virus. Sønnen hadde ekstremt mye boblende tynn snørr da han hadde rs-virus for to år siden. Syk nå med noe jeg tror er influensa. Høy feber siden lørdag, hoste og har fått løs mage etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 Tusen takk for svar:-) Men, får man ikke utslag på crp med rs virus? Jeg synes det var rart legen ikke sa noe om influensa... Da burde man vel kunne få noe for det? (het det tamiflu i fjor?)... Jeg er ikke helt stø på dette med bakterier/virus/crp/penicillin osv... men legen sa uansett bare at det virket som en virusinfeksjon da hun hadde noe høyt antall hvite blodlegemer (tror jeg et var)... og da finnes det visst ikke medisin.... Huff, hun hadde 39 i feber i kveld også, men sover heldigvis litt nå... Jeg slapper av mens hun sover. Hun begynner helt sikkert å hyle igjen riktig snart :-( HI Anonym poster: 3cfd55e86384d18eb4c7baa7b5e17d05
Honningmelon Skrevet 6. februar 2013 #15 Skrevet 6. februar 2013 Jenta mi hadde feber i 11 dager. Var hos lege flere ganger. CRP var ikke spesielt høy. Men, den siste legen vi var hos sjekket ørene godt, og da var det en ørebetennelse som hadde sittet i lenge. Og legen sa at ørebetennelser nødvendigvis ikke slo veldig ut på CRP. Få legen til å sjekke ørene.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #16 Skrevet 6. februar 2013 Hadde bedt om ny hastetime hos fastlegen siden hun ikke har blitt bedre. Her hjelper det med lunken melk på tåteflaske og saftis i sykdomsperioder med nedsatt matlyst. Anonym poster: 4c50b41ddd30e7241ebcd2cabd7f6fb3
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #17 Skrevet 6. februar 2013 Husk at melk kan gjøre ungen mer tett og slimete. Så kanskje prøve noe annet som drikke en tid og kanskje det hjelper. Anonym poster: 066352546f0366cf3613c99a4060aed7
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #18 Skrevet 6. februar 2013 Husk at melk kan gjøre ungen mer tett og slimete. Så kanskje prøve noe annet som drikke en tid og kanskje det hjelper. Anonym poster: 066352546f0366cf3613c99a4060aed7 Huff, jeg vet det, men hun vil ikke ha noe annet. Det eneste andre som går ned er litt frukt, men det er det jo ikke så mye næring i... Så nå driver jeg og gir henne vann etter hun har drukket melk - for å klarne litt opp i halsen hennes... Hun har heldigvis litt å gå på vektmessig da.. Bør vel bestille en legetime til... :-/ HI Anonym poster: 3cfd55e86384d18eb4c7baa7b5e17d05
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #19 Skrevet 7. februar 2013 I natt hadde hun 39,5 i feber igjen, men bare 37,9 i dag tidlig.. var jo hos legen på mandag som ikke fant noe.. ville dere ringt igjen? Nå har hun hatt høy feber i 11 dager:( Hi Anonym poster: 3cfd55e86384d18eb4c7baa7b5e17d05
anonymemammaen Skrevet 7. februar 2013 #20 Skrevet 7. februar 2013 Er du usikker, så ringer du lege igjen da! Jeg hadde absolutt gjort det.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #21 Skrevet 7. februar 2013 Virus vises ikke på crp prøver. Tamiflu mot influensa virker bare hvis du tar det når symptomene er i startfasen. Det er for seint for jenta di nå uansett med Tamiflu. Virus kan ikke behandles med antibiotika eller penicilin. Ta en tur til legen igjen. Hun kan faktisk ha fått noe mer som ikke kom fram på prøver sist. Be de sjekke for influensa/svineinfluensa/mykoplasma (kald lungebetennelse. Den slår ikke nødvendligvis ut på crp heller). Lykke til, men dra til legen igjen! Anonym poster: 07a1ff8ec298f628fb074f10bc6f69fb
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #22 Skrevet 7. februar 2013 Høres ut som ørebetennelse! Anonym poster: 124836e130aa96f1fb1b54b9341d2392
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #23 Skrevet 7. februar 2013 Ringte legen nå, uten at jeg følte jeg ble hørt. Dama sa bare at disse små lett får høy feber og at jeg måtte passe på å få i henne væske og holde henne varm og så fikk jeg ringe igjen hvis det blir forverret.. hun minste også om legevakten dersom jeg blir veldig bekymret på kvelds og nattid .. uff, det er vel bare jeg som overreagerer.. og nå maser jeg på dere her inne også, men er det virkelig vanlig å ha så høy feber i 11 pluss fanger? Hi Anonym poster: 3cfd55e86384d18eb4c7baa7b5e17d05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå