Gå til innhold

mannen min reiste fra 5 åringen idag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

han skulle levere i bhg på vei til jobb. jeg er hjemme med en nyfødt og har fått halsbetennelse. våknet rett før 7 av ett spetakkel i stua. ungen hadde trassanfall pga stikkende ullsokker (er ikke det litt typisk unger da...)

det endte med at mannen bare reiste, jeg ble sittende igjen med en hylgråtende gutt som hadde lyst til å dra i bhg for å leke. han har også hatt halsbetennelse og ikke vært ute på 1 uke. baby`n fikk ikke sove å ble survete den og :( nå sitter jeg her å koker innvendig, har ikke lyst til å se den egoisten i ettermiddag. dagen har vært helt pyton. har to biler, men han tok jo selvfølgelig den med babysetet i,så vi kommer oss ingen vei. hva hadde dere sagt om dette??

Anonym poster: dc3d8af97a9e8e34a80eb49eea667738

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mannen din også et barn siden han ikke takler en 5-åring?

Anonym poster: b2d67fc31764d2f532a11382a54ecef0

Skrevet

Det synes jeg var fryktelig egoistisk! Håper du forventer en real unnskyldning. Sånn gjør man ikke..

Anonym poster: 3a657299be2d747a40d29cb0cdf034de

Skrevet

Himmel...hvem er barnet her?#??!! Dette er virkelig ikke ok

Voksne må.kunne heve seg over barnets trass og oppføre seg. Makan!

Skrevet

herregud for en oppførsel fra mannen din sin side. 5 åringen er jo mer voksen vettu :P

Skrevet

Øh, vel ønsker jeg deg lykke til som trebarns alenemor tilværelse.

Det er vel det man i praksis er hvis mannen er så udugelig og barnslig.

Anonym poster: 68c2bea31e73c50bb886160019effb64

Skrevet

Da burde du ringt taxi med barnesete og fått guttungen levert på jobben til far siden han tydligvis trenger en oppvekker.

Anonym poster: ab1dccaccf767dea29555f979bf41d27

Skrevet (endret)

Oj!

Har han gjort noe lignende før? Håper han kommer hjem angrende i ettermiddag (hvis du slipper han inn, da ;)).

Endret av Ikkesåallerværst
Skrevet

Eller bedt han til helvete å pelle seg hjem igjen for å hente 5 åringen.

Skrevet

Det hadde ikke vært greit! Hadde ringt han og gitt beskjed om å skjerpe seg og komme tilbake å hente ungen!

Sånn gjør man bare ikke!!

Skrevet

Dårlig gjort av mannen å overlate ungen til deg uten å si noe, men gangske greit at ungen fikk en naturlig konsekvens av trassingen sin.

Anonym poster: 6fab75309fb19d2ad146be0d8762708d

Skrevet

Hadde ringt han og fortalt han klart og tydelig hvor såret og lei seg gutten var!

Stakkars liten som hadde gledet seg til barnehagen etter å ha vært hjemme syk i en uke!! Får helt vondt av han jeg!

Egoistisk og umodent gjort av mannen din det der altså :-(

Skrevet

Dårlig gjort av mannen å overlate ungen til deg uten å si noe, men gangske greit at ungen fikk en naturlig konsekvens av trassingen sin.

Her er det vel strengt tatt mor som må ta konsekvensen av at far ikke takler trass fra sitt eget barn

Skrevet

Hadde ringt han og fortalt han klart og tydelig hvor såret og lei seg gutten var!

Stakkars liten som hadde gledet seg til barnehagen etter å ha vært hjemme syk i en uke!! Får helt vondt av han jeg!

En 5 åring som hyler og trasser fordi sokkene "klør" har bare godt av å oppleve at da blir dt ikke noe av det han har gledet seg til. Det er en grei konsekvens, men det er dårlig gjort å overlate problemet til mor når hun er syk.

Skrevet

Du syns det er greit å dra fra en treåring, nekte han å dra i bhg, fordi han ikke ville ha på seg ullsokker som stakk?

Dette var ikke en naturlig konsekvens. Det naturlige hadde vært, hvis det var så viktig med de ullsokkene, å ta han med i bhg MED ullsokkene på.

Skrevet

Er det sånn han hånterer alle trassanfall? Himmel :rolleyes:

Skrevet

Her er det vel strengt tatt mor som må ta konsekvensen av at far ikke takler trass fra sitt eget barn

Nettopp. Etter min mening helt greit i forhold til ungen, men ikke i forhold til mor.

Skrevet

Hvordan kan du stole på en slik mann videre i livet ?

Heretter må du alltid ha i bakhodet at mannen kan finne på å stikke hvis ting blir vanskelig.

Er det ikke like greit å leve uten en slik mann ?

Anonym poster: 0b37c74f82a425caef8133dd1cf7efc3

Skrevet

Stakkars gutt da, som opplevde at far bare stakk på den måten.

Er det noe foreldre skal være, så er det beregnelige og trygge.

Greit at et trassannfall er tungt å takle, men man må jo bare.

Han hadde vel ikke dratt om du ikke at hjemme, så da tenkte han vel at det fikk være ditt problem.

Jeg hadde blitt forbanna. Men jeg ville valgt reaksjon ut i fra hvilken type mann du har. Om min kjæreste gjorde det, hadde jeg sagt at heretter kunne han ta bilen uten bilstol, for jeg skulle heller ta ansvaret selv. Men dette hadde jeg gjort KUN fordi jeg vet at han er et samvittighets menneske, og aldri ville latt meg gjøre det.

Så du må jo reagere på en måte som vil funke.

Helt uakseptabelt er det i alle fall.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ta det opp med mannfolket når han kommer hjem, trassanfall skal håndteres, ikke flyktes fra! Kan da ikke påstå at ungen lærer noe av dette? Han bare utsatte deg for en mer slitsom dag enn hva du trenger nå.

Skrevet

En 5 åring som hyler og trasser fordi sokkene "klør" har bare godt av å oppleve at da blir dt ikke noe av det han har gledet seg til. Det er en grei konsekvens, men det er dårlig gjort å overlate problemet til mor når hun er syk.

Det er da ikke en greit konsekvens å bare stikke fra ungen sin? Uansett om mor var hjemme, så sto far og sønn her i en situasjon der far bare stakk fra han. Det er snakk om en 5 åring, ikke en 15 åring!

En konsekvens for noe så simpelt som dette er at hans ønske om de sokkene(hva enn det var) ikke blir tatt til etteretning, men at han må gjøre som han får beskjed om.

Man gir konsekvenser ut i fra handling, og her har far helt klart overreagert!

Skrevet

Hadde blitt lyn forbanna for at han "dumpa" ungen hos meg fordi han ikke takla det. Og stulle av med bilen med barnesetet??

Hadde ringt og gitt han klar beskjed om å komme hjem igjen for å hente ungen. Men nå hadde ikke min gjort slik, for han er ikke en egoistisk drittsekk ;)

Skrevet

Du syns det er greit å dra fra en treåring, nekte han å dra i bhg, fordi han ikke ville ha på seg ullsokker som stakk?

Dette var ikke en naturlig konsekvens. Det naturlige hadde vært, hvis det var så viktig med de ullsokkene, å ta han med i bhg MED ullsokkene på.

Barnet var fem år, ikke tre.

Det er ikke greit fordet, men de to årene gjør tross alt en forskjell.

Anonym poster: 232d4bebfd87983a081d7a01c1c9adc1

Skrevet

Hva med å ta på andre sokker? Ville heller ikke vært komfortabel i stikkesokker..

Skrevet

Det er da ikke en greit konsekvens å bare stikke fra ungen sin? Uansett om mor var hjemme, så sto far og sønn her i en situasjon der far bare stakk fra han. Det er snakk om en 5 åring, ikke en 15 åring!

En konsekvens for noe så simpelt som dette er at hans ønske om de sokkene(hva enn det var) ikke blir tatt til etteretning, men at han må gjøre som han får beskjed om.

Man gir konsekvenser ut i fra handling, og her har far helt klart overreagert!

En femåring er så gammel at han skal begynne på skolen til høsten. Da er det på høy tid å venne seg til at noen ting må man, uansett om man ikke har lyst.

Vi var ikke der men jeg kan se for meg senarier der det å gi en kraftig konsekvens, som at når han nekter å ha på sokkene får han ikke gå i barnehagen, bør være helt greit. Jeg har sett unger ligge hylende og sparkende på gulvet med forventning om at om de hyler høyt nok og lenge nok får de viljen sin.

Problemet her var at far ikke avklarte med mor at det var greit for henne at ungen ble hjemme, men i forhold til å takle trassen synes jeg det var en fin konsekvens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...